Możliwe jest także skorzystanie z silników poza takimi imprezami np. w celu uzyskania licencji 1 stopnia po uzyskaniu zgody zarządu PTR.
PAINS WESSEX Speedline 250
Masa silnika: 550[g]
Masa paliwa: 160[g]
Długość silnika: 165[mm]
Średnica: 41,5[mm]
Impuls całkowity: 290[Ns] 250[Ns]
Czas pracy: 2,2
Dodatkowe informacje: http://www.comet-marine.com/products/li ... ocket.html
Liczba dostępnych silników: 11
FILM: http://rakiety.pomorze.pl//RAKIETY_RATO ... WESSEX.avi
COMET
Masa silnika: 440[g]
Masa silnika wersja stalowa: 592[g]
Masa paliwa: 115[g]
Długość silnika: 122[mm]
Średnica: 42,0[mm]
Impuls całkowity: 240[Ns]
Czas pracy: 3,3
Dodatkowe informacje:
http://www.comet-marine.com/products/li ... ocket.html
http://www.traconed.nl/documenten/2_COM ... 282%29.pdf
Liczba dostępnych silników: 23
FILM: http://rakiety.pomorze.pl//RAKIETY_RATOWNICZE/COMET.avi
PTR300 PTR400 PTR500
Średnica: 38[mm]
Czas pracy: 1,3
Masa silnika: 400[g] 480[g] 550[g]
Masa paliwa: 150[g] 220[g] 270[g]
Długość silnika: 230[mm] 285[mm] 330[mm]
Impuls całkowity: 290[Ns] 390[Ns] 450[Ns]
Liczba dostępnych silników: 0
FILM PTR400: http://rakiety.pomorze.pl/AP/HP134.avi
SCHERMULY
Masa silnika: 550[g]
Masa paliwa: 182[g]
Długość silnika: 178[mm]
Średnica: 41,5[mm]
Impuls całkowity: 240[Ns]
Czas pracy: 2,2
Dodatkowe informacje: http://placydo.com/download/PTR_Schermuly.zip
Liczba dostępnych silników: 24
FILM: http://rakiety.pomorze.pl/RAKIETY_RATOW ... LY.new.avi
IKAROS
Silnik o nazwie IKAROS wyprodukowała szwedzka firma Hansson Pyrotech. Silnik podobnie jak Schermuly posiada dyszę pozbawioną części rozbieżnej. Materiał pędny został uformowany w 5 bloków przypominających "beates". W odróżnieniu, inhibitowana jest równierz powierzchnia kanału (palą się tylko powierzchnie czołowe ziaren). Paliwo wykonane jest na bazie nadchloranu potasu (według specyfikacji producenta 160g stanowiące 72,34 %), zatem silnik zawiera 221g paliwa plus 2g p.cz wtartego w powierzchnie czołowe. Ubytek masy silnika przed i po starcie wynosi 227g. 4 g różnicy między pomiarem i specyfikacją można przypisać ubytkowi wypalonego inhibitora (tekstolit). Niestety producent nie podaje impulsu całkowitego silnika. Charakterystyka ciągu silnika została obliczona na podstawie zapisu (Arecorder) lotu V132 modelu rakiety o masie startowej 2,3 kg. Rakieta wystrzelona pod kątem 76 stopni zaleciała na wysokość 376 m rozwijając prędkość prawie 100 m/s. Dosyć interesującym parametrem silnika jest jego średnica: dokładnie 38 mm
Liczba dostępnych silników: 0
FILM: http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V132.by.and.avi