SSA jako paliwo do naszych niebolotów

Skład wykonanie itp...
Homik
***
Posty: 67
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Mama mówi że z kapusty
Kontakt:

Post autor: Homik »

Przetestowałem dzisiaj w strzykawkach takich do 2ml ugniatane na sucho siłą rąk(60/40)rakietki przeleciałem tylko 3 z tego jedna wybuchła bo lont poprowadziłem z boku do góry (głupio zrobiłem i przepalił mi korpus) Jedna to był pierwszy mój test do góry nogami tak dla sprawdzenia czy działa(Zaświszczała nawet ładnie) do następnej przykleiłem patyczek taki do szaszłyków i poleciała na jakieś 10 m po czym wybuchła(że wybuchła to przewidywałem bo specjalnie nie ubiłem mocno końca rakietki). Jutro lecę do apteki po strzykawki bo są po 11gr. Kupie parę takich i parę większych jakieś 100 sztuk tych po 2ml i innych z 50 ciekawe czy mi tyle sprzedadzą :D Pozdrawiam
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

skład

Post autor: kermit »

Żeby już nie narażać na poszukiwania.



Kalichlorek 60%, BsNa 36%, Stearyna 4%



Benzoesan wymieszać ze stearyną i na łaźni wodnej podgrzać do zgranulowania. Później (po wystudzaniu ) dodać kalichlorek i wymieszać.

prasuje się całkiem ładnie.
Homik
***
Posty: 67
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Mama mówi że z kapusty
Kontakt:

Post autor: Homik »

Kalichlorek = Chloran Potasu



Kermit mogę wiedzieć czemu piszesz BsNa ?? Rzadko spotykam się z takim oznaczeniem:D Ja zawsze piszę BNa może z przyzwyczajenia piszesz ?? tak z ciekawości pytam :D
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Post autor: kermit »

Kalichlorek to stara nazwa zwyczajowa, a co do BsNa to już moja własna inwencja :wink: tak po prostu zacząłem w swoim notesie pisać i już tak się ostało.
Bart
***
Posty: 63
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielcownia.

Post autor: Bart »

Witam

No i ropzoczalem prace nad silnikiem na ssa.

Pierwsze 2 próby, to silnik fi 10mm z zatyczką ubijaną, dyszy brak. Silnik z papieru 57 do kasy fiskalnej.

1 próba swiszczałe zwilzona rozcienczalnikiem, w bardzo malej ilosci, sprasowalem w srku i wywiercilem 3mm kanal na dlugosc 5mm.

wyszedl gwizdek, ale jak z ciagiem to nie wiem-nie mierzylem, czas palenia ok 4sekundy

2 próba to samo co wyzej, tylko zrobilem dluzszy kanal, CATO, nie wiem, moze jak wcislaem w ziemie to ziarno popekalo?

jedziem dalej. pozdrawiam
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Witam,



Najlepiej znane mi mieszaniny to:



1)

30% BNa

70% KClO4

+1% fe2O3 czerwony

+5% wazelina



2)

30% Salicylan Na

70% KClO3

+5% wazelina



3)

30% BNa

70% KClO3

+3% Fe2O3

+5% wazelina



wazelinę rozpuszcza się w benzynie lub innym węglowodorze w stosunku 1cz wazeliny +2 cz benzyny, heksanu itp.

Do roztworu wazeliny w benzynie dodaje się kolejno drobo sproszkowany utleniacz z tlenkiem, a potem paliwo. Po dokładnym wymieszaniu masę rozkłada się na płackiej tacy i pozostawia do odparowania benzyny. Uzyskaną masę małymi porcjami delikatnie przeciera się przez sito. Uzyskany tłusty proszek prasuje się najlepiej za pomocą prasy hydraulicznej pod ciśnieniem około 100 bar. Najlepiej od razu zaprasowywać zatyczkę i dyszę np. z bentonitu.



oto efekt mistrzowski: http://www.youtube.com/watch?v=MJTdGUPrx1Q, z dodatkiem tytanu. Coś pięknego - po prostu majstersztyk !!!!



Tutaj małe piro

http://www.youtube.com/watch?v=TcedLFH0_pA&NR=1,

http://www.youtube.com/watch?v=DG4lXYC84WU&NR=1

i http://www.youtube.com/watch?v=2qHhgbREmD0&NR=1

i http://www.youtube.com/watch?v=2qHhgbREmD0&NR=1

O składach mówi się poniżej filmu
Bart
***
Posty: 63
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielcownia.

Post autor: Bart »

Witam świeżo po testach.

Odpalony został sr na SSA, fi 10mm, około 10gram paliwka, kanał 3mm o dlugosi 5mm. Odpalone visco 3mm. Test przeprowadzilem na wadze. ciag max 60 gram, pozniej spadek do 40 gram, nastepnie do 20 gram reszta około 3sekundy to juz dopalanie. Film.

http://files.filefront.com/SSA10g001avi ... einfo.html

Wnisokuje ze w czesci gdzie spalanie bylo kanalowe silnik uzyskal oczekiwany ciąg, w cżesci o spalanie czołowym wskazówka wagi ledwo co dygotałą.

Niestety waga nie jest doskonała co widac na filmie.
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Niezły początek. Masa świszcząca piszczy niezależnie od tego, czy dysza jest dobrze dobrana. Pozostaje ci tylko powolne zmniejszanie średnicy dyszy bądź dodawanie katalizatora, aż osiągniesz sensowny ciąg. Obawiam się, że będzie się to wiązało ze skróceniem kanału "rozpędowego" bo dysza dobrana dla spalania czołowego może nie wytrzymać warunków startowych
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

Kapitalne filmy, no i gratulacje dla Barta za udaną próbę silnika na hamowni oraz za podjęcie prac w tym temacie.

Będę z zainteresowaniem obserwował rozwój waszych prac badawczych, tym bardziej, że nie mam żadnych doświadczeń na tym polu.
Bart
***
Posty: 63
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielcownia.

Post autor: Bart »

Witam

No i oto wyniki następnego testu.

Sr fi 10mm, paliwo SSA, dysza 7mm! kanału brak

Wynik, praca silnika bez świstu :shock: :shock:

niestety nie mam filmu, baterie padły już na poligonie.

Próba była statyczna bez hamowni.

Pozdrawiam



PS stałem od srka z 20-25 metrów, ale świst bym słyszał...
ODPOWIEDZ