Ciekle paliwo rakietowe.

Skład wykonanie itp...
prettyfly
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 20 lis 2018, 12:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Ciekle paliwo rakietowe.

Post autor: prettyfly »

Witam was serdecznie .
Od dluzszego czasu dowiaduje sie i prubuje znalezc jakies logiczne podstawy na budowe pierwszego silnika na ciekle paliwo :

1. Moja pierwsza para jaka sobie wybralem bylo oczywiscie : Nadtlenek Wodoru 50% i Etanol . ( ze wzgledu na normalne temperatury w ktorych mozna je utrzymac )

Jednak ostantio odkrylem ciekawa pare ktora niktorzy stosuja:

2. Czyli Propen : C3H6 i Nadtlenek Azotu N2O z racji tego ze interesuje mnie budowa malenkiej jednostki ( silnik o osiagach okolo 60N )
Ta apara wydaje sie naprawde Ciekawa i interesujaca.

Chcialybm zapytac czy panstwo macie jakies doswiadczenia z Ciekawymi paliwami , oraz chcialbym sie dowiedziec czy moze sa jakies miejsca gdzie mozna na takie tematy porozmawiac?


Pozdrawiam i udanych projektow wszystkim zycze
stansz
****
Posty: 317
Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2019, 11:13
Lokalizacja: Białystok

Re: Ciekle paliwo rakietowe.

Post autor: stansz »

Witaj .
Ciężko z tym będzie bo wszyscy strzeżemy się wybuchów naszych rakiet i silników -czyli CATO- ,a dowiedz się, że zwykły saletrzak [czyli KNO3] potrafi w niekorzystnych warunkach nieźle pierdzielnąć z masy paliwa ok 200 gram.
Tak więc nie opłacają nam się płonące rakiety i CATO. Jesteśmy PTR. Może ktoś sam robi silniki na ciekłym paliwie ,ale po cichu i na forum nie będzie się tym chwalił. Moim prywatnym zdaniem nie będzie się tym chwalił , bo byłby samobójcą. A rakieta i silnik na ciekłym paliwie to dla gości zdolnych wydać na projekt ok 100 tysięcy złotych . Masz tyle? I nie jest argumentem, że silnik miałby ok 20 N ciągu start/marszruta.
pozdrawiam- Zbych
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
qwertyalfa
****
Posty: 165
Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
Kontakt:

Re: Ciekle paliwo rakietowe.

Post autor: qwertyalfa »

nie znam się mocno na takich silnikach, ale z ciąg 60N to około 6kg. Wydaje mi się, że ciężko byłoby zrobić silnik, o takim ciągu, który uniósł by własną masę. Lepiej chyba zastanowić się nad hybrydowym albo na paliwo stałe.
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Ciekle paliwo rakietowe.

Post autor: verex »

stansz pisze: czwartek, 8 kwie 2021, 20:27 Witaj .
Ciężko z tym będzie bo wszyscy strzeżemy się wybuchów naszych rakiet i silników -czyli CATO- ,a dowiedz się, że zwykły saletrzak [czyli KNO3] potrafi w niekorzystnych warunkach nieźle pierdzielnąć z masy paliwa ok 200 gram.
Tak więc nie opłacają nam się płonące rakiety i CATO. Jesteśmy PTR. Może ktoś sam robi silniki na ciekłym paliwie ,ale po cichu i na forum nie będzie się tym chwalił. Moim prywatnym zdaniem nie będzie się tym chwalił , bo byłby samobójcą. A rakieta i silnik na ciekłym paliwie to dla gości zdolnych wydać na projekt ok 100 tysięcy złotych . Masz tyle? I nie jest argumentem, że silnik miałby ok 20 N ciągu start/marszruta.
pozdrawiam- Zbych
Zbyszku, nie zgodzę się. Ciekłe napędy rakietowe są w Polsce legalne i nic nie stoi na przeszkodzie aby podejmować próby budowy takowych. Silniki o ciągu tego rzędu to często nielotne i ciężkie napędy działające w warunkach laboratoryjnych i służą głównie do nauki o silnikach rakietowych i walidacji symulacji komputerowych w praktyce. Często spotyka się takie na zagranicznych uczelniach, zdaje się że i w Polsce jest kilka takich ciekawych silników. Koszt budowy takiego silnika to też nie są w sumie jakieś astronomiczne pieniądze same w sobie. Najdroższa jest w tym wszystkim aparatura, żeby kontrolować mieszankę paliwową jaka trafia do silnika.
Jak się sięgnie po dobrą książkę to z odrobiną wprawy można sobie taki zaprojektować. Niestety prawidłowe opracowanie bezpiecznej i pracującej konstrukcji wymaga używania specjalistycznego oprogramowania, takiego jak ANSYS Fluent czy SolidWorks / Inventor i umiejętności posługiwania się nim co stanowi dość dużą barierę wejścia dla ludzi niekoniecznie związanych z inżynierią czy środowiskiem akademicznym.

Tu przykład studenckiej konstrukcji z UK: https://www.facebook.com/watch/?v=1021806344525037

P.S. Do czysto obliczeniowych rozważań można się pobawić pobierając program https://www.rocket-propulsion.com/index.htm
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
stansz
****
Posty: 317
Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2019, 11:13
Lokalizacja: Białystok

Re: Ciekle paliwo rakietowe.

Post autor: stansz »

witam.
Doświadczenia na komputerze , dobrą propozycją.
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
ODPOWIEDZ