Strona 2 z 2

Re: Chemia

: poniedziałek, 20 kwie 2015, 20:16
autor: tarfue
to sie kłóci z tym czego się uczyłem :)
wrx pisze: Jeśli ktoś zna wyjaśnienie tego zjawiska, chętnie posłucham ( przeczytam). Pozdrawiam "wrx".

Ja również :)

Re: Chemia

: poniedziałek, 20 kwie 2015, 23:13
autor: Kacper
Wytłumaczenie zjawiska że proporcje stechiometryczne nie są optymalne dla paliw rakietowych jest bardzo proste. Warunki w jakich przebiega reakcja są zgoła inne od standardowych. Czas reakcji który nas interesuje kończy się gdy gazy mijają dyszę, reakcje jeszcze trwają po za dyszą ale już nas nie interesują bo nie mają wpływu na impuls. Co najwyżej na efekty wizualne pracy silnika. Więc dla nas reakcja kończy się w warunkach nawet kilku tysięcy stopni i wysokim ciśnieniu. Dlatego w gazach wylotowych mamy takie egzotyczne zestawienia produktów spalania (równocześnie) jak wodór atomowy, tlen, wodorek glinu, azot atomowy oraz różne dziwne połączenia pierwiastków które normalnie nie występują na przykład Al2O.
Druga sprawa to właściwości użytkowe paliwa. Może się okazać, że dodanie znacznego nadmiaru reduktora ma niewielki wpływ na impuls paliwa a pozwala ochronić przed wypaleniem izolację termiczną oraz elementy dyszy.

Re: Chemia

: wtorek, 21 kwie 2015, 07:19
autor: wrx
Witam.

Poproszę o rozpisanie reakcji spalania glukozianki "do dyszy".