ANAPAL

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2274
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » niedziela, 25 sty 2009, 15:00

Niezły pierd! Silnik startowy już macie. Nawet ja bym na tym pofrunął. Uniosło by. Fakt, ciśnienie straszeczne. Ale skoro korpus wytrzymał, to wniosek, że możecie sobie pozwolić na spore odchudzenie grubości ścianki. Korzyści oczywiste. Interesujący jest kształt krzywej ciągu. Albo któreś ziarno załapało później, albo ten pik pod koniec wynika z rozkładu współczynnika n w poszczególnym zakresie ciśnień. Wpływ zmiany aluminium jest raczej bezdyskusyjny. Ciekawe jest też to, ze pomimo takiego ciśnienia pracy i tak powstał nagar na dyszy.

Gratulacje

P.S. A swoją drogą macie sporo szczęścia, ze to wszystko wytrzymało.

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » niedziela, 25 sty 2009, 15:20

No właśnie jeszcze nie mamy. Jak widać każdą zmianę w paliwie trzeba zbadać w pancernym silniku. Tym razem zmieniliśmy alu.

Gdybyśmy poprzestali na tym jak paliwo zachowało się w Striele 7 na alu od PINOTA to za chwilę mielibyśmy CATO na wyrzutni...

Nie spodziewaliśmy się takiej dramatycznej zmiany prędkości spalania :shock: .



Teraz na nowym alu trzeba zrobić jeszcze kilka testów.



pzdr

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard » niedziela, 25 sty 2009, 21:41

No to mamy nowy rekord ciśnienia :D

Pancerny silnik - że to wszystko wytrzymało 300 atm !!!



Wczoraj ja także odpaliłem silnik z 200 g paliwa amonowego typu APAN.

Silnik zadziałał prawidłowo, a nagar zgromadził się tylko w części zbieżnej dyszy. Paliwo warte jest testu na hamowni. 8)

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » poniedziałek, 26 sty 2009, 20:50

:o To ciekawostka. Wiem że używasz alluminium atomizowanego (sferycznego).

Czy tak było także i tym razem :?:

Czy zamiast nagaru zaobserwowałeś erozję dyszy :?:



Nasza próba paliwa APAN5 zakończyła się klapą na takim alu, a w dodatku wystąpił i nagar i duża erozja.



W ostatnim teście ANAPALa nagar był minimalny i bardzo łatwo dał się usunąć z dyszy. Grafit jubilerski jest gorszej jakości niż ten od Ciebe w związku z czym po usunięciu nagaru zmierzyłem minimalną erozję na poziomie 0,2 mm. Jest to normalny objaw który występował także przy każdej próbie z ANAPALem.



pzdr

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard » wtorek, 27 sty 2009, 10:01

Witam

Tak, użyłem atomizowanego. Dysza nie zerodowała. Nawet byłem dumny z tego, ze w dyszy nic się nie osadziło, ale tylko do momentu aż nie rozebrałem silnika. W części zbieżnej był nagar, który jednak dość łatwo dał się usunąć. Odpadł jak z formy odlewniczej, tworząc kopię dyszy, grubości ok. 1- 2 mm.

W tej próbie zwiększyłem zacisk do wartości 500. Miałem obawy, czy nowa konstrukcja silnika wielokrotnego użytku, testowanego po raz pierwszy w ogóle przeżyje.

Motor wytrzymał i tylko bardzo żałuję, że aparatura filmująca zawiodła.

APANy muszą pracować pod bardzo dużym ciśnieniem - wtedy pokazują swoją prawdziwą potęgę.

Następnym razem może jeszcze podciągnę zacisk, bo jednak zapłon nie jest jeszcze idealny - silnik kichnął zanim wszedł na obroty.

Mogę sobie na to pozwolić, ponieważ aluminiowy korpus silnika ma 3 milimetrową ściankę.

Jeśli to nie pomoże, to trzeba będzie rozważyć opcję zmiany sposobu zapłonu.

Paliwo jest na prawdę super, tylko ma właśnie tą wadę, że w przeciwieństwie do paliw na czystym nadchloranie amonu, ma tendencje do "kichania". :D

U Was tego problemu nie ma, bo stosujecie silikon w dyszy, specjalnie skonstruowany zapalnik i paliwo rozruchowe z KNOSALa.

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » niedziela, 1 lut 2009, 15:47

Cześć

Mamy za sobą kolejny test ANAPALA przy zmniejszonym zacisku do wartości 500.

Obrazek

Jest dobrze - 15Mpa a nadal ponad 200s :grin:

pzdr

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » sobota, 7 lut 2009, 20:34

Cześć
No to jeszcze jeden test ANAPALa.

Obrazek

Zacisk 400 a impuls ciągle 200 :grin:

pzdr

Awatar użytkownika
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 » sobota, 7 lut 2009, 20:37

zobaczymy jak będzie wyglądała następna dostawa z Andrzejem rozmawiałem że 300 powinno też chodzić

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2274
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » sobota, 7 lut 2009, 23:19

Czyli już tylko krok do wyznaczenia współczynnika "n". W sumie niby już jest, ale chcąc sprawdzić kształt krzywej trzeba jeszcze choć jeden pomiar.

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » sobota, 14 lut 2009, 19:07

Cześć
Udało się wykonać ostatni test paliwa ANAPAL11 na zacisku 300.

Obrazek

Ciągnie nadal super. Może spróbujemy w wolnej chwili zmontować jakiś SR na ANAPALU z PCV :wink:

pzdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości