LRE 2015

Polskie Towarzystwo Rakietowe - wstąp i legalnie odpalaj Rakiety Dużej Mocy
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

K1-XH

Post autor: KSard » piątek, 22 maja 2015, 12:56

Na podstawie danych z pokładowego Arecordera K1-XH zrobiłem wykres przyspieszeń.
Lot K1X z silnikiem hybrydowy_przyspieszenia.jpg
Wykres przyspieszeń
Lot K1X z silnikiem hybrydowy_przyspieszenia.jpg (158.29 KiB) Przejrzano 1647 razy
Jest to tylko część obejmująca fragment lotu do 104 sekundy.
Lot K1X z silnikiem hybrydowy_ciśnienie.jpg
Wykres ciśnienia
Lot K1X z silnikiem hybrydowy_ciśnienie.jpg (104.26 KiB) Przejrzano 1641 razy
Natomiast wykres prędkości jest dość zagadkowy:
Lot K1X z silnikiem hybrydowy_prędkość.jpg
Wykres prędkości
Lot K1X z silnikiem hybrydowy_prędkość.jpg (112.06 KiB) Przejrzano 1646 razy
Dlaczego tak to wygląda? Nie daje mi to spokoju. Czy ja coś skopałem przy tworzeniu wykresów?

Dla przypomnienia zbiorcze parametry z lotu K1-XH

Rocket angle at launch,85.0,[deg]
Velocity at the moment of leaving launchpad,11.4,[m/s]
Pressure at ground level,99683,[Pa]
Pressure at apogee,35209,[Pa]
Maximum velocity at rocket axis,459.9,[m/s]
Maximum altitude (acc),8089,[m]
Maximum altitude (pressure),7938,[m]
Velocity at first engine burnout,459,[m]
Altitude at first engine burnout,1941,[m]
Pressure at first engine burnout,80136,[m]
Rocket angle at first engine burnout,80,[m]
Velocity at second engine burnout,0,[m]
Altitude at second engine burnout,0,[m]
Pressure at second engine burnout,0,[m]
Rocket angle at second engine burnout,0,[m]
Rocket launch ,487.77
Burnout of first stage engine,495.24,
Ignitting second stage engine fuse,495.35,
Firing second stage engine,0.00,
Burnout of second stage engine,0.00,
Apogee detection,527.27,
Minimum velocity around apogee,527.27,
Firing drogue parachute,528.58,
Firing main parachute,812.58,
Rocket landing,833.00,
First engine burning time,7.47,[s]
Second engine burning time,0.00,[s]
Time to apogee,39.50,[s]
Total flight time,345.23,[s]
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin

Awatar użytkownika
pyromaniac
*
Posty: 21
Rejestracja: piątek, 21 paź 2011, 07:39
Lokalizacja: Brzostek/Krk/Wwa

Re: LRE 2015

Post autor: pyromaniac » niedziela, 24 maja 2015, 10:53

Kacper pisze:Masa paliwa 5,14kg (N2O 4,46kg, reduktor 0,68kg)
Kacper jakie ciśnienie panowało w zbiorniku i jakie było ustawione na reduktorze?
Mam pewien pomysł na nowy temat ale chcę wpierw policzyć efekt Joule'a-Thomsona dla gazu, powiedzmy na przykładzie tej oblatanej konstrukcji...
PS: Jakiego reduktora używałeś? takiego dla powietrza procesowego AKPiA?

Awatar użytkownika
arekp
Supersonic PROFI
Posty: 136
Rejestracja: niedziela, 17 kwie 2011, 00:31
Kontakt:

Re: LRE 2015

Post autor: arekp » niedziela, 24 maja 2015, 18:09

Ksard, Arecorder liczy prędkość do chwili otwarcia spadochronu głównego. Ma to sens w przypadku, gdyby pilot się nie otworzył, ale jeśli się otworzy, to prędkość pomierzona na podstawie przyspieszeń, których doznaje rakieta na spadochronie, nie ma najmniejszego sensu. Może zignorować wykres prędkości od wyzwolenia pilota do samego końca lotu.

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 735
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: LRE 2015

Post autor: Kacper » niedziela, 24 maja 2015, 23:48

pyromaniac pisze:
Kacper pisze: Kacper jakie ciśnienie panowało w zbiorniku i jakie było ustawione na reduktorze?
Stosowanie reduktora ciśnienia w przypadku rakiety byłoby wręcz zamachem na logikę.
Pisząc reduktor mam na myśli termin chemiczny. Czyli w tym przypadku chodzi o żywicę poliestrową + granulat PP. Nie piszę paliwo bo głupio brzmiałoby stwierdzenie, że paliwo składa się z podtlenku azotu i paliwa.

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: LRE 2015

Post autor: KSard » poniedziałek, 25 maja 2015, 08:35

arekp pisze:Ksard, Arecorder liczy prędkość do chwili otwarcia spadochronu głównego. Ma to sens w przypadku, gdyby pilot się nie otworzył, ale jeśli się otworzy, to prędkość pomierzona na podstawie przyspieszeń, których doznaje rakieta na spadochronie, nie ma najmniejszego sensu. Może zignorować wykres prędkości od wyzwolenia pilota do samego końca lotu.

No tak, teraz wszystko jasne.

Dzięki za informację.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości