Siarka+Cynk

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2233
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » wtorek, 3 mar 2009, 23:59

Niestety ale zarówno Młody modelarz rakiet, jak i dzieła p. Węgrzyna maja sporo błędów. Ale takie były czasy. Mitomania czasem niezła. Jak ktoś miał w rękach "Nowoczesne zabawki", to wie. To dopiero była jazda. Z tamtej książki to prawie nic nie działało. A 2m/s to chyba w petardzie :)

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 725
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kacper » środa, 4 mar 2009, 20:01

Witam!



http://img6.imageshack.us/my.php?image=zns.jpg

Rozcięty silniczek. W środku było sporo pozostałości przypominających żużel - twarde i porowate. Jednak dysza uległa większej erozji niż było to widać z zewnątrz bo wypełniła się nagarem do początkowej średnicy.

Dzisiejszy test się nie powiódł gdyż masa zapłonowa nie odpaliła silnika. A spodziewałem się, że na świeżym cynku będzie łatwiej odpalało.

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul » środa, 4 mar 2009, 21:05

Nie, nieznam nikogo kto by cos takiego robil. W sumie osobiscie tez jeszcze nie widzialem takiego "pracujacego" silnika. Z tego co widzialem na zdjeciach to sa bardzo widowiskowe i to juz jest wszystko co wiem na ten temat.

Pozdrawiam

Paul

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2233
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » środa, 4 mar 2009, 21:39

Pewną zaletą oprócz widowiskowości jest jeszcze duża gęstość. W stosunkowo niewielki korpus nie problem wsadzić kilo paliwa. To troszkę rekompensuje słaby impuls.

W każdym bądź razie, dzięki Kacper za wzięcie się za tą tematykę.

Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich » poniedziałek, 28 gru 2009, 15:23

Mam pytanie:

gdybym wybierał między

a)Zn+S

b)Al+S

c)Mg+S

to co lepiej wybrać?

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2233
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » poniedziałek, 28 gru 2009, 15:57

Zn + S

Bullet
PROFI
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet » poniedziałek, 4 sty 2010, 21:32

Jak to leciało ?? Jak masz strzelać to strzelaj, a nie gadasz.



Trochę trwało zanim się zebrałem, no ale zebrałem się i ... strzeliłem :)

Temat paliw opartych na siarce i cynku , mimo iż to bardzo widowiskowe paliwa, traktowany był trochę po macoszemu. Postanowiłem więc podjąc się tego tematu.

Jako że nie jestem człowiekiem który wyważa otwarte drzwi, najpierw przejrzałem conajmniej setkę stron w sieci i bazując na pracach Vlaamse Raket Organisatie, rozpocząłem prace nad silnikiem który mógłby napędzać moje mini-rakietki :)



No i pierwsze koty za płoty



Silnik - standardowa konstrukcja alu SRWU-MINI

Masa silnika - 90g

Inhibitor -5g

Masa paliwa -100g



Paliwo uformowane w papieros długości 120mm, średnica 19mm. Kanał 40mm śred 4mm w celu wprowadzenia zapłonnika. Paliwo odlewane.



Skład paliwa:

65Zn - cynk oczyszczony od slu_1982(miejsce pochodzenia: robercik) - dzięki i jednemu i drugiemu :)

25S - standard drobny pył

10Al - pyliste pasywowane



Jak na mały silniczek kita imponująca - ponad metr przy calowym silniczku :)





Obrazek



Film z testu

http://www.youtube.com/watch?v=fhOr64wOTXY

Trochę kichania na początku. Obserwując film można zauważyć że dopiero prawie po sekundzie ciśnienie wyrzuciło kable zapłonnika z jakimiś dopalającymi się resztkami. Podejrzewam ze dopiero po zawężeniu dyszy przez nagar rozpoczęła się włąściwa praca silnika. Nagar dość trudny do odłupania, trzeba uważać by nie uszkodzić dyszy. Zawężenie dyszy z 4mm do 2.8 mm

Obrazek

Inhibitor papierowy - papier kredowy mat - przeszedł próbę (prawie :))

Obrazek



Kolejne próby przeprowadzone zostaną przy większym zacisku i bez kanału. Być może przy wyższym ciśnieniu nagar nie będzie się tam mocno odkładał.

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard » wtorek, 5 sty 2010, 09:17

No, no Panie Kolego - to było świetne.

Pierwszy tak dobry odpał na cynku od lat ! :D



Czekamy na więcej.

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » wtorek, 5 sty 2010, 11:55

Cześć

HA HA to było świetne :!: Trochę nerwowy ten dżin ale efekt znakomity.



Nie myślałem że cynk ze złomu aż tak się spisze.

Jak dokładnie udało się odessać magnesem opiłki żelaza :?:



Aluminium znowu zemściło się nagarem. Jak rozumiem alu ma dopalić się w tlenie atmosferycznym dla zwiększenia efektu :?:



pzdr

Bullet
PROFI
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet » wtorek, 5 sty 2010, 18:40

Dżin nerwowy bo chyba trochę przesadziłem z zapłonem. Zapalnik ok 40 mm i śred 4mm wpakowałem w kanał o mniej więcej podobnych rozmiarach i najprawdopodobniej odpalenie go spowodowało popękanie bloku. Stąd ta dziwna praca na początu. Póżniejsze przebłyski płomienia mogły być spowodowane nierówną gęstością na dnie silnika. JAkby nie było to pierwsza moja próba odlewania, więc i o błędy łatwo. Po kolei będę starał się je eliminować.



Co do aluminium to miało właściwie za zadanie przyspieszyć spalanie paliwa. Jednak ze względu na dużą ilość nagaru będę szukał jakiegoś zamiennika ewentualnie zwiększę ilość cynku w paliwie.



Tego cynku od Ciebie jeszcze nie czyściłem, wykorzystałem cynk od slu_1982, pochodzący również od Ciebie. W jaki sposób go czyścił nie wiem. Albo sam się pochwali, albo go podpytam.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości