Imprezy miedzynarodowe

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul » czwartek, 22 maja 2008, 12:31

Witam,

Jak co roku w miejscowosci Rote Jahne odbyly sie pokazowe starty modeli rakiet z miedzynarodowa obsada (Szweicaria oraz Wlochy). Pokazy odbyly sie w dniach 17-18.05.08 tzn. przed tygodniem. Zapraszam do ogladania ciekawych zdjec.

http://www.raketenmodellbau.org/forum?a ... 051&page=1



Pozdrawiam

Paul

Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT » czwartek, 22 maja 2008, 13:38

Jedno słowo. OSZAŁAMIAJĄCE !!!



5 silników w jednej rakiecie (modelu Discovery) w tym 3 pięknie symulujące silniki na paliwo ciekłe. Niesamowite....



Zdaje się, ze przyczyną utraty stateczności było szybsze niż przewidywane wypalenie się silników symulujących silniki samego promu.

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul » czwartek, 22 maja 2008, 14:26

No coz, konstruktor tego modelu zakladal inny przebieg startu, ale nie zawsze zalozenia teoretyczne pokrywaja sie z praktycznymi. Tak wlasciwie to sam jeszcze nie wie co bylo powodem tej utraty statecznodsci,ale z tego co wiem ,to model nie jest zbyt mocno uszkodzony i konstruktor zaklada szybka odbudowe i ponowny start. Wiekszym problemem jest znalezienie bledu, przyczyny utraty statecznosci.

Dla zainteresowanych podaje link z przebiegu budowy tego modelu.

http://www.sebastian-stabroth.de/rolli/ ... seite.html

Odnosnie tych pokazow,to jest na pierwszej stronie zamieszczone zdjecie tego nowego ukladu ALTIMAX wraz z tym terminalem do odczytu parametrow lotu.



Paul

Awatar użytkownika
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Post autor: kermit » czwartek, 22 maja 2008, 19:34

Ksp :)

Popieram PINOTA. Utrata stateczności na skutek zbyt długiego działania silników pomocniczych. A swoją drogą zasymulowanie działania takiego układu napędowego jak dla wahadłowca, jest niezmiernie trudnym zagadnieniem i temu kto to zrobił należą się wyrazy podziwu i uznania. Mam nadzieję, że Paul w naszym imieniu takowe przekaże swojemu koledze.

Awatar użytkownika
Mortan
**
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mortan » piątek, 23 maja 2008, 10:12

Jestem ciekaw, czy silniki zastosowane w tym promie są własnej roboty czy seryjne? Z czego wykonanay jest korpus i dysza?

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul » piątek, 23 maja 2008, 10:52

Witam,

Twoja ciekawosc moge bardzo szybko zaspokoic :wink: Wszystkie silniki stosowane na takich imprezach sa silnikami fabrycznymi (AEROTECH , CASARONI albo BC- 80 / 125 / 360 )



Paul

Mauy
PROFI
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mauy » niedziela, 25 maja 2008, 20:09

Dokładna relacja z budowy jest na jednej z podstron autora:

<a href="http://www.rolfstabroth.de/Hobby/Modell ... _Home.html" target="_blank" class="postlink">http://www.rolfstabroth.de/Hobby/Modell ... me.html</a>

<a href="http://www.rolfstabroth.de" target="_blank" class="postlink">http://www.rolfstabroth.de</a>

Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT » niedziela, 25 maja 2008, 20:52

No tak, kolega Mortan niepotrzebie zadaje takie pytania. W końcu to w pełni legalna impreza. Wątpię, aby dopuszczono kiedykolwiek amatorskie silniki, chyba że istnieje taka osobna kategoria (w co wątpię).



Ale jedna rzecz mnie nurtuje Paul. Czy używa się na takich impreazch standardowych, kupowanych reloadów (czy jak to nazwać - zestawów gotowych ziare)? czy dopuszcza się również własnoręcznie wykonane ziarna według procedur określonych przez organizację?

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul » niedziela, 25 maja 2008, 21:48

Witam,

Co do silnikow, to wszelkie zmiany dokonane "na wlasna reke" sa rownoznaczne z utrata ubespieczenia. Nie wierze by ktokolwiek bawil sie w cos takiego i robil sobie sam ( w Niemczech jest to karane) wklady.

Oczywiscie istnieje mozliwosc robienia samemu silnikow rakietowych, ale do tego trzeba miec extra zezwolenie. W Niemczech znam dwie osoby ktore cos takiego maja, Ernst Maurer - silniki BC oraz Siegfried Oeckl - rakieta ARGUNA. Ten ostatni robi silniki tylko na uzytek wlasny.



Paul

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2238
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » niedziela, 25 maja 2008, 22:20

No, ale dało się to wszystko uregulować prawnie pozostawiając furtkę dla profi-amatorów (jeśli coś takiego istnieje)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości