Siarka+Cynk

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
slu_1982
*
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Kontakt:

Post autor: slu_1982 » środa, 6 sty 2010, 20:23

Postanowiłem się oderwać na chwile od projektowania( jak co kto i jak to ja zaprojektuje coś (pcb) na życzenie, zależy jeszcze od poziomu skomplikowania, za darmo dla was :P )





Od razu napisze: Przepraszam Robercik że cynk poszedł jak kamień w wodę i pół roku się nie odzywałem :roll: Postanowiłem że ja spieprzę całą robotę wiec zostawiłem go stał sobie aż tu nagle wpada Rafał i go zabiera :lol: :wink: I tak wyjdzie wszystkim na lepsze.



Jak czyściłem ? najpierw sito, jedno drugie.. żeby rozdzielić opiłki żelaza i większe cynku. Potem całość magnesem neodymowym potraktowałem z 2 godziny zabawy, z żelaza które zostało przyciągnięte odzyskałem jeszcze 1/3 całości cynku :P tak więc z 400-500g cynku z żelazem ( nie wiem dokładnie ile tego posłałeś) zostało równo 300g cynku.



<span style="color: olive">Ps. Jak nie chce Ci się bawić to spotkajmy się gdzieś na mieście to ja go oczyszczę. Tylko teraz trochę słabo z czasem. W przyszłym tygodniu raczej będę wolny. </span>

Awatar użytkownika
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 » czwartek, 7 sty 2010, 14:56

Witam Cie i mam drobne pytanko jaką mieszanke zastosowałeś w zapłąnniku ,a tak to ładny palnik Ci wyszedł

Bullet
PROFI
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet » czwartek, 7 sty 2010, 17:39

Mieszanka na zapłonnik to nic innego jak gotowy zapłonnik przygotowany dla silników na karmelce.



P.cz. - 80%

Al - 20%

Rozrobione do konsystencji gęstego budyniu w lakierze nitro



Obrazek



Zapłonnik do następnej próby będzie zmieniony tak by odpalał paliwo bardziej powierzchniowo.

Bullet
PROFI
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet » niedziela, 10 sty 2010, 17:43

Według najnowszych "badań" paliwo o typowym składzie 75Zn25S luzem spal się jak fotobłysk, ubite spala się z dużą kitą ognia i dymu, odlane jest tak trudno zapalne że nawet 2g mieszanki termitowej nie zdołało go odpalić :/
Poniżej krótki filmi pokazujący jak nieprzewidywalnym paliwem są mieszanki cynku i siarki.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5QEzovCpSOY[/youtube]

Tym razem skład mieszanki to:
  • 70% - Zn
  • 25% - S
  • 5% - Al
Zdecydowanie wększa gęstość paliwa niż poprzednio. Do tego samego korpusu weszło 120g paliwa czyli o 20g więcej. Gęstość jaką osiągnąłem to 3.61g/cm3. Jak widać zwiększenie gęstości znacznie spowalnia mieszankę.
Zapłonnik to 2g karmelka z dodatkem 1% tlenku żelaza. Zapłon mimo iż słaby odpalił mieszankę bez problemu. Dysza znacznie zawężona złogami ZnO.
W tym teście nie zwiększałem zacisku. Prawdopodobnie ZnO w dyszy odłożył się z powodu zbyt małej prędkości wylotowej gazów. Następny test w tygodniu z dyszą o przek kryt. 3mm i kącie stożka wylotowego 15 stopni.

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » niedziela, 10 sty 2010, 18:08

Cześć

To tylko pokazuje jak wielkie znaczenie ma kilka % w te czy wewte.

Tym razem wyszła flara ale to zawsze lepsze niż cato :wink:

Trzymam kciuki za następny test.



Może lepszy będzie klasyk, al nawet przy 5% daje duży nagar...



pzdr

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul » niedziela, 10 sty 2010, 18:50

Witam,

Nie jestem Expertem jezeli chodzi reakcje chemiczne, ale wydaje mi sie, ze w procesie spalania Zn + S nie moze dojsc do powstania ZnO.... albo cos przeoczylem?



Paul

Bullet
PROFI
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet » niedziela, 10 sty 2010, 19:30

Jednym słowem - za mała prędkość gazów w dyszy pozwala na osadzanie się ZnO w części rozbierznej dyszy. Zwiększa się zacisk, prędkość gazów wzrasta, zaczyna się właściwa praca silnika. Tak przynajmniej ja to widzę

Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT » niedziela, 10 sty 2010, 19:40

Hallo, hallo....tylko proszę bez chemicznego sience-fiction. Siarczek cynku się nie spala, nie dopala w kicie za rakietą! On jest używany jako uniepalniacz w tworzywach sztucznych. Można go utlenić tylko w pewnych warunkach, pewnymi utleniaczami. I to nie do ZnO tylko ZnSO4

Bullet
PROFI
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet » niedziela, 10 sty 2010, 20:14

Hallo, hallo .....

Stwierdziłem tylko że ZnO odkłada mi się w części rozbierznej dyszy.

Być może jest to ZnS, tego nie wiem.

Wiem też że ZnO otrzymuje się przez wyprażanie ZnS stąd powtórzę za kolegą jaskiniowcem że "gorące pary ZnS utleniając się do ZnO" odkładają się w dyszy.



PS. LIczyłem na to że jako chemik wypowiesz się obszerniej w tym temacie 8)

Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT » niedziela, 10 sty 2010, 20:54

czym się utleniają? czy w części rozbeżnej podczas pracy jest jakikolwiek utleniacz????

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości