Paliwa żywiczne
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Witam
Dopiero teraz udało mi się obrobić film z dalszego planu.
http://www.rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/TEST14.ZPAM2.avi
Moim zdaniem w porównaniu do poprzedniej próby z tym paliwem, spalanie przebiegło stabilniej - czyżby to zasługa sadzy zastosowanej w miejsce węgla?
Pozdr
Dopiero teraz udało mi się obrobić film z dalszego planu.
http://www.rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/TEST14.ZPAM2.avi
Moim zdaniem w porównaniu do poprzedniej próby z tym paliwem, spalanie przebiegło stabilniej - czyżby to zasługa sadzy zastosowanej w miejsce węgla?
Pozdr
Co do nadsiarczanu, to raczej nie jest on preferowanym utleniaczem dla paliw rakietowych. Jego wzór, Na2S2O8 nie pozostawia złudzeń co do mizernej ilości tlenu, który mógłby on uwolnić. Zawiera on w sobie ugrupowanie nadtlenkowe, więc zachowałbym daleko idącą ostrożność co do możliwości samozapłonu.
Być może sadza wpłynęła pozytywnie na stabilność spalania, ale ja raczej stwiam na magnez,
Być może sadza wpłynęła pozytywnie na stabilność spalania, ale ja raczej stwiam na magnez,
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Jeśli nie siarka to w takim razie pozostają jako dodatek ewentualnie nadchlorany. Zrobiłem symulacje w Guipep i wychodzi na to że przy 16% metali w kompozycji impuls podnosi tylko dodatkowy tlen. Tlen w spalinach pojawia się dopiero gdy w miejsce saletry zastosowalibyśmy 20% AP. Jednak mam już doświadczenia ze składami o dużej zawartości tlenu (paliwo BMP) i jak na razie zawsze kończyło sie CATO. Na razie spróbujemy dołożyć samej saletry w miejsce innych dodatków żeby zobaczyć ile utleniacza się zmieści w kompozycji. Jak będzie stabilnie przy maksymalnej zawartości saletry może wtedy spróbujemy powoli dodawać KP.
Może w krótce jakieś nowe próby
pzdr
Może w krótce jakieś nowe próby
pzdr
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
ZPP
Cześć
Oto przykład przyjętego powyżej rozumowania. Tym razem klasyczny skład zwany ZPP czyli Żywiczne Paliwo Pirotechmana
65KN 16Mg 1C 18EPOXY
Silnik spalił się ładnie jednak dosyć wolno.
http://rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/TEST15.zpp16.avi
Magnez jest gruby i zdaje się że 18% żywicy to za dużo bo robią się gluty.
W następnej odsłonie mniej żywicy, za to więcej saletry
pzdr
Oto przykład przyjętego powyżej rozumowania. Tym razem klasyczny skład zwany ZPP czyli Żywiczne Paliwo Pirotechmana
65KN 16Mg 1C 18EPOXY
Silnik spalił się ładnie jednak dosyć wolno.
http://rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/TEST15.zpp16.avi
Magnez jest gruby i zdaje się że 18% żywicy to za dużo bo robią się gluty.
W następnej odsłonie mniej żywicy, za to więcej saletry
pzdr
No i całkiem ładnie wyszło...praca jednak dość długa i takie dziwnie długie rozbiegi i dobiegi - może warto zrobić coś z geometrią?
Teraz potwierdza się to, o czym zawsze mówiłem o paliwie ŻPP. Skrobia wcale nie jest w nim potrzebna, wręcz przeciwnie skutecznie osłabiając wytrzymałość. Teraz, bez skrobi zawartość żywicy można spokojnie zmniejszyć do 15% - tak czyniłem w moich klasykach. Przy prawidłowym mieszaniu i ubijaniu ziarno spokojnie uzyska właściwą gęstość i wytrzymałość. Aby przyspieszyć spalanie zawsze można też dodać pewną frakcję drobniejszego magnezu albo odrobinę tlenku żelaza. Można też na upartego dodać ze 3% super drobnego aluminium dark, które ma w swej ofercie firma ketena.
Teraz potwierdza się to, o czym zawsze mówiłem o paliwie ŻPP. Skrobia wcale nie jest w nim potrzebna, wręcz przeciwnie skutecznie osłabiając wytrzymałość. Teraz, bez skrobi zawartość żywicy można spokojnie zmniejszyć do 15% - tak czyniłem w moich klasykach. Przy prawidłowym mieszaniu i ubijaniu ziarno spokojnie uzyska właściwą gęstość i wytrzymałość. Aby przyspieszyć spalanie zawsze można też dodać pewną frakcję drobniejszego magnezu albo odrobinę tlenku żelaza. Można też na upartego dodać ze 3% super drobnego aluminium dark, które ma w swej ofercie firma ketena.
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cześć
Andżej upiera się przy kontynuowaniu pracy nad ZPP i są efekty Dzisiaj kolejna poprawka składu, zgodnie z obraną drogą zwiększania ilości tlenu. Geometria paliwa i dysza niezmieniona, żywica 16% - będzie chyba optymalnie (zlepiło się tylko tylko), za to już 67% KN.
Efekt Prawie idealnie:
Silnik pracował równo dwie sekundy, po pracy dysza zrobiła się fioletowa do tej pory nie było przebarwień.
Jak widać szybkość spalania zwiększa nie tylko dodatek tlenku żelaza, dodatek pyłu Al ale także zwiększanie ilości utleniacza
Może jeszcze przed świętami damy radę zrobić kolejną miksturę. Paliwo jest super, nie wkręca się na CATO, daje ładny płomień, może ma też niezły impuls, ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
Jeszcze filmik: http://rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/TEST17.ZPP.avi
pzdr
Andżej upiera się przy kontynuowaniu pracy nad ZPP i są efekty Dzisiaj kolejna poprawka składu, zgodnie z obraną drogą zwiększania ilości tlenu. Geometria paliwa i dysza niezmieniona, żywica 16% - będzie chyba optymalnie (zlepiło się tylko tylko), za to już 67% KN.
Efekt Prawie idealnie:
Silnik pracował równo dwie sekundy, po pracy dysza zrobiła się fioletowa do tej pory nie było przebarwień.
Jak widać szybkość spalania zwiększa nie tylko dodatek tlenku żelaza, dodatek pyłu Al ale także zwiększanie ilości utleniacza
Może jeszcze przed świętami damy radę zrobić kolejną miksturę. Paliwo jest super, nie wkręca się na CATO, daje ładny płomień, może ma też niezły impuls, ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
Jeszcze filmik: http://rakiety.pomorze.pl/KNOSAL/TEST17.ZPP.avi
pzdr
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Świetnie
Teraz czekam na wyniki z hamowni
Bardzo jestem ciekaw, jak praktyka ma się do teorii ( albo odwrotnie).
Jeśli impuls będzie zbliżony do obliczeń teoretycznych, to chyba "Karmelu żegnaj"
O ile dobrze pamiętam, to Arek pisał swego czasu, że przekroczenie 13% Mg u niego kończyło się zwykle CATO.
Wam udało się przy 16% - ja robię paliwo z 12% zawartością Mg.
Stąd wychodzi wam wyższy impuls =170 (bo dla mojego paliwa teoretycznie Iw=150)
Teraz czekam na wyniki z hamowni
Bardzo jestem ciekaw, jak praktyka ma się do teorii ( albo odwrotnie).
Jeśli impuls będzie zbliżony do obliczeń teoretycznych, to chyba "Karmelu żegnaj"
O ile dobrze pamiętam, to Arek pisał swego czasu, że przekroczenie 13% Mg u niego kończyło się zwykle CATO.
Wam udało się przy 16% - ja robię paliwo z 12% zawartością Mg.
Stąd wychodzi wam wyższy impuls =170 (bo dla mojego paliwa teoretycznie Iw=150)
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cześć
Silnik był testowany na hamowni ale z jakichś przyczyn sygnał nie zarejestował się, tzn. zarejestrowały się jakieś śmieci . Hamownia opiera się o układ dedykowany darmowemu programikowi "Oscyloskopik". Na forum pirotechnicznym opisałem dlaczego ten program jest wadliwy i nie nadaje się na hamownię. W jego miejsce zastosowaliśmy program który napisał specjalnie nasz kolega <span style="font-weight: bold">Jerzyk</span> ale jest to dopiero wersja beta i czasami przekłamuje wartości próbek, natomiast dobrze rejestruje czas pomiaru. Jak będzie już ok. to wrzucę na forum.
Z tego co wiem od Arka to aktualnie stosuje już 15% magnezu, a co do CATO - w papierowym korpusie przy nieprasowanym bloku o to nie trudno.
Paliwo już jest spokojne chociaż jak widać po naszych modyfikacjach ciągle w sposób kontrolowalny zwiększa obroty. Być może okaże się że 16% Mg to jednak za dużo (brak tlenu) wtedy zjedziemy do 15% i dołożymy kolejny procent saletry. Na razie wydaje się optymalnie, silnik działał powiedzmy dwa razy dłużej od karmelka za to przy niebywałej temperaturze spalin - jesteśmy dobrej myśli.
Karmelu żegnaj Dla nas pewnie tak - paliwo będzie miało większą gęstość, będzie bardziej wytrzymałe mechanicznie, mocniejsze i wodoodporne, no i ten ogień z dyszy Myślę że się opłaca w zamian za wyższe koszta, pracochłonność i długotrwałość procesu wykonania.
Zwróć uwagę że po diamencikach ani śladu Czy to dlatego że gazy za mocno świeciły
pzdr
Silnik był testowany na hamowni ale z jakichś przyczyn sygnał nie zarejestował się, tzn. zarejestrowały się jakieś śmieci . Hamownia opiera się o układ dedykowany darmowemu programikowi "Oscyloskopik". Na forum pirotechnicznym opisałem dlaczego ten program jest wadliwy i nie nadaje się na hamownię. W jego miejsce zastosowaliśmy program który napisał specjalnie nasz kolega <span style="font-weight: bold">Jerzyk</span> ale jest to dopiero wersja beta i czasami przekłamuje wartości próbek, natomiast dobrze rejestruje czas pomiaru. Jak będzie już ok. to wrzucę na forum.
Z tego co wiem od Arka to aktualnie stosuje już 15% magnezu, a co do CATO - w papierowym korpusie przy nieprasowanym bloku o to nie trudno.
Paliwo już jest spokojne chociaż jak widać po naszych modyfikacjach ciągle w sposób kontrolowalny zwiększa obroty. Być może okaże się że 16% Mg to jednak za dużo (brak tlenu) wtedy zjedziemy do 15% i dołożymy kolejny procent saletry. Na razie wydaje się optymalnie, silnik działał powiedzmy dwa razy dłużej od karmelka za to przy niebywałej temperaturze spalin - jesteśmy dobrej myśli.
Karmelu żegnaj Dla nas pewnie tak - paliwo będzie miało większą gęstość, będzie bardziej wytrzymałe mechanicznie, mocniejsze i wodoodporne, no i ten ogień z dyszy Myślę że się opłaca w zamian za wyższe koszta, pracochłonność i długotrwałość procesu wykonania.
Zwróć uwagę że po diamencikach ani śladu Czy to dlatego że gazy za mocno świeciły
pzdr