Silnik rakietowy na potrzeby PTR

Polskie Towarzystwo Rakietowe - wstąp i legalnie odpalaj Rakiety Dużej Mocy
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Silnik rakietowy na potrzeby PTR

Post autor: robercik »

Cześć

Chciałbym przedstawić fabryczny silnik rakietowy który wszedł na stan PTR i będzie do dyspozycji dla członków PTR.

Jest to silnik od rakiety ratowniczej okrętowej angielskiej firmy Schermuly.

DANE TECHNICZNE:

550g masa całkowita

182mm długość

41,5mm średnica

240Ns impuls całkowity

2,2s czas pracy

180g masa paliwa (kompozyt)

134s impuls właściwy paliwa

PRACA:

Obrazek

WYKRES CIĄGU:

Obrazek

FILM Z PRACY SILNIKA: http://rakiety.pomorze.pl/RAKIETY_RATOW ... LY.new.avi

Zapraszam do budowy modelu pod ten silnik. Każdego kto przedstawi konkretny projekt zapraszamy do PTR. Jeśli konstrukcja okaże się sensowna będzie szansa przetestować ją w locie na przyszłorocznym zlocie rakietowym organizowanym przez PTR.

pzdr
Luk
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 98
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Luk »

Witam.



Czy silnik ten posiada opóźniacz pirotechniczny?



Pozdr.Luk
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Nie posiada, rakieta musi mieć inny układ odzysku.



pzdr
placydo
PROFI
Posty: 710
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Post autor: placydo »

Czy jest możliwość przesłania mi danych z hamowni?

Spróbowałbym dodać silnik do programu OpenRocket





Edit: Dzięki danym, które zgromadzili Pomorzan udało się zrobić pliczek z silnikiem opartym dokładnie na danych z testu, który można użyć np w OpenRocket (z paska u góry: Edit -> Preferences -> Options a następnie User defined thrust curves kliknąć Add i wybrać ściągnięty plik. Ponownie uruchomić program). Wpisany jest pod AeroTecha. Designation Shermuly. Najłatwiej znaleźć go po średnicy (Diameter) - ułożyć rozmiarami i wyszukać 41. Jest tylko jeden taki.

Powodzenia w konkursie i projekcie.

Nie wiem jak jest z SpaceCadem - ale prawdopodobnie też odczytuje pliki w formacie RASP



plik:

http://placydo.com/download/PTR_Schermuly.zip

Plik najlepiej wypakować.
Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR

Post autor: andżej »

Witam,

Kilka dni temu PTR pozyskało 4 nowe przeterminowane silniki od wyrzutni linki ratowniczej. Przekazała je nam firma której nazwy celowo nie zamieszczam bo tego jeszcze nie uzgodniłem. Jest to jeden silnik Speedline 250 firmy Pains Wessex (dawne Schermuly) i trzy silniki Comet - nastepca tego pierwszego i starych szermułek.
PC303607.JPG
PC303607.JPG (1.77 MiB) Przejrzano 10752 razy
Niebawem stestujemy na hamowni po sztuce i przedstawimy wyniki pomiaru.
Nowe silniki posiadają wbudowany zapalnik.
PC303608.JPG
PC303608.JPG (1.61 MiB) Przejrzano 10752 razy
Otrzymaliśmy także informację o planowanej wyprzedaży:

"Zwracam się z pytaniem, czy bylibyście Państwo zainteresowani wykupieniem po cenach producenta silników rakietowych (od wyrzutni linki). Mam informacje, że po nowym roku producent będzie wyprzedawał partię ok. 70 sztuk. Przypuszczalna cena netto ok. 350,00 zł/szt. Może macie jakieś firmy współpracujące/sponsorów z branży, którzy wsparli by Was w tej materii. Można by też dokonywać zakupu indywidualnie przez osoby fizyczne. Proszę rozeznać możliwości i dać wstępną odpowiedź czy/w jakim zakresie ilościowym podjąć z producentem rozmowy na ten temat. "

Proszę o informację czy jest ktoś zainteresowany zakupem takich silników oraz o sprawdzenie możliwości pozyskania finansowania na zakup.

Pozdrawiam,
Andżej
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR

Post autor: Paul »

Witam,
Oferta interesujaca, ale np. silnik AEROTECH klasy "J" na ktorym polecial Hipersonal kosztuje tylko 70 Euro ok. 280zl. Silnik nastepnej wielkosci , ale rowniez klasy "J" kosztuje
juz nieco wiecej bo ok. 100 Euro (400zl) ,ale do dyspozycji mamy ok. 1000Ns.
Impuls 973,1Ns Treibstoff White Lightning Brennzeit 1,9s Delayzeit 10s Grain Gewicht 536g Casing RMS-38/1080 Motor
J 570-W - M Reload 38mm High Power
99,90 EUR
Silnik Casaroni o podobnych parametrach kosztuje tylko 83 Euro.
Moim zdaniem za drogo w stosunku co do oferty AEROTECHA czy CASARONI. Osobiscie dalbym sie namowic na taki silnik za ... powiedzmy 100zl - w koncu sa juz przeterminowane !!!
A za 100zl moge juz miec silnik klasy "H" - Hipersonal osiagnal na nim ok. 1000m.


Pozdrawiam
Paul
Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR

Post autor: andżej »

Silniki przeterminowane, prezentowane na zdjęciach dostaliśmy za darmo. Oferta dotyczy silników nieprzeterminowanych których można użyć na statku. Poza tym jeszcze nie wiemy ile warte są te Comety (co pokażą na hamowni). Mają średnicę 42mm i długość 12,3cm, waga 440g.
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR

Post autor: Paul »

A to przepraszam, zle zrozomialem Twoja wypowiedz :wink:
Porownujac ale ilosc paliwa w silniku AEROTECH ( 536g) to wydaje mi sie, ze te silniki z trudem osiagna polowe tego impulsu.

Paul
Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR

Post autor: andżej »

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik rakietowy na potrzeby PTR

Post autor: jaskiniowiec »

Cóż, cena (choć ponoć okazyjna) jest dla nas chyba zaporowa. Ciekawe sa te pdfy. Wychodzi na to, ze silniczki latają na balistytach (pierwszy na pewno), ale zaskakujaca jest dla drugiego silnika temperatura samozapłonu - tylko 71 stopni Celsjusza. Trza uważać.
ODPOWIEDZ