ANAPAL

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

No piękną swieczkę postawiliście wszystkim poległym rakietowcom i kosmonautom ! :)



Protuberencje, to mała miki - faktycznie tak jakby gazy wylotowe zapalały się po opuszczeniu dyszy i przechłodzeniu. Silnik ciągnął stabilnie, a te cholerne testy na hamowni powodują jedyne to, że ma sie niedosyt po pięknie wykonanym i widowiskowym teście :)



Swoją drogą, teoria o powolnym rozpalaniu powierzchni czołowych bardzo mnie przekonuje. Ciekawe jak by wyszedł test na jednym ziarnie degresywnym - np. prostopadłościanie.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Kolejny test za nami :grin: Paliwko bez dwuchromianów poszło jak burza :!:

Poza tym symulacja zacisku praktycznie pokrywa się z wykresami próby.

Coś mi się zdaje że jeszcze chwila i złapiemy byka za rogi :cool:


pzdr
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

No, chyba osiągniecie celu jest już bliskie.

Faktycznie, dobra, równa praca.

Zwiększenie zawartości nadchloranu amonu w paliwie przyniosło pozytywny skutek.

Tylko już nie idźcie tą drogą, bo zrobicie APAN :D

Nie- to oczywiście żart. Liczy się efekt końcowy i finanse.

Paliwo zapowiada się fajne, choć nie łatwe w produkcji i eksploatacji. Najbardziej martwi mnie wysokie ciśnienie pracy. Do celów modelarskich to, to nie jest, ale do ataku na 10 km jak najbardziej.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Ha :!: na początku tematu pisałem że jak się weźmie 60% AN i 10% AP to wychodzi w zasadzie APAN5 Obrazek

Co do ciśnienia to ANAPAL6 na KD działa poprawnie przy 4 MPa, nie ma więc problemu wykonać silnik w rurce PCV. Jednak impuls właściwy w takich warunkach to zaledwie 170s.

Mamy już 16% Al, gdy ANAPAL nie osiągnie 200s w interesującym nas zakresie ciśnień (w okolicy 10MPa) będziemy dodawać niestety AP.

Dzisiaj spaliliśmy skład nr 10 katalizowany KD. Efekt - jak zwykle pod górkę, padł więc ostatni bastion jeśli chodzi o doszukiwanie się przebiegu wykresów w składzie paliwa :smile:

Pora zaciskać degresywne bloki, wcierać termit w czoła, kombinować segmentowe zapalniki


pzdr
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Udało się przystosować stary silnik testowy i odbudować układ pomiaru ciśnienia.

Jest więc w końcu odpowiedź na nękające nas pytanie - CO Z TYM NARASTANIEM CISNIENIA :?:

A JEDNAK NAGAR :idea: któremu zapobiegamy formując degresywne bloki.

pzdr
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

Wychodzicie na prostą :D



Cieszę się podwójnie z udanej próby. Mam bowiem satysfakcję, iż moja sugestja co do zmiany geometrii paliwa, wpłynęła pozytywnie na pracę silnika.

Bardzo ładny wykres przy fajnym ciśnieniu!

Teraz koniecznie należałoby w kolejnych testach potwierdzić uzyskany wynik.



Czy zapłon zrealizowaliście podobnie jak poprzednio, tzn. z użyciem korka silikonowego?
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Faktycznie napisałem że nie zastosowaliśmy żadnych technik wspomagających zapłon, ale korek silikonowy był. Na dno silnika sięgał jak zwykle drut telefoniczny z opornikiem na karmelku. Drut został zasilikonowany w przekroju krytycznym gdzieś tak do 1/4 kielicha wylotowego.

Zapłon był nijaki - korek został wyrzucony już przez spalenie 0,5g karmelka na oporniku. Potem długo syczał knosal i w końcu piękne strome wejście na obroty.

Przy tak niskim ciśnieniu płomień był identyczny jak w dwóch pierwszych próbach Ksarda z APAN4 - czyli dosyć niski i szeroki (w porównaniu do płomienia silnika Strieły 7).

Mam też jeszcze jedną bardzo istotną informację. Opazało się że alluminium malarskie płatkowe na stearynie tak naprawdę jest to alluminium do produkcji gazobetonu. Produkcją zajmuje się firma http://www.libra-met.pl/index.php?dzial=23&art=47 .

Dlaczego o tym piszę? Alluminium płatkowe zawiera do 89% Al, 1,5% zanieczyszczeń, 9,5% stearyny lub czegoś podobnego.

Oznacza to że odważając 10% Al tak naprawdę wprowadzamy do paliwa tylko około 90% Al :idea:



pzdr
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Myślę, ze ten 1% Al mniej ma mniejszy wpływ, niż stearyna, gdyż stearyna może osłabiać ziarno paliwa.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Zacisk 600

Post autor: robercik »

Cześć

Dzisiaj jeden z ostatnich testów paliwa ANAPAL mających na celu zbadanie paliwa pod kątem ciśnienia pracy.

Obrazek

Skończyło się poprzednie alu i zmieniliśmy na nowy sort superpylisty. Huknęło conamniej jak ten KNOSAL ostatnio. Dobrze że wystarczyło zakresu hamowni i manometru :???:

Wygląda na to że Al nadaje najważniejsze cechy mieszance paliwowej...
pzdr
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 »

Ale dostało kopa ! Mam jeszcze troche grubsze ale to mam od czorcika ciekawe jak na nim by chodziło? Faktycznie zachowanie jak Knosala na atomizowanym jestem pod wrażeniem szybkości spalania
ODPOWIEDZ