Żywice.

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Ja stosowałem żywicę kupioną w AMODzie. Do tej pory dodaję ją do moich paliw. Był to produkt firmy AXSON, jeśli będziesz ainteresowany mogę podać dokładny typ.

Żywica taka bez problemu sprawdzi się jako lepiszcze do paliwa rakietowego.
Aramis
***
Posty: 73
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Polska południowa

Post autor: Aramis »

Witam.

Jeżeli by była taka możliwość to proszę podać typ tej żywicy, pomału kompletuję sprzęt do paliw, tzn prasę do 12T już mam a w nabliższym czasie będzie forma do zaprasowania paliwa. Mogę później wstawić jakieś zdjęcia, ale jeszcze nie wiem jak to zrobić?
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Ta żywica to AXSON UR5825 B. Ale generalnie może być każda inna, pod warunkiem, że:



- ma niską lepkość

- nie zawiera wypełniacza

- ma twardość po związaniu od 45-85 Shore

- ma możliwie najwyższe wydłużenie przy zerwaniu



Są to poliuretany polieterowe lub poliestrowe, a więc mają lepszy bilans tlenowy niż HTPB. Z tego powodu można dodać ich więcej do kompozycji paliwowej, zachowując podobny bilans tlenowy. Ich zaletą w stosunku do HTPB jest to, że lepiej się wiążą z utleniaczami, dlatego ja zawsze stosowałem ich dodatek nawet do żywic HTPB.



wybierz raczej coś z tych: http://www.amod.com.pl/cgi-bin/axson/in ... 1&katid=13
Mauy
PROFI
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mauy »

Taką właśnie żywice udało mi się zakupić i to jeszcze taniej :P. Czy stosujecie ją bez żadnego rozcieńczenia :?:



Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Faktycznie zwykły Epidian5 trudno stosować z racji dużej gęstości. Przy 15% żywicy trzeba się trochę namęczyć aby dobrze rozprowadzić żywicę w paliwie. Przy 18% z pewnością jest łatwiej, tak czy owak przy 15% da się skomponować paliwo nawet na alu superpylistym.



Właśnie użyliśmy Epidianu pięćdziesiąt ileś :wink:. Po rozprowadzeniu z 10% Z1 zachowuje się niemal jak woda :!: Prawdziwa higiena pracy. Nie słyszałem żeby rozcieńczano Epidian 5 w celu uzyskania Epidianu 53, warto jednak przejść na tak rzadką żywicę. Po stwardnieniu daje się elegancko szlifować. Szkoda się szarpać z Epidianem 5.



Do gęstej żywicy można dodać ftalanu butylu w ilości kilku %. Jest to plastyfikator, po dodaniu żywica jest rzadsza ale i po stwardnieniu robi się elastyczna.



pzdr
Gość

Post autor: Gość »

Witam.

Przeczytałem cały temat i mam pytanie (chce się upewnic) .Czy żywica poliestrowa ,która jest dostępna w większości sklepów samochodowych napewno nada się do paliwa KNOSAL ? Ztego co widziałem dołączony do niej utwardzacz ,ma właśnie konsystencje wody ,ale nie pisze na nim Z1.



Z góry dziękuje za odpowiedź.
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

Na pewno nie nadaje się.
Darius
*
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Utwardzacze

Post autor: Darius »

Z1 - ' zapach. Do utwardzania zywic poliestrowych zastosowanie ma BUTANOX M50. Oczywiscie utwardzacze dodajemy w odpowiednich proporcjach zaleznych od zywicy. Dla Z1 bedzie to 10% wagowo np. dla E53, dla Butanoxu 1-2% wagowo dla MaxGuard 10000 (zelkot). WAZNA UWAGA: utwardzaczy tych nie nalezy trzymac w jednym pomieszczeniu - wytwarzaja sie zwiazki bardzo toksyczne dla czlowieka. Nawet gdy pojemniki sa szczelnie zamkniete. Wynika to z zasad bezpieczenstwa stosowanych przez dystrybutorow.
ODPOWIEDZ