Silnik rakietowy na potrzeby PTR
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Silnik rakietowy na potrzeby PTR
Cześć
Chciałbym przedstawić fabryczny silnik rakietowy który wszedł na stan PTR i będzie do dyspozycji dla członków PTR.
Jest to silnik od rakiety ratowniczej okrętowej angielskiej firmy Schermuly.
DANE TECHNICZNE:
550g masa całkowita
182mm długość
41,5mm średnica
240Ns impuls całkowity
2,2s czas pracy
180g masa paliwa (kompozyt)
134s impuls właściwy paliwa
PRACA:
WYKRES CIĄGU:
FILM Z PRACY SILNIKA: http://rakiety.pomorze.pl/RAKIETY_RATOW ... LY.new.avi
Zapraszam do budowy modelu pod ten silnik. Każdego kto przedstawi konkretny projekt zapraszamy do PTR. Jeśli konstrukcja okaże się sensowna będzie szansa przetestować ją w locie na przyszłorocznym zlocie rakietowym organizowanym przez PTR.
pzdr
Chciałbym przedstawić fabryczny silnik rakietowy który wszedł na stan PTR i będzie do dyspozycji dla członków PTR.
Jest to silnik od rakiety ratowniczej okrętowej angielskiej firmy Schermuly.
DANE TECHNICZNE:
550g masa całkowita
182mm długość
41,5mm średnica
240Ns impuls całkowity
2,2s czas pracy
180g masa paliwa (kompozyt)
134s impuls właściwy paliwa
PRACA:
WYKRES CIĄGU:
FILM Z PRACY SILNIKA: http://rakiety.pomorze.pl/RAKIETY_RATOW ... LY.new.avi
Zapraszam do budowy modelu pod ten silnik. Każdego kto przedstawi konkretny projekt zapraszamy do PTR. Jeśli konstrukcja okaże się sensowna będzie szansa przetestować ją w locie na przyszłorocznym zlocie rakietowym organizowanym przez PTR.
pzdr
Czy jest możliwość przesłania mi danych z hamowni?
Spróbowałbym dodać silnik do programu OpenRocket
Edit: Dzięki danym, które zgromadzili Pomorzan udało się zrobić pliczek z silnikiem opartym dokładnie na danych z testu, który można użyć np w OpenRocket (z paska u góry: Edit -> Preferences -> Options a następnie User defined thrust curves kliknąć Add i wybrać ściągnięty plik. Ponownie uruchomić program). Wpisany jest pod AeroTecha. Designation Shermuly. Najłatwiej znaleźć go po średnicy (Diameter) - ułożyć rozmiarami i wyszukać 41. Jest tylko jeden taki.
Powodzenia w konkursie i projekcie.
Nie wiem jak jest z SpaceCadem - ale prawdopodobnie też odczytuje pliki w formacie RASP
plik:
http://placydo.com/download/PTR_Schermuly.zip
Plik najlepiej wypakować.
Spróbowałbym dodać silnik do programu OpenRocket
Edit: Dzięki danym, które zgromadzili Pomorzan udało się zrobić pliczek z silnikiem opartym dokładnie na danych z testu, który można użyć np w OpenRocket (z paska u góry: Edit -> Preferences -> Options a następnie User defined thrust curves kliknąć Add i wybrać ściągnięty plik. Ponownie uruchomić program). Wpisany jest pod AeroTecha. Designation Shermuly. Najłatwiej znaleźć go po średnicy (Diameter) - ułożyć rozmiarami i wyszukać 41. Jest tylko jeden taki.
Powodzenia w konkursie i projekcie.
Nie wiem jak jest z SpaceCadem - ale prawdopodobnie też odczytuje pliki w formacie RASP
plik:
http://placydo.com/download/PTR_Schermuly.zip
Plik najlepiej wypakować.
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR
Witam,
Kilka dni temu PTR pozyskało 4 nowe przeterminowane silniki od wyrzutni linki ratowniczej. Przekazała je nam firma której nazwy celowo nie zamieszczam bo tego jeszcze nie uzgodniłem. Jest to jeden silnik Speedline 250 firmy Pains Wessex (dawne Schermuly) i trzy silniki Comet - nastepca tego pierwszego i starych szermułek. Niebawem stestujemy na hamowni po sztuce i przedstawimy wyniki pomiaru.
Nowe silniki posiadają wbudowany zapalnik. Otrzymaliśmy także informację o planowanej wyprzedaży:
"Zwracam się z pytaniem, czy bylibyście Państwo zainteresowani wykupieniem po cenach producenta silników rakietowych (od wyrzutni linki). Mam informacje, że po nowym roku producent będzie wyprzedawał partię ok. 70 sztuk. Przypuszczalna cena netto ok. 350,00 zł/szt. Może macie jakieś firmy współpracujące/sponsorów z branży, którzy wsparli by Was w tej materii. Można by też dokonywać zakupu indywidualnie przez osoby fizyczne. Proszę rozeznać możliwości i dać wstępną odpowiedź czy/w jakim zakresie ilościowym podjąć z producentem rozmowy na ten temat. "
Proszę o informację czy jest ktoś zainteresowany zakupem takich silników oraz o sprawdzenie możliwości pozyskania finansowania na zakup.
Pozdrawiam,
Andżej
Kilka dni temu PTR pozyskało 4 nowe przeterminowane silniki od wyrzutni linki ratowniczej. Przekazała je nam firma której nazwy celowo nie zamieszczam bo tego jeszcze nie uzgodniłem. Jest to jeden silnik Speedline 250 firmy Pains Wessex (dawne Schermuly) i trzy silniki Comet - nastepca tego pierwszego i starych szermułek. Niebawem stestujemy na hamowni po sztuce i przedstawimy wyniki pomiaru.
Nowe silniki posiadają wbudowany zapalnik. Otrzymaliśmy także informację o planowanej wyprzedaży:
"Zwracam się z pytaniem, czy bylibyście Państwo zainteresowani wykupieniem po cenach producenta silników rakietowych (od wyrzutni linki). Mam informacje, że po nowym roku producent będzie wyprzedawał partię ok. 70 sztuk. Przypuszczalna cena netto ok. 350,00 zł/szt. Może macie jakieś firmy współpracujące/sponsorów z branży, którzy wsparli by Was w tej materii. Można by też dokonywać zakupu indywidualnie przez osoby fizyczne. Proszę rozeznać możliwości i dać wstępną odpowiedź czy/w jakim zakresie ilościowym podjąć z producentem rozmowy na ten temat. "
Proszę o informację czy jest ktoś zainteresowany zakupem takich silników oraz o sprawdzenie możliwości pozyskania finansowania na zakup.
Pozdrawiam,
Andżej
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR
Witam,
Oferta interesujaca, ale np. silnik AEROTECH klasy "J" na ktorym polecial Hipersonal kosztuje tylko 70 Euro ok. 280zl. Silnik nastepnej wielkosci , ale rowniez klasy "J" kosztuje
juz nieco wiecej bo ok. 100 Euro (400zl) ,ale do dyspozycji mamy ok. 1000Ns.
Impuls 973,1Ns Treibstoff White Lightning Brennzeit 1,9s Delayzeit 10s Grain Gewicht 536g Casing RMS-38/1080 Motor
J 570-W - M Reload 38mm High Power
99,90 EUR
Silnik Casaroni o podobnych parametrach kosztuje tylko 83 Euro.
Moim zdaniem za drogo w stosunku co do oferty AEROTECHA czy CASARONI. Osobiscie dalbym sie namowic na taki silnik za ... powiedzmy 100zl - w koncu sa juz przeterminowane !!!
A za 100zl moge juz miec silnik klasy "H" - Hipersonal osiagnal na nim ok. 1000m.
Pozdrawiam
Paul
Oferta interesujaca, ale np. silnik AEROTECH klasy "J" na ktorym polecial Hipersonal kosztuje tylko 70 Euro ok. 280zl. Silnik nastepnej wielkosci , ale rowniez klasy "J" kosztuje
juz nieco wiecej bo ok. 100 Euro (400zl) ,ale do dyspozycji mamy ok. 1000Ns.
Impuls 973,1Ns Treibstoff White Lightning Brennzeit 1,9s Delayzeit 10s Grain Gewicht 536g Casing RMS-38/1080 Motor
J 570-W - M Reload 38mm High Power
99,90 EUR
Silnik Casaroni o podobnych parametrach kosztuje tylko 83 Euro.
Moim zdaniem za drogo w stosunku co do oferty AEROTECHA czy CASARONI. Osobiscie dalbym sie namowic na taki silnik za ... powiedzmy 100zl - w koncu sa juz przeterminowane !!!
A za 100zl moge juz miec silnik klasy "H" - Hipersonal osiagnal na nim ok. 1000m.
Pozdrawiam
Paul
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR
Silniki przeterminowane, prezentowane na zdjęciach dostaliśmy za darmo. Oferta dotyczy silników nieprzeterminowanych których można użyć na statku. Poza tym jeszcze nie wiemy ile warte są te Comety (co pokażą na hamowni). Mają średnicę 42mm i długość 12,3cm, waga 440g.
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR
A to przepraszam, zle zrozomialem Twoja wypowiedz
Porownujac ale ilosc paliwa w silniku AEROTECH ( 536g) to wydaje mi sie, ze te silniki z trudem osiagna polowe tego impulsu.
Paul
Porownujac ale ilosc paliwa w silniku AEROTECH ( 536g) to wydaje mi sie, ze te silniki z trudem osiagna polowe tego impulsu.
Paul
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR
Cóż, cena (choć ponoć okazyjna) jest dla nas chyba zaporowa. Ciekawe sa te pdfy. Wychodzi na to, ze silniczki latają na balistytach (pierwszy na pewno), ale zaskakujaca jest dla drugiego silnika temperatura samozapłonu - tylko 71 stopni Celsjusza. Trza uważać.