karbit
karbit
Witam ponownie mam takie pytanie czy jest możliwość użycia w napędzie rakiety karbitu ,a dokładniej gazów wytważanych zpołączenia wody i karbitu .Od razu zaznaczam ,że ja nie myślę o twożeniu tego typu silników ale ciekawi mnie opinia bardziej doświadczonych modelarzy . Ten gaz może nadawał bysię do silników hybrydowych . Czekam na opinie.
Re: karbit
Pierwsze primo nie karbit tylko karbid czyli CaC2 .
W połączeniu z wodą CaC2 + 2H2O -----> C2H2 + Ca(OH)2 Tworzy się więc palny acetylen/etyn.
Co do napęczania tym rakiet mam wątpliwości. Wydzielanie acetylenu jest zbyt słabe aby osiągnąć ciąg zdolny podnieść rakietę z karbidem i wodą. Można zastosować mechanizm który zapala duże ilości etynu ale jesto mało powtarzalne i może nam rozerwać rakietkę bo trudno przewidzieć ile acetylenu się wydzieli.
W połączeniu z wodą CaC2 + 2H2O -----> C2H2 + Ca(OH)2 Tworzy się więc palny acetylen/etyn.
Co do napęczania tym rakiet mam wątpliwości. Wydzielanie acetylenu jest zbyt słabe aby osiągnąć ciąg zdolny podnieść rakietę z karbidem i wodą. Można zastosować mechanizm który zapala duże ilości etynu ale jesto mało powtarzalne i może nam rozerwać rakietkę bo trudno przewidzieć ile acetylenu się wydzieli.
Re: karbit
Zgoda, ale jeżeli by zgromadzić acetylen w zbiorniku ciśnieniowym i dać jako jeden ze składników paliwa silnikowego.
Re: karbit
Acetylenu nie można sprężyć. Jest to zbyt niebezpieczne.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w pisania postu. Nie może on służyć przeciwko niemu w żadym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Re: karbit
No pewnie, że by się nadawał. Tylko acetylen nie jest utleniaczem, więc co by nim było? Stały tlen? Nadawałby się też do silników dwuskładnikowych gdyby nie detonował od byle czego w podwyższonym ciśnieniu (o ile się nie mylę to już od 8 bar wali od spłonki).el diablo pisze:Ten gaz może nadawał bysię do silników hybrydowych .
Jeśli ktoś ma dostęp do spawarki tlenowej to proponuję eksperyment:
Odpalamy palnik,
ustawiamy ładny, ostry płomień, żeby ustalić stechiometrię,
gasimy i studzimy palnik,
nakładamy balonik i napuszczamy mieszanki,
zdejmujemy i zawiązujemy balonik,
montujemy go na możliwie długim kiju i przysuwamy na świeczkę.
Jak już nasze uszy i oczy powrócą do normalnego stanu (może to potrwać parę minut) to wyciągamy wnioski.
Koniec eksperymentu.
Jednym słowem acetylen odpada jako paliwo rakietowe.
Pozdrawiam!
Re: karbit
Potrójne wiązanie między węglami łatwo ulega rozpadowi, zakres wybuchowości jest ogromny a sprężenie powyżej 6 Bar samoistnie powoduje wybuch. Chemicznie zawiera bardzo dużą ilośc węgla, jego produkty spalania nie są więc najkorzystniejsze dla rakietnictwa. Same problemy dla silnika o spalaniu ciągłym. Próbowano z narcylenem jako paliwem w silniku detonacyjnym, jednak wyniki tych prób nie są mi znane.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: karbit
Trzeba zapomnieć. Acetylen lubi walnąć i tyle.
-
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: lublin
Re: karbit
Witam dawno się nie odzywalem ,ale miałem trochę problemów osobistych i zdrowotnych. pozwolicie jednnak ,że przejdę do tematu .
Acetylen jest wysoko energetycznym gazem lecz każda próba sprężenia go powyżej 2 atmosfer zakończy się samozapłonem a właściwie
rozkładem na węgiel i wodór z tym ,że rozkład jest wybuchowy . Przechowywany jest w butlach wysokociśnieniowych, które wypełnione
są substancją porowatą i acetonem w którym to acetylen jest rozpuszczony pod ciśnieniem ok 18 atm. ale tylko w tej formie jest bezpieczny.
Każdy inny sposób sprężenia kończy sie tak jak na wstępie napisałem. Więc jeżeli myślałeś o karbidzie jako żródle tego gazu to daj sobie
spokój bo możesz potem mieć poroblem z podłubaniem sobie w nosie palcem.
Acetylen jest wysoko energetycznym gazem lecz każda próba sprężenia go powyżej 2 atmosfer zakończy się samozapłonem a właściwie
rozkładem na węgiel i wodór z tym ,że rozkład jest wybuchowy . Przechowywany jest w butlach wysokociśnieniowych, które wypełnione
są substancją porowatą i acetonem w którym to acetylen jest rozpuszczony pod ciśnieniem ok 18 atm. ale tylko w tej formie jest bezpieczny.
Każdy inny sposób sprężenia kończy sie tak jak na wstępie napisałem. Więc jeżeli myślałeś o karbidzie jako żródle tego gazu to daj sobie
spokój bo możesz potem mieć poroblem z podłubaniem sobie w nosie palcem.