Paliwo Klasyk-1 Pinota

Skład wykonanie itp...
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Paliwo Klasyk-1 Pinota

Post autor: milimetr65 »

Osobiście stosuje dwa paliwa "klasyk 1" i chiński wynalazek nie modyfikowany.

A zapytałem o te dwa utleniacze bo mam ich troche,a nigdzie na ich temat nic nie ma jako samodzielne utleniacze.

Chyle czoła przed P Ksardem oraz jemu podobnymi w wiedzy.Jak wspomniałem na wstępie ropoczołem zabawe jeszcze jak były sprowadzane sr z zsrr.

przyznaje ,ze wystarczają mi silniki w których masa paliwa dochdzi do 50-80 gram.Poprostu pragnę zainteresować syna czymś co mu zajmie troche czasu ,a nie łazikowanie i przepuszczanie czasu przez palce.
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Mam pytanie odnośnie Klasyka-1. Czy zrobiłeś już jakiś działający silnik z tym paliwem? Ponieważ jest to paliwo mojego pomysłu a zawierające dość paskudny KClO3 zalecam dużą ostrożność przy mieleniu (nigdy nie miel składników razem). Broń Boże żadnych korpusów z metalu. Co prawda w kilkudziesięciu udanych próbach Klasyk-1 mnie nigdy nie zawiódł, ale główny jego składnik jest zawsze podejrzanym o złośliwość i nieobliczalność.

Jeżeli chcesz zainteresować syna rakietami, najbezpieczniejszym znanym mi paliwem jest karmelek sorbitowy, o którym możesz poczytać na tym forum i innych stronach.
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 »

Witam

Bardzo przyzwoite paliwo spala sie stabilnie ,a silniki całkiem proste w wykonaniu.

Co do bezpieczeństwa to miele w kulowcu z walkami mosiężnymi

a że kclo3 jest wredny to wiem doskonale. Nawet na początku zrobiłem kilka na korpusach papierowych śr 15mm z obawy przed wygłupami utleniacza.

Chciałbym się zapytać czy mogę zamienić pył Al na Mg i kosztem tego pierwszego dodać kilka% Ti może poprawiło by to widowiskowość

Zrobiłem też na kclo4 i ba(no3)2 ale kichnoł tylko kilka razy i zgasł napewno coś zrobiłem żle ale narazie dam sobie spokuj z tym paliwem.
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Zamiana Al na Mg może dość drastycznie zmienić parametry paliwa i tutaj nie jestem w stanie ocenić, jak silnik się zachowa. Sam bylem zaskoczony pierwszymi testami klasyka, kiedy okazało się, ze jest ono bardzo tolerancyjne na dobór zacisku (a więc niskie n).

Co do dodatku pyłu Ti, nie sądzę, aby były jakiekolwiek problemy przy dodatku nawet 5%
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 »

Dzięki za szybką odpowiedz

Jutro postaram się zrobić trochę z dodatkiem Ti i drugą porcję zrobię na Mg, a za kilka dni zobaczymy jakie będą wyniki.

Proszę powiedz mi jaki mogłem mieć problem z paliwem na kclo4 mi wydaje się ,że mogło to być spowodowane złym lepiszczem .Dodałem silikonu może dać jakiejś żywicy
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 »

Witam

Mam pytanie do Pinota

Zasugerowałeś mi karmelka ale jestem leniwy i do robienia sr na pcz mam prasę o nacisku 5t,oraz formy żeby korpus wytrzymał zaprasowanie .Zapasowywać moge z kanałem lub bez .karmelek mielony 48h wspaniale się spala .Ale po zaprasowaniu mam tylko kanał dwie czołowe powierzchnie są inhibitowane przez dyszę i zatyczkę.Zacisk liczyć początkowy , czy średni?
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Ja zwykle liczę sredni, chociż dla silników jednorazowych z karmelkiem typu toffi od dawna wcale nie liczę. Po prostu przy kanale 10mm wiercę w szamocie dyszę 4mm, resztę w trakcie pracy dopasowuje erozja.

Co do zaprasowywanego karmelka cukrowego - nawet nie wiem jaki zacisk należałoby dać. Sądzę, ze nieco mniejszy niż dla karmelka topionego, ze względu na większą kruchość powierzchni. Zaś co do karmelka sorbitowego przypuszczam, że zachowa się identycznie prasowany jak topiony.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Karmelek zaprasowany nie nadaje się na spalanie kanałem.

Pastylka 10g (60KN, 39cukier puder, 1klej biurowy, zwilżone lekko izopropanolem) prasowana 5T, o wymiarach fi30mm fi kanału 8mm, po wyschnięciu podpalona odlatuje sama, nie wymagając korpusu :D.

Kilka silników (50 - 100g) zbudowanych przez nas na prasowanym karmelku (na blokach typu beates) wybuchło w korpusie PCV NIBCO.

Mikstura nie nadaje się także na podpałkę - plasterek 4mm także niszczy silnik z PCV nawet gdy zacisk początkowy wynosi jedynie 100.

Prasowany karmelek odradzam no chyba że do armaty :roll: albo jak spróbujesz spalić bez kanału. Osobiście uważam że nie ma co wymyślać karmelka od nowa, ale co tam być może to by zagadało po uprzednim podgrzaniu mieszanki w piekarniku np. do 90 stopni, być może takie zaprasowanie na gorąco dałoby karmelek o dużej gęstości :?:



Nie zapomnij podzielić się wnioskami :D



pzdr



robercik
milimetr65
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: lublin

Post autor: milimetr65 »

witam wszystkich obecnych

nawiązując do karmelka prasowanego na sucho prasą o nacisku 5t . Rozpoczełem próby od 0.5 cala i 20gr okazało się ,że nawet w pcv Metrix przy dyszy 4mm i takimż kanale zagadało. Następny test 3/4 cala 50gr i dysza 6,6mm kanał 8mm praca bdb. kolejny sr 3/4 cala 50gr dysza 5,2mm kanał 6mm praca ładna . Jak będe miał czas to w sobote dam film .A więc robercik sie myli lub miał problem z prasą
Gotherd
**
Posty: 42
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Gotherd »

Nikt nie mówi nie: Silnik też mozesz zrobic choćby na pcz, ale nie oznacza to że nie własciwości wybuchowych.. Każdy materiał można opanować.
ODPOWIEDZ