Rakieta Amelia 2

Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: Paul »

Witam,
Umieszczenie elektroniki w glowicy moim zdaniem nie jest dobrym rozwiazaniem. Eliminuje to uzycie elektroniki z czujnikiem barometrycznym. Jedyne co sie nadaje to elektronika na bazie
KMZ 51 lub TIMER .... chyba, ze jest to elektronika do innych celow, czysto pomiarowa ( temperatura, przyspieszenie, promieniowanie kosmiczne lub inne ..... )
Jaki jest planowany odzysk dla drugiego stopnia - podwojny ?

Pozdrawiam
Paul
Mauy
PROFI
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: Mauy »

To, że elektronika zostanie umieszczona w głowicy nie oznacza, że będzie się znajdować tam w całości. Jej mocowanie owszem, będzie w głowicy ale część podzespołów będzie wystawać poza obrys. Przy odpowiednim rozwiązaniu nie eliminuje to czujników ciśnienia, wszystko zależy od odpowiedniej geometrii otworów jak i komory. :smile:

Zależy jak rozumieć słowo podwójny. Jeżeli chodzi o sam system wyzwalania to tak (będzie miała miejsce redundancja) a jeżeli o dwa spadochrony (pilot na pułapie i główny na małej wysokości) to nie. Nie ma potrzeby stosować drugiego rozwiązania ze względu na stosunkowo niewielką wysokość maksymalną na jaką poleci ta rakieta. W przypadku rakiety H1 taki system odzysku jest już planowany.
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: jaskiniowiec »

Na Space-up mieliście fajną prezentację dotyczącą Waszych rakiet. Mogli byście ją podlinkować, by można było sie z nią zapoznać w szerszym gronie? Jak na konferencji ja przegapiłem, byłem wtedy na dużej sali.
Awatar użytkownika
sensi
PROFI
Posty: 79
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: sensi »

Jasne, jakoś ją wrzucę. :)
Swoją drogą możnaby upload'ować też i prezentację o PTR.

Pozdrawiam,
AO
karol
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 18:47
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: karol »

Tak odchodzac od tematu to cos podłuzne w rakiecie amelia 3 to silniki pomocnicze czy cos takiego?
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: ArturroKRK »

Tak, są to tzw. boostery czyli po prostu silniki pomocnicze. :)
karol
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 18:47
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: karol »

tak wiem.zsynronizowanie tych boosterów stanowi chyba wyzwanie?
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
Skiba
***
Posty: 128
Rejestracja: środa, 15 lut 2012, 18:44

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: Skiba »

Nie, zsynchronizowanie zapłonu obu boosterów nie jest wyzwaniem. Wystarczy dobrze podłączyć zapalniki. A to nie jest trudne.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w pisania postu. Nie może on służyć przeciwko niemu w żadym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: ArturroKRK »

Tak, jest to trudne przy niedużych modelach. Dobre zapłonniki to nie wszystko. Może się zdarzyć jakiś defekt paliwa, i jeden silnik nie odpali, a rakieta będzie wywijała koziołki. To wszystko też zależy od długości wyrzutni, stabilności itp itd. Ale stosowanie silników wspomagających w małej skali jest o tyle trudniejsze, iż nie mamy do czynienia z dużym momentem bezwładności.
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rakieta Amelia 2

Post autor: KSard »

Trudne, co pokazały próby dokonywane przez "tylko" nielicznych konstruktorów z tego forum.
Szczególnie trudne zaś w silnikach z paliwami innymi niż te, które opart są na bazie prochu czarnego.
Nawet zastosowanie popularnej karmelki nie gwarantuje sukcesu.
Przykładem mogą być zmagania kolegi MalyRo z rakieta TRYMAX.

Samo podłączenie zapalników ma tak naprawdę drugorzędne znaczenie.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
ODPOWIEDZ