mocne paliwo mix- m1

Skład wykonanie itp...
Awatar użytkownika
antonov
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: warszawka
Kontakt:

mocne paliwo mix- m1

Post autor: antonov » sobota, 13 lis 2010, 01:18

witam! ostatnio z powodu zepsucia wagi miałem problemy z produkcją paliw - dziwnym trafem po kilku próbach robienia próbek na oko (nie polecam) uzyskałem dość ciekawe paliwo. - do efektu doszedłem metodą prób i błędów .- skład - (objętościowy dla drobno zmielonych składników)

: 1 część chloranu potasu,1część węgla drzewnego,1część cukru i jedna część nadmanganianu potasu. - wiem że skład może się wydać dziwny i niebezpieczny ale po odpowiednim przygotowaniu ziarna paliwo spala się przewidywalnie i stabilnie.

a więc produkcja: składniki rozdrabniamy - KONIECZNIE OSOBNO!!!

na dość drobny proszek (pył był by lepszy ale bardziej niewygodny w produkcji).

po rozdrobnieniu składników mieszamy je w plastikowej lub ceramicznej misce - nie należy używać narzędzi stalowych bo mogą powodować iskrzenie a w efekcie zapalenie się mieszanki. po wymieszaniu składników do mieszanki dolewamy denaturatu lub wody, - tak by paliwo przypominało gęste błoto. - do całości dodajemy odrobinę dextryny i jescze raz dokładnie mieszamy. - a dalej to wiecie sami , - do korpusu,kanał w paliwie i jazda.



A.cem



ps. - dysza powinna mieć większą średnice niż do karmelka ze względu na większą ilość gazów.

Awatar użytkownika
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Post autor: kermit » sobota, 13 lis 2010, 01:26

Coś mi się wydaje, że teoretyzujesz

skład odpowiada mieszance prochu chloranowego z cukrową mieszanką na petardy.

Nie bardzo chce mi się wierzyć, że to działa.

Awatar użytkownika
antonov
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: warszawka
Kontakt:

..

Post autor: antonov » sobota, 13 lis 2010, 01:43

skład rzeczywiście jest dość nie typowy jak na paliwo - ale między samymi odczynnikami zmieszanymi jest różnica - pył suchy i nie przegryzany spala się dość gwałtownie białawo-fioletowym płomieniem . - natomiast po przegryzaniu i ubiciu w korpusie spala się znacznie spokojniej z czerwono-pomarańczowym płomieniem. z sześciu próbnych silników poprawnie zadziałały 4 - w pozostałych dwóch wyrwało zatyczki . - ale to raczej moja wina bo za słabo ubiłem paliwo w korpusie.



ps. wprawdzie znam proch chloranowy ale o mieszance kmno4-cukier nie słyszałem

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik » sobota, 13 lis 2010, 03:36

Cześć

Antonov, być może i nie teoretyzujesz ale podaj jakikolwiek konkret.

Mam na myśli liczby, zdjęcia, filmy, cokolwiek żebyśmy wiedzieli o czym piszesz :wink:

Jeśli chodzi o silniczek zawierający kilka gramów paliwa to poleci nawet na prochu strzelniczym. Skala ma duże znaczenie, stąd prośba o proporcje, masę itd. Możemy policzyć BT i będziemy mieli ogląd na sprawę wykorzystania tej mieszanki.



pzdr

Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT » sobota, 13 lis 2010, 12:25

Jeśli nie dopuści się do wyparowania denaturatu, jestem w stanie sobie wyobrazić, że taka mieszanka działa jak paliwo rakietowe. Jednak nie wiadomo dokładnie ile denaturatu jest w masie, więc ciężko oszacować skład i właściwości paliwa.

Mam też wątpliwości co do kolejności dodawania składników. Dekstrynę najlepiej dodać suchą do suchej mieszaniny, a potem zwilżyć lub rozpuszczoną dekstryną zwilżyć suchą masę. Kolejność, którą wybrałeś - dekstryna sucha do zwilżonej mieszanki jest akurat najgorsza.



Trudno przewidzieć wpływ dłuższego składowania na jakość tej mieszaniny. Zapewne swoją mieszankę spaliłeś z ciekawości krótko po wymieszaniu. Ze względu na małe dzieci mam ostatnio pewne doświadcenia z KMnO4 i wątpię, by twoje paliwo za dwa dni było tym samym paliwem.



Jest jeszcze jeden niepokojący detal w tym paliwie, to obecność w mieszaninie cukru i KMnO4. Mam duże obawy co do stabilności tego składu, zwłaszcza po zwilżeniu denaturatem. Obawiałbym się samozapłonu. Lepiej nie kładź tego na kaloryfer.



Jeśli chodzi o mieszanki KClO3 i cukru, nie wydają sie bezpieczne. Odnalzałem jednak kiedyś skład stosowany przez modelarzy i raportowany jako stabilny i stabilnie się spalający: 60% cukier + 40% KClO3, prasowane. Mieszanina bardzo niestechiometryczna, ale miało to swój cel - obniżenie gwałtowności spalania. Mimo wszystko, nie polecam.

Awatar użytkownika
antonov
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: warszawka
Kontakt:

...

Post autor: antonov » sobota, 13 lis 2010, 13:09

witam.

- z tym że paliwo może się zmieniać się zgodzę , z tym że może dojść do samozapłonu też (to przecierz w końcu kmno4 jest).

paliwa użyłem w korpusie po silniku firmowym - tak był to mały silnik - coś koło 8g paliwa ale poleciał bardzo ładnie - po prostu dałem kijka żeby zrobić kijankę i sprawdzić czy poleci. - prędkość spalania paliwa jest zbliżona do prochu czarnego w firmowych silnikach.



wniosek : paliwo nie powinno być przechowywane przez dłuższy czas,

nadaje się przedewszystkim do małych silników,bardzo ważne jest odpowiednie ubicie paliwa w korpusie. (OSTROŻNE UBICIE!!! - zawiera chloran i może być wrażkiwe na tarcie)



A.cem

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości