ANAPAL

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 » sobota, 14 lut 2009, 21:20

Witam wszystkich i pragnę się pochwalić udanym testem paliwa HP wzorowanego na osiągnięciach Pomorzan jest to receptura zliżona do ANAPALA6 zmieniły się składniki ale nie skład procentow zamiast AP dodałem KP reszta identyczna zacisk ok 370 nagar po tescie w granicach 0,8mm http://www.youtube.com/watch?v=AITf2P--s_I

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » sobota, 14 lut 2009, 22:55

Cześć

Niech żyją paliwa amonowe :!: :P

Piękny palnik gazowy 8)

Jak widać KP też jest dobrym dodatkiem do paliwa amonowego, nie trzeba się uskarżać na trudnodostępność kosztownego AP.

Jak to mawia Pinot "kolejny gorący punkt na mapie Polski" zapalony :D



Fajnie jakbyś napisał w odrębnym temacie wiecej o swoim silniku testowym i tym teście.



pzdr

Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT » sobota, 14 lut 2009, 23:03

No pięknie! Gratulacje :) Jak na pierwszy test nowego paliwa całkiem udana praca silnika!

Ciekaw jestem składu, a konkrtniej na ile jest zbliżony jest do mojego niegdysiejszego U20-K0

Awatar użytkownika
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 » niedziela, 15 lut 2009, 09:17

Witam wszystkich teraz troche technicznych spraw zacznę od silnika rurka ze stali nierdzewnej o gr. scianki 1mm , śr komory spalania28mm długość komory 220mm .Dysza identyczna z projektem Kermita wkładka grafitowa śr .14mm , ś kryt 5,8mm.Trzy ziarna paliwa po 40g każde skład :AN69 AL12 KP2 KD2 POLI15.Po teście zawężenie dyszy o ok 0,8mm ziarno projektowane na nagar 1mm .Panowie kombinowałem z KP ztego względu że AP jest chlernie drogi i myśle że jak Nasi Koledzy z Pomorza zechcą to postarają sie postawić na hamowni śilnik z takim paliwem .

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard » poniedziałek, 16 lut 2009, 11:28

Witam

Gratulacje - dobrze wyszło!

Proponuję wydzielić Twoje posty i założyć nowy temat, bo myślę, że będziesz kontynuował badania.

A może nazwiemy paliwo ANPaPAL ? 8)

Co Wy na to?

Awatar użytkownika
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 » poniedziałek, 16 lut 2009, 12:57

Uważam ,że na ten temat powinni wypowiedzieć się Koledzy z Pomorza gdyż to jest ich receptura ja tylko dałem KP zamiast AP bo mam bardzo ograniczony budrzet i jak dla mnie APjest za drogi uważam że to paliwo napewno ma większy impuls niż paliwa żywiczne ale napewno niższy niż klasyczny ANAPAL.Ale to dzięki doświadczeniu Andrzeja i Roberta posunołem się tak daleko więc o zgode prosze pytać Ich właśnie !

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » wtorek, 24 lut 2009, 00:45

Cześć

Zgrupowałem wyniki czterech ostatnich pomiarów paliwa ANAPAL11 w formie wykresów:



Obrazek

Wykres jest ciekawy o tyle że w zakresie ciśnień 4,5 do 5,5 Mpa mamy prawie do czynienia z efektem palteau. Zatem optymalny zacisk z punktu widzenia stabilności pracy silnika to około 450.



Obrazek

Osobiście zalezało mi jednak na tym wykresie - maksymalne ciśnienie w komorze silnika w zalezności od zacisku.

Teraz można bez kłopotu dobrać zacisk do wytrzymałości korpusu.



pzdr

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2264
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » wtorek, 24 lut 2009, 01:15

No to chyba mamy pierwsze paliwko opracowane aż tak. Te wykresy aż proszą się, by podstawić to do SRMa.

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard » wtorek, 24 lut 2009, 09:35

Tak, faktycznie. Pierwsze w naszym środowisku profesjonalnie opracowane paliwo - i to własnej receptury.

Ogromna praca przyniosła wspaniały rezultat.

Teraz możemy projektować dowolne silniki na paliwo ANAPAL-11 :D



Jeszcze pytanie: czy wszystkie testy uwzględnione przy tym opracowaniu były przeprowadzone na jednym gatunku aluminium?

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » wtorek, 24 lut 2009, 11:32

Oczywiście :!: Dołożyłem wszelkich starań aby wszystkie próby odbyły się w identycznych warunkach. Zostały użyte te same składniki w tym samym silniku.

Zastosowaliśmy alluminium superpyliste.

Specjalnie startowaliśmy od największego zacisku, poniważ przekrój krytyczny chroniony był grafitem jubilerskim który wykazuje pomimo nagaru minimalną erozję na poziomie 0,1 mm. Dlatego do każdego testu wystarczyło rozwiercić przekrój krytyczny.

I tu jest mały haczyk. Stopień rozprężania dyszy w każdej próbie był coraz mniejszy, zatem uzyskane ciągi i impulsy właściwe dla mniejszych zacisków byłyby nieco większe gdyby także stopień rozprężania został zachowany. To niestety wymagałoby albo wykonania kilku dysz albo startowania od niskiego zacisku i za każdą kolejną próbą wymiany wkładki grafitowej oraz skracania kielicha wylotowego.



Dodam że skład jest zbliżony do APAN5 Pinota i spodziewam się że na alu superpylistym zachowuje się on podobnie.

Obecnie zastanawiamy się jednak jak bardzo i jaki duży dodatek magnezu pomógłby w eliminacji nagaru. Dużo tracimy na obrośniętej chropowatej dyszy.



pzdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość