Chemia

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
tarfue
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 16 kwie 2015, 17:56

Re: Chemia

Post autor: tarfue » poniedziałek, 20 kwie 2015, 20:16

to sie kłóci z tym czego się uczyłem :)
wrx pisze: Jeśli ktoś zna wyjaśnienie tego zjawiska, chętnie posłucham ( przeczytam). Pozdrawiam "wrx".

Ja również :)

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 736
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Chemia

Post autor: Kacper » poniedziałek, 20 kwie 2015, 23:13

Wytłumaczenie zjawiska że proporcje stechiometryczne nie są optymalne dla paliw rakietowych jest bardzo proste. Warunki w jakich przebiega reakcja są zgoła inne od standardowych. Czas reakcji który nas interesuje kończy się gdy gazy mijają dyszę, reakcje jeszcze trwają po za dyszą ale już nas nie interesują bo nie mają wpływu na impuls. Co najwyżej na efekty wizualne pracy silnika. Więc dla nas reakcja kończy się w warunkach nawet kilku tysięcy stopni i wysokim ciśnieniu. Dlatego w gazach wylotowych mamy takie egzotyczne zestawienia produktów spalania (równocześnie) jak wodór atomowy, tlen, wodorek glinu, azot atomowy oraz różne dziwne połączenia pierwiastków które normalnie nie występują na przykład Al2O.
Druga sprawa to właściwości użytkowe paliwa. Może się okazać, że dodanie znacznego nadmiaru reduktora ma niewielki wpływ na impuls paliwa a pozwala ochronić przed wypaleniem izolację termiczną oraz elementy dyszy.

Awatar użytkownika
wrx
****
Posty: 223
Rejestracja: sobota, 22 lut 2014, 20:15
Lokalizacja: Siedlce

Re: Chemia

Post autor: wrx » wtorek, 21 kwie 2015, 07:19

Witam.

Poproszę o rozpisanie reakcji spalania glukozianki "do dyszy".
„Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi” A. Einstein.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości