Aktualności

Mauy
PROFI
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Aktualności

Post autor: Mauy » wtorek, 21 maja 2013, 21:01

Dawno się tutaj nic o nas nie pojawiało ale to głównie dlatego, że mamy nawał prac związanych z projektem ;)

Oto kilka aktualności:
Wyrzutnia

Zbudowaliśmy i przetestowaliśmy już wyrzutnię, która posłuży nam do wynoszenia naszych rakiet. Jest to konstrukcja modułowa pozwalająca na łatwy przewóz elementów oraz możliwość jej rozstawienia w możliwie dowolnym miejscu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zapalarka

Wykonaliśmy również urządzenie niezbędne do odpalania silników rakietowych ;)

Obrazek

Silnik do rakiety A2

Przeprowadziliśmy serię testów silników rakietowych w rozwijanej przez nas technologii

Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=0dw7LTiMm78

Testy rozdzielania stopni w rakiecie A2

Przeprowadziliśmy również niezbędne testy potwierdzające działanie systemu rozdzielania stopni w rakiecie A2

https://www.youtube.com/watch?v=maf8Rlj7jrw
Pozdrawiam,
Błażej Marciniak

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2267
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Aktualności

Post autor: jaskiniowiec » wtorek, 21 maja 2013, 21:28

Dzięki Błażej na nowości, znane już co nieco z facebooka (jak ktoś to śledzi).
Ale...kilka pytań:
1) Jak rozwiązany jest ślizg i szyna na wyrzutni (kształt, materiały)
2) Sądząc z kultury pracy to paliwko silnika jest na AP i HTPB?
3) Jaki montaż linek masztu wyrzutni do gleby? Śledzie?

Mauy
PROFI
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Re: Aktualności

Post autor: Mauy » środa, 22 maja 2013, 12:00

jaskiniowiec pisze:Dzięki Błażej na nowości, znane już co nieco z facebooka (jak ktoś to śledzi).
Ale...kilka pytań:
1) Jak rozwiązany jest ślizg i szyna na wyrzutni (kształt, materiały)
2) Sądząc z kultury pracy to paliwko silnika jest na AP i HTPB?
3) Jaki montaż linek masztu wyrzutni do gleby? Śledzie?
Na facebooku informacje znacznie częściej się pojawiają w formie krótkich wpisów więc zachęcamy do ich śledzenia :wink:

Zatem:
1) Kształt jest mi teraz ciężko opisać a zdjęć nie mam. Zasadnioczo zaczep ma kształt "grzybka" a szyna to coś w rodzaju rozciętego profilu prostokątnego. Materiały to odpowiednio mosiądz i aluminium dodatkowo smarowane.
2) Między innymi ;)
3) To jest coś bardziej w rodzaju tzw. kotw (osadzane na 0,5 m) i śruba rzymska.

Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Aktualności

Post autor: ArturroKRK » środa, 22 maja 2013, 14:27

Mauy pisze: 1) Kształt jest mi teraz ciężko opisać a zdjęć nie mam. Zasadnioczo zaczep ma kształt "grzybka" a szyna to coś w rodzaju rozciętego profilu prostokątnego. Materiały to odpowiednio mosiądz i aluminium dodatkowo smarowane.
2) Między innymi :wink:
3) To jest coś bardziej w rodzaju tzw. kotw (osadzane na 0,5 m) i śruba rzymska.
1. Domyślam się że to to samo rozwiązanie co szyna startowa K1-X

Mauy, coście się tak mosiądzu uczepili? :D Najpierw dysza, teraz zaczepy. Kraków poleca teflon :)

Mauy
PROFI
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Re: Aktualności

Post autor: Mauy » środa, 22 maja 2013, 14:46

ArturroKRK pisze: 1. Domyślam się że to to samo rozwiązanie co szyna startowa K1-X

Mauy, coście się tak mosiądzu uczepili? :D Najpierw dysza, teraz zaczepy. Kraków poleca teflon :)
Co do kształtu to tutaj nie ma co wydziwiać więc to nic zaskakującego ;)

Jeżeli chodzi o mosiądz to śmieszna sprawa... Dostaliśmy go naprawdę dużo (za darmo) więc możemy go swobodnie wykorzystywać. No i oczywiście ten materiał na prowadnice się świetnie nadaje ze względu na swoje właściwości ;)

Awatar użytkownika
sensi
PROFI
Posty: 79
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Re: Aktualności

Post autor: sensi » czwartek, 30 maja 2013, 16:55

Teflon - wiadomo, na kilku naszych konstrukcjach jest/był stosowany.
Akurat tutaj bardziej pasował do projektu mosiądz. Zresztą suwliwość z danymi materiałami ma też nienaganną.

Pozdr.

Awatar użytkownika
ja_yeti
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: niedziela, 13 paź 2013, 16:10

Re: Aktualności

Post autor: ja_yeti » poniedziałek, 14 paź 2013, 18:42

Czołem, Forumowicze!
Czas odświeżyć nasz wątek. Nie próżnowaliśmy po czerwcowych testach na podtoruńskim poligonie. Strzał dwustopniowej Amelii 2 zmotywował nas do jeszcze większego wysiłku w celu eliminacji zaistniałych błędów. Przez okres wakacyjny pracowaliśmy w warsztacie nad dwoma projektami równolegle- dwustopniową Amelią 2 (nazwa robocza A2b) oraz prototypową rakietą H1 (H1alfa).


Obrazek

Korpus drugiego stopnia Amelii 2 został wylaminowany od nowa.
Obrazek
Wręgi do pierwszego stopnia A2b. Widoczne wcięcia do wklejenia stateczników.
Obrazek

Tutaj odnowiony pierwszy stopień Amelii.
Obrazek

A tu końcowa geometria Amelii 2b- całość jeszcze niepomalowana
Obrazek


Równolegle do prac nad drugą wersją Amelii 2 trwają prace nad wstępną wersją rakiety H1, roboczo nazywana H1alfa.


Próba ciśnieniowa kompozytowego silnika do rakiety H1. Przy ciśnieniu 14,5 MPa pękła wewnętrzna izolacja termiczna. Jest to zdecydowanie wyższe ciśnienie niż panujące przy normalnej pracy silnika (do 4 MPa).
Obrazek

Próżniowe laminowanie głowicy.
Obrazek

Stateczniki mocowane są za pomocą obejm, co pogarsza nieco własności aerodynamiczne, ale pozwala na prostą ich wymianę.
U dołu kopułka redukcyjna z laminatu mająca na celu poprawę charakterystyk aerodynamicznych (zmniejszenie oporu dennego).
Obrazek

Pierwsze złożenie całej H1 alfa. Łącznie mierzy ponad 2 metry wysokości (2100 mm)
Obrazek

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Aktualności

Post autor: robercik » niedziela, 20 paź 2013, 14:12

Cześć
Fajna maszynka do nawijania rur z laminatów. Na ostatnim zdjęciu, które prezentujesz, widać nowy korpus silnika. Miałem przyjemność oglądać ten korpus podczas zakończonej wczoraj konferencji "tendencje rozwojowe w napędach kosmicznych" w ILot. Niewielkie zgrubienia na końcach rury korpusu to dodatkowy rowing na zalaminych okuciach pod pierścienia segera. Wygląda naprawdę znakomicie i waży niewiele.

Przy okazji mam pytanie. Czy izolacja termiczna wewnątrz korpusu jest zalaminowana, czy też została dopasowana i wepchnięta do korpusu?

pzdr

Awatar użytkownika
ja_yeti
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: niedziela, 13 paź 2013, 16:10

Re: Aktualności

Post autor: ja_yeti » niedziela, 20 paź 2013, 18:12

Izolacja termiczna to bakelit stoczony pod wymiar komory i tamże wciśnięty ;).

A co do nawijarki: skoro coś nawinęliśmy, to dobrze by było to łatwo zdjąć... Dlatego też powstaje mechanizm do ściągania laminatów. Obecnie projekt jest w trakcie realizacji- czekamy na wykonanie kilku elementów. Efekt finalny oczywiście zaprezentujemy tutaj! :)

Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1209
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Aktualności

Post autor: rafciodz » sobota, 26 wrz 2015, 10:30

Cześć. Na fb ostro idziecie z projektem H-1. Osiągi są imponujące: 10km i 1000m/s ( 3x dźwięk). Mam obawy, że poligon w Toruniu może okazać się mały... Do tego bliskość obwodnicy. Czy nie rozważaliście tego zagrożenia? Może w październiku wykorzystacie Drawsko gdzie jest więcej miejsca i nie ma w pobliżu dużego miasta...
Free Your Mind

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości