Paliwa żywiczne
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
KNOSAL
Cześć
Wczoraj udowodniliśmy nieprzydatność do naszych celów śmieciowego alluminium z firmy e-odczynniki .
Alluminium śmieciowe (opis w dziale giełdy), w ogóle nie daje płomienia Poza tym mimo zacisku średniego na poziomie 350 spalanie jak karmelek i impuls właściwy gorzej niż karmelek, jednym słowem kicha.
Film : http://rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/Test31.knosal.avi
Wykresu ciśnienia nie chciało mi się już rysować. Ponieważ pan ładny z e-odczynniki.pl nie przyjmuje reklamacji (bo jestem frajerem i otworzyłem paczkę) niniejszym wyp...dalam to g.wno na śmietnik.
pzdr
Wczoraj udowodniliśmy nieprzydatność do naszych celów śmieciowego alluminium z firmy e-odczynniki .
Alluminium śmieciowe (opis w dziale giełdy), w ogóle nie daje płomienia Poza tym mimo zacisku średniego na poziomie 350 spalanie jak karmelek i impuls właściwy gorzej niż karmelek, jednym słowem kicha.
Film : http://rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/Test31.knosal.avi
Wykresu ciśnienia nie chciało mi się już rysować. Ponieważ pan ładny z e-odczynniki.pl nie przyjmuje reklamacji (bo jestem frajerem i otworzyłem paczkę) niniejszym wyp...dalam to g.wno na śmietnik.
pzdr
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: lublin
Witam wszystkich mam do pokazania start rakiety na ŻPP 170g tylko reszta troche kiepska a wszystko przez mało dbałe zabezpieczenie zatyczki przed temp i wydmuchało przewody do zapalnika
http://www.youtube.com/v/UG2329KOBMc
http://www.youtube.com/v/UG2329KOBMc
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: lublin
Witam to tylko tak wyglądało ale na wysokości ok 30 -40 m może niżej spaliny które wydostały się przez otwór na przewód w zatyczce uruchomiły KMZa i rakieta zaszalała urwała spadochron i wpoziomie poleciała ok pół km .Wiem .że filmik jest delikatnie mówiąc kiepski leczto wina aparatu syn nagrywał i nie spojżałem jak to wychodzi a jak wyszło to widać . Ale nic następna jest na ukończeniu i teraz postaram się nagrać wmiare dobrej jakości filmik .Dodam tylko że dysza nie zerodowała może dlatego że dałem drobny Mg .Za to pokryła się grubą warstwą nagaru na części wlotowej jak i wylotowej przekrój krytyczny zawęził się do 6,3 z 7 mm początkowych
-
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: lublin
Właściwie to jest stop pod nazwą Elektron o zawartości ok 97%Mg reszta to Al Si i troche innych śmieci .Miele sam w kulowcu ten mielił się ok tygodnia a przesiewany przez dwie pończoch po przesianiu brudził ręce podobnie do Al malarskiego w dyszy była wkładka grafitowa ze starej szczotki od spawarki wiroweji tak to wyglądało. Sam byłe zdziwiony taki obrotem sprawy
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Witam
Wczoraj przeprowadziliśmy kolejny test paliwa KNOSAL. Skład identyczny jak w poprzednim teście z wyjątkiem alluminium.
Tym razem zastosowaliśmy superpyliste a pozostałę składniki z tych samych zapasów.
Właściwie zaliczylibyśmy tęgie CATO gdyby nie pancerny silnik testowy dzięki któremu mamy kolejne dane.
Wykres ciśnienia jest niepełny ponieważ test przeprowadzaliśmy wieczorem i blask płomienia oślepił na moment kamerę.
Wyniki testu zniechęcają mnie do tego paliwa - sądziłem że przy tak ekstremalnym składzie (12%Al i 68KN) i zacisku ponad 300 dostaniemy większy impuls od karmelka. Dodatkowo paliwo spaliło się bardzo szybko i wkręciło na ogromne ciśnienie. Dopiero na filmie oglądanym klatka po klatce coś widać.
Zresztą oceńcie sami: http://www.rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/TE ... OSAL12.avi
Jedyne pocieszenie to fakt że dysza grafitowa nie uległa erozji a nawet zawęziła sie od nagaru o 0,1mm. Przy tak krótkiej pracy to może jednak normalne.
Podsumowując - paliwo w tym składzie dobre na ładunek miotający lub zapłonnik a alu śmieciowe do śmietnika
Pozdr
Wczoraj przeprowadziliśmy kolejny test paliwa KNOSAL. Skład identyczny jak w poprzednim teście z wyjątkiem alluminium.
Tym razem zastosowaliśmy superpyliste a pozostałę składniki z tych samych zapasów.
Właściwie zaliczylibyśmy tęgie CATO gdyby nie pancerny silnik testowy dzięki któremu mamy kolejne dane.
Wykres ciśnienia jest niepełny ponieważ test przeprowadzaliśmy wieczorem i blask płomienia oślepił na moment kamerę.
Wyniki testu zniechęcają mnie do tego paliwa - sądziłem że przy tak ekstremalnym składzie (12%Al i 68KN) i zacisku ponad 300 dostaniemy większy impuls od karmelka. Dodatkowo paliwo spaliło się bardzo szybko i wkręciło na ogromne ciśnienie. Dopiero na filmie oglądanym klatka po klatce coś widać.
Zresztą oceńcie sami: http://www.rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/TE ... OSAL12.avi
Jedyne pocieszenie to fakt że dysza grafitowa nie uległa erozji a nawet zawęziła sie od nagaru o 0,1mm. Przy tak krótkiej pracy to może jednak normalne.
Podsumowując - paliwo w tym składzie dobre na ładunek miotający lub zapłonnik a alu śmieciowe do śmietnika
Pozdr
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cześć
Obliczenia sprawdzałem kilkukrotnie. 132s impulsu właściwego i nic więcej .
Ciśnienie próby na pewno przekroczyło 200 atmosfer a podczas spalania pomimo degresywnie zaprojektowanych bloków, ciągle rosło do góry. Wiemy więc dlaczego zaliczyliśmy tyle porażek na alluminiowym korpusie . Do tego ta szybkość spalania nic tylko pokruszyć i nabić jakąś armatę
Teoretycznie (Propep) taki skład przy ciśnieniu 100 atm daje 180s impulsu właściwego, a tu tylko 130. Wątpię zatem aby komukolwiek udało się wykręcić z knosala cokolwiek więcej niż w tym doświadczeniu.
Spokojnie można przyjmować do symulacji 120s dla silników które nie przekraczają 60 atmosfer w korpusie.
Nagar miał kolor różowy a więc identycznie z paliwem ANAPAL, raczej będzie to tlenek glinu, poza tym zaweżenie dyszy z 6,1mm do 5,9 mm jest do przyjęcia.
Od teraz przestajemy kręcić KNOSALa. Stare dobre ŻPP jest spokojniejsze, przewidywalne, równie widowiskowe, a impuls właściwy spokojnie przekracza 130s przy ciśnieniach znośnych dla rur alu.
pzdr
Obliczenia sprawdzałem kilkukrotnie. 132s impulsu właściwego i nic więcej .
Ciśnienie próby na pewno przekroczyło 200 atmosfer a podczas spalania pomimo degresywnie zaprojektowanych bloków, ciągle rosło do góry. Wiemy więc dlaczego zaliczyliśmy tyle porażek na alluminiowym korpusie . Do tego ta szybkość spalania nic tylko pokruszyć i nabić jakąś armatę
Teoretycznie (Propep) taki skład przy ciśnieniu 100 atm daje 180s impulsu właściwego, a tu tylko 130. Wątpię zatem aby komukolwiek udało się wykręcić z knosala cokolwiek więcej niż w tym doświadczeniu.
Spokojnie można przyjmować do symulacji 120s dla silników które nie przekraczają 60 atmosfer w korpusie.
Nagar miał kolor różowy a więc identycznie z paliwem ANAPAL, raczej będzie to tlenek glinu, poza tym zaweżenie dyszy z 6,1mm do 5,9 mm jest do przyjęcia.
Od teraz przestajemy kręcić KNOSALa. Stare dobre ŻPP jest spokojniejsze, przewidywalne, równie widowiskowe, a impuls właściwy spokojnie przekracza 130s przy ciśnieniach znośnych dla rur alu.
pzdr