ANAPAL

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Super. Mnie akurat podoba się osiągnięcie ciągu przez 6s. Im dłużej działający silnik, tym trudniej. Do uzyskania dużych pułapów trzeba niestety raczej silnika o długim czasie pracy. Mam wrażenie z filmiku, ze z zaciskiem jeszcze można by podskoczyć.



P.S. Czy KC w składzie zapalnika, to chloran potasu?
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Czas może i zadługi, ale mnie bardziej przekonuje "spuszczana dętka" niż hucząca pochodnia. To huczenie ewidentnie nie jest normalne i prawidłowo rozprężający się gaz nie powinien aż tak huczeć. To moim zdaniem oznaka jakiejś nieprawidłowosci w spalaniu się paliwa. Jednak faktem jest, że występuje takowe coś, zwłaszcza przy spalaniu paliw, w które mają redukujące produkty spalania (np. bogatych w lepiszcza) lub niedopalonych (np. zawilgoconych.

Być moze warto ten fenomen przedyskutować, bo sam kiedyś szukałem dla niego wyjaśnienia.Generalnie chodzi o coś podobnego do sytuacji, kiedy spawacz zapala płomień palnika gazowego - dopóki nie otworzy do końca tlenu jest etap przejściowy, kiedy płomień wyjątkowo huczy i odrywa się od głowicy.



Moim zdaniem test w miarę ok ze wskazaniem na nieco większy zacisk.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Zachwycił mnie ten huk ponieważ pamiętam próbę Knoda z silnikiem na czystym AP (opisałem eksperyment na forum pirotechnicznym). Silnik spalił sie w niecałą sekundę i wrażenie dźwiękowe było prawie takie same. Z drugiej strony podoba mi się porównanie z palnikiem acetylenowym :D Zwrócę uwagę na coś takiego - zapłon ANAPAL 4 w teście1 był zbyt słaby, silnik najpierw gwizdał jak czajnik i dopiero po chwili załapał. Może podczas gwizdania cała objętość paliwa znacznie się nagrzała i dlatego następnie po przekroczeniu granicznego ciśnienia spaliła się z większą prędkością :?: ANAPAL 4 w dużym silniku zapalił ok. więc wstępnego nagrzewania nie było.



pzdr



ps. tak jest, jako KC oznaczyłem chloran potasu. Wyszedł bardzo bezpieczny zapalnik :lol: , ciężko go zapalić od zapalniczki, nie załapuje od dwóch zapałek, za to spokojnie odpala od kawałka karmelka i jak zapali to na wolnym powietrzu 20g znika w 1,5s z oślepiającym białym płomieniem :wink:
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Tak dla podtrzymania dyskusji, zrobiłem właśnie oględziny silnika po próbie 800g.



Obrazek

Izolacja z trzech warstw papieru kredowego (nieklejonych !) przepaliła się tylko w dwuch miejscach i w jednym z nich rura nierdzewna lekko zbrązowiała. To moja nowa koncepcja - nie sklejone warstwy papieru pod ciśnieniem mają możliwość nieco rozwinąć się i przylgnąć do rozpęczonego korpusu, sklejone zaś, ciśnienie mogłoby rozerwać. Jak widać działa :D



Obrazek

Na kielichu wlotowym zebrała się gruba warstwa nagaru, ale na przekroju krytycznym też coś się osadziło - z 9mm zrobiło się 8,5 mm



Obrazek

"Gruboziarnisty" grafit od Ksarda spełnia oczekiwania - dysza po wyczyszczeniu jest nie tknięta. Wysuwam tezę ze Al2O3 znakomicie chroni dyszę przed erozją :D



pzdr
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Post autor: kermit »

Można taką opcję wypróbować wykładając gardziel korundem ( też Al2O3 )
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

ANAPAL6

Post autor: robercik »

Cześć

Szanowni Państwo szmpana :!: Zakładany impuls właściwy 200s pobity :!: I to w próbie która nie zachwyciła wizualnie i akustycznie.

40 atmosfer jest już w zasięgu rurki pcv. Być może paliwo amonowe nada się do konstrukcji nie metalowych :D

Zapraszam na stronkę



pzdr
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Krowa która dużo ryczy, mało mleka daje. Ta zasada zauważyłem często ma odniesienie do silników.

Gratulacje.
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 »

Witam wszystkich i odrazu mam pytanie znalazłem w OBI zestaw reperacyjny firmy NOWOL o nazwie PLUS 710 jest to żywica poliestrowa utwardzana nadtlenkiem. Czy nada się do amonówki ? Czytałe o niej troche i piszą,że przy metalach i solach ,kwasach oraz zasadach może sieciować. Co wy na to?
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ANAPAL6

Post autor: KSard »

A ja Wam zazdroszczę hamowni i możliwości pomiaru ciśnienia w komorze silnika. To pierwsze tego typu testy wśród amatorów w Polsce ( i nieliczne w świecie) jakie widziałem. Teraz to będzie można precyzyjnie określić parametry paliw, no i badać zjawiska podczas spalania w silnikach rakietowych.

Praca ostatniego silnika rzeczywiście nie była może imponująca, ale dane na wykresie nie kłamią. Gdybym miał oceniać pracę tylko wizualnie, nie podejrzewałbym, że silnik osiągnął takie parametry.

Gratulacje i czekamy na więcej.

Skończyła się era gdybania i szukania po omacku. Teraz każde paliwo można przebadać profesjonalnie!
Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: andżej »

Witam



Kolejny test paliwa ANAPAL za nami. Szczegóły na naszej stronie w aktualnościach.



Pozdr
ODPOWIEDZ