Warunki używania silników są takie:
-trzeba być członkiem PTR
-wnieść opłatę startowa w wysokości 30zł (silniki Comet, Wessex, Shermuly i Ikaros).
-przestrzegać Kodeks bezpieczeństwa RDM
-posiadanie licencji startowej RDM klasy pierwszej lub wyższej.
Posiadanie licencji uprawnia do samodzielnego posługiwania się silnikami mieszczącymi się w danej klasie licencji.
Silniki można odebrać na imprezach PTR, lub w inny umówiony sposób.
Jeśli nie posiadasz licencji to pierwszy lot trzeba zgłosić lako lot na licencję, taki lot wykonuje się w obecności dwuosobowej komisji w skład której wchodzi przynajmniej jedna osoba posiadająca licencję. Ta osoba dostarcza silnik na miejsce startu i dba o bezpieczeństwo, sprawdza poprawność wykonania modelu i ocenia wynik lotu (podpisuje kartę zgłoszenia lotu na licencję RDM i przesyła ją do zarządu PTR). Po pomyślnym wyniku lotu zarząd przyznaje licencję.
Chęć lotu na licencję należny zgłosić wcześniej do zarządu (na
biuro@rakiety.org.pl) z prośną o wyznaczenie komisji, terminu i miejsca startu) lub bezpośrednio można się zgłosić na imprezie organizowanej przez PTR (LRE, Festiwal Meteor).
Może brzmi skomplikowania ale formalności sprowadzają się do wypełnienia jednej kartki A4 przed planowanym startem. Egzamin teoretyczny jest przeprowadzany w formie ustnej w postaci pytań odnośnie konstrukcji modelu, sposobu wyznaczenia stabilności itp. zasadniczo jeśli samemu się poskładało model, to jest tylko formalność, jeszcze się nie zdarzyło żeby ktoś nie zaliczył z innego powodu niż nieudany lot.
Osobiście zachęcam do przedstawienia swojego projektu na forum, wtedy komisja wie z czym ma do czynienia i będzie mniej pytań.
Jeszcze jest możliwość wykorzystania silnika poza systemem licencji przez grupę konstruktorów, np studentów lub uczniów. Wtedy lot odbywa się pod nadzorem osoby posiadającej licencję.
Rozdajemy wypalone silniki, jeśli ktoś planuje budowę modelu pod dany silnik to możemy wysłać zużyty korpus żeby miał na przymiarkę.