Wiercenie kanału

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
Gooben
**
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 18 wrz 2011, 09:56
Lokalizacja: Stavanger, NORWEGIA

Wiercenie kanału

Post autor: Gooben » sobota, 10 mar 2012, 15:10

Cześć , z racji odlewania ziaren do silnika na 3/4 cala, pojawia sie wyzwanie jak wykonać kanał, czytałem już jak to robi wielu z was jednak najbardziej eleganckim rozwiązaniem wydaje mi się wiercenie.
Wiem że musze zachować ostrożność (tarcie), próbowaliście chłodzić spirytusem ? Pozatym czy komuś z was ta sztuka się udaje , chciałbym wykorzystać do tego wiertarke stołowej, niske obroty a może nawet ręcznie i stopniowe powiększanie średnicy.

Co otym sądzicie, a może nie warto i odlewanie od razu jest lepsze, jeśli tak to chętnie zobacze roziązanie dla ziarna 3/4 cala bo czytałem i zresztą sam miałem problemy z tym - klejenie sie paliwa itp.

Awatar użytkownika
Piotrek
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek, 26 gru 2011, 15:28
Lokalizacja: Chotyłów/Międzyrzec Podlaski
Kontakt:

Re: Wiercenie kanału

Post autor: Piotrek » sobota, 10 mar 2012, 15:37

Myślę, że lepszym rozwiązaniem będzie odlanie kanału, ponieważ podczas wiercenia blok może popękać i kicha . Wzornik do kanału powinien mieć bardzo gładkie ścianki aby paliwo do niego nie przystało (podobno też karmelek do lakieru nitro sie nie lepi), tylko nie smaruj go żadnymi tłuszczami bo może podziałać jako inhibitor i będzie świeca a nie silnik .

Pozdrawiam rrzepkaa
https://www.facebook.com/rrzepp?ref=hl znajdziesz tutaj wiele świeżych informacji o moich dotychczasowych planach i projektach.
http://lutniaproject.xlx.pl/ strona poświęcana projektowi naukowego "Lutnia Project"

Awatar użytkownika
Hack
******
Posty: 97
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Kontakt:

Re: Wiercenie kanału

Post autor: Hack » poniedziałek, 7 mar 2016, 22:18

Może nie będzie to wiercenie kanału, ale pomyślałem że może pasować w tym temacie.
Zamiast finocyla, czyli gemoetria kanału "gwiazdowego" prowadzona wzdłuż podłużnej osi ziarna paliwa, zwiększenie powierzchni prostopadle do osi.
Praktycznie prasujemy lub odlewamy ziarno z osiowo włożonym np fragmentem wiertła, prętu z głębokim gwintem lub jakiegoś świdra. Powierzchnia pokryta separatorem i po sieciowaniu, zastyganiu wykręcamy rdzeń. Przy niewielkim skurczu po sieciowaniu z pewnością wykręci się bez problemu. Skurcz może wystąpić np. przy zastosowaniu składników żywicy o zróżnicowanej lepkości. Odrazu dodam, że to teoria bo nie miałem okazji wypróbować tego pomysłu. Może w paliwie hybryd też zachodzi potrzeba zwiększenia powierzchni spalania? Nawet płytki gwint (np. wysokośc bruzd = ich szerokości) zwiększa znacznie powierzchnie bo z kwadratem róznicy promieni+2xpowierzchnie boczne bruzdy. Gdyby zastosować metal o sporym współczynniku rozszerzalności to po jego schłodzeniu, myślę że dośc łatwo wykręci się z bloku.

narysowałem to w ten sposób:Obrazek

dodam edytując swój post:
jedne z warunków przy których płomień nie zetknie się ze ścianą silnika a czas spalania się występów międzybruzdami jest równy czsowi dotarcia płomienia do obudowy dla części ziarna "nie gwintowanej":http://img24.otofotki.pl/rc51_ziarno.JPG.htmlObrazek

można ustalić warunki dla stałej powierzchni spalania, progresywne lub degresywne, mieszane, w porównaniu do gęstości pakowania klasycznych segmentów.
Zalety jak dla finocyla, czyli możliwośc programowania spalania a przy tym ochrona obudowy przed wpływem wysokiej temperatury.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 7 mar 2016, 23:36 przez Hack, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2233
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wiercenie kanału

Post autor: jaskiniowiec » poniedziałek, 7 mar 2016, 22:50

Stosowałem kiedyś do takiego celu rozwiertak
seria1 (12).JPG
seria1 (12).JPG (75.68 KiB) Przejrzano 1901 razy

Awatar użytkownika
malyro
PROFI
Posty: 141
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Wiercenie kanału

Post autor: malyro » poniedziałek, 7 mar 2016, 22:54

Witam
cyt gwint ......
Pomysł niezły - trza by go sprawdzić.Na ostatnich lotach w niedzielę widziałem paliwo do hybryd wydrukowane na drukarce 3d "cuś" w tym stylu.
Co do kanału w karmelce to łatwiej "wycisnąć" niż wiercić.Mam formę którą napełniam ,zamykam i przez otwór wyciskam trzpieniem kanał.Smarowałem (cieniutko)trzpień wiele razy różnymi "tłustościami"i nie zauważyłem negatywnego działania na ziarno.
pzdr.

Awatar użytkownika
Hack
******
Posty: 97
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Kontakt:

Re: Wiercenie kanału

Post autor: Hack » wtorek, 8 mar 2016, 00:01

Jaskiniowiec, czy ta gwiazdka ma skok śrubowy? bo nie widać na fotografii. Wykręcałeś to? Dodam jeszcze, że nie ma porównania stosowania byle tłuszczu do separacji w porównaniu do separatora dedykowanego. Najlepsze z czym się spotkałem to separator do betonu, jest to produkt weglowodorowy, produkuje go orlen i łatwo "znika" po jakimś czasie przy dostepie powietrza. Producent twierdzi, że się utlenia.

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2233
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wiercenie kanału

Post autor: jaskiniowiec » wtorek, 8 mar 2016, 00:18

To było coś takiego
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość