Balistyczno-aerodynamiczny sposób wyzwalania spadochronu.

Aparatura pokładowa, układy pomiarowe i wykonawcze.
Awatar użytkownika
tadeusz
PROFI
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Balistyczno-aerodynamiczny sposób wyzwalania spadochronu.

Post autor: tadeusz » środa, 3 paź 2012, 19:36

Witam!

Wczoraj po godz.17.00 z kolegą Michałem przetestowałem balistyczno-aerodynamiczny sposób wyzwalania spadochronu.
Do tego celu użyłem modelu "NEGACJA" fi40x583x221,7g z własnym silnikiem ok.40Ns i spadochronem fi300 bez
żadnego układu wyzwalania.

Założeniem testu było rozdzielenie lużnej głowicy/fi głowicy mniejsze o 1mm od fiwewn.kadłuba/ w locie opadającym
balistycznym na skutek różnicy oporów powietrza głowicy i kadłuba.Dla zapisania parametrów lotu model został
wyposażony w ALT USB.Głowica drewniana o masie 69,43g.Masa silnika 50g,masa paliwa36g.

Przebieg testu /udany/.
Dynamiczny start.Po ok.2s biały model zniknął nam z oczu na tle pierzastych chmurek i nie było go widać do końca
lotu.Po 15min.intuicyjnych poszukiwań model znalazł się na polu cały , z otwartym spadochronem i z migającym
altimetrem ok.400m od startu.

Odczyt altimetru pokazał:
Minimalną wysokość - -454,5m/pompowanie powietrza do kadłuba obok lużnej głowicy/.
Maksymalną wysokość - 529,3m.Całkowity czas lotu -80s.Czas lotu na pułap -8s.Czas opadania -72s.
Czas otwarcia spadochronu -11s od startu.Wysokość otwarcia spad.-490m.Czas opadania na spadochronie -69s.
Prędkość opadania na spadochronie -7,1m/s.Otwarcie 40m poniżej pułapu przy prędkości 30m/s.
Filmu nie robiliśmy.


W załączeniu wykres lotu i jego wycinek.

Pozdrawiam.tadeusz
NEGACJA 02X12 Mur.G.529m.JPG
NEGACJA 02X12 Mur.G.529m.JPG (127.16 KiB) Przejrzano 1396 razy
Załączniki
NEGACJA 02X12 Mur.G.529m.pow.JPG
NEGACJA 02X12 Mur.G.529m.pow.JPG (132.35 KiB) Przejrzano 1396 razy

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy sposób wyzwalania spadochronu.

Post autor: KSard » czwartek, 4 paź 2012, 07:15

Bardzo ciekawy i pouczający eksperyment.
Gratuluje udanego lotu na własnym silniku i zebraniu danych przez aparaturę pokładową :)
Precyzyjne podanie parametrów lotu oraz wielkości charakterystycznych w pełni obrazuje przebieg testu.
Więcej tego typu relacji !
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości