Siarka+Cynk

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

To jest akuraat wyrwane z kontekstu. Mój post o utlenianiu się gorących par ZnS tlenem (z powietrza) do ZnO dotyczył wyjaśnienia pięknej kity ognia w przypadku stosowania paliwa Zn + S. Powyższy proces nie zachodzi w dyszy z powodu braku tlenu. Tak więc stawiam na kondensację ZnS.
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Tak, jest to wyrwane z kontekstu dlatego ująłem to w cudzysłowiu. Nie chcę nikomu wciskać czegoś czego nie powiedział.
Wnioski które wysunąłem były błędne i dzięki jaskiniowiec że wyjaśniłeś pokrótce co dzieje się w części rozbieżnej dyszy. Jednym słowem przy gwałtownej zmianie ciśnienia i temperatury pary ZnS resublimują do ciała stałego, którym również jest ZnS, i wypełniając część rozbierzną dyszy.
Krótko mówiąc moja ignorancja wywiodła mnie na manowce. Sądziłem że przy gwałtownej zmianie warunków zewnętrznych i małej prędkości par ZnS zaczyna reagować z tlenem znajdującym się w powietrzu wokół gardzieli wylotowej.
Ostatecznie zebrane resztki z dyszy przereagowałem z kwasem. Wypływające pęcherzyki siarkowodoru rozwiały wszelkie wątpliwości co do składu chemicznego związku z dyszy.
Ze swojej strony obiecuję iż postaram się nie "zagłębiać" więcej w chemię na tym forum.

Pozdrawiam

Bullet
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

To o czym teraz napisałeś, bardzo mi się spodobało... Mały test z kwasem i dyskusja zakończona :) Prawdopodobnie w wysokiej temperaturze przy dostepie tlenu po kilkunastu godzinach prażenia moglibyśmy otrzymać ZnO.



Co ciekawe, siarczek cynku sublimuje w dość niskiej temperaturze 1200 stopni, to wyjaśnia dlaczego on w ogóle wytwarza siłę odrzutu - w silniku najwyraźniej występuje w postaci gazu. Szybkie rozprężenie a zarazem schłodzenie powoduje powstanie bardzo rozdrobnionego kondensatu, który pewnie dodatkowo (jak wiele związków cynku) powoduje kondensację pary wodnej i dodatkowe kłęby dymu



Dodatek aluminium chyba nie jest bez sensu, bo Al2S3 sublimuje w niewiele wyższej temp. bo 1500 stopni, natomiast dodatek magnezu nie ma sensu gdyż MgS sublimuje w ponad 2000 stopni (chyba że chodzi tylko o efekt energetyczny)
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Siarka+Cynk

Post autor: KSard »

Start rakiety napędzanej silnikiem Cynk + Siarka skonstruowanym przez Hala Duffy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GAeLgtJbJpc[/youtube]
Dynamika startu okrutna :wink:

A tutaj jeszcze znany, stary film z testu naziemnego przez członków belgijskiej grupy VRO.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4tyB11Qlxlo[/youtube]
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 828
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Siarka+Cynk

Post autor: Tofifi »

Może ktoś nieco przybliżyć ten silnik?
Bo wydaje sie że był co najmniej ogromy :D ale kto go zbudował jakie paliwo?
placydo
PROFI
Posty: 710
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Siarka+Cynk

Post autor: placydo »

Tofifi pisze:Może ktoś nieco przybliżyć ten silnik?
Bo wydaje sie że był co najmniej ogromy :grin: ale kto go zbudował jakie paliwo?
Prosze (kliknij zeby powiekszyc):
Obrazek
Wiem wiem... nie mogłem się powstrzymać ;)
Paliwo: Siarka+Cynk
ODPOWIEDZ