Karmelek i długi czas działania, możliwe?

Skład wykonanie itp...
Gandziorz
**
Posty: 40
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Karmelek i długi czas działania, możliwe?

Post autor: Gandziorz »

Witam,

Czy jest możliwe do wykonania silnik oparty na karmelku który da mi czas działania ok. 20-30s ciągu?

Wiem że to już jest większa konstrukcja, ale jest jedno ale. Zwiększenie silnika to jedno, z drugiej zaś strony podczas wypalania się zwiększa się również powierzchnia pusta co zmniejsza ciśnienie i może okazać się że po 10s silnik pracuje ale nie ma ciągu.

Jak to załatwić?
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Nie jest tak. Owszem, powiększa się pusta przestrzeń, ale ilość powstających gazów jest tak duża, że ciśnienie i tak się wytworzy, mało tego, niewiele się zmieni. A silnik na karmelce możesz zrobić spalając karmelek na powierzchni czołowej. Uzyskasz długi czas pracy ale również słaby ciąg.
Gandziorz
**
Posty: 40
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Gandziorz »

Powierzchnia czołowa tzn?



Zastanawiam się bo śr. korpusu wewn. dla karmelka to będzie ok. 45mm, karmelek jednak dość szybko się spala więc długość silnika też będzie spory.



Chyba że są jakieś odczynniki które można dorzucić podczas "gotowania" co zwiększą ilość gazów i zwolnią spalanie. To byłoby najlepsze rozwiązanie.



Można też pokombinować i w kadłub rakiety wstawić nie 1 ale 4 silniki które może mają mniejszy ciąg ale razem de facto dają większy niż 1 krótkodziałający.
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Chodzi o ładunek paliwa spalającego się jak papieros. Bez kanału.
zgubilembulke
*
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32

Post autor: zgubilembulke »

x
Ostatnio zmieniony sobota, 19 maja 2018, 21:17 przez zgubilembulke, łącznie zmieniany 1 raz.
placydo
PROFI
Posty: 710
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Post autor: placydo »

Grubszy temat... W grę wchodzi także izolacja termiczna korpusu...

Według mnie będzie Ci ciężko to rozwiązać.



Wiedzę tutaj też błąd w rozumowaniu...
Gandziorz
**
Posty: 40
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Gandziorz »

I znowu problem :/

Chyba że odizolować korpus rakiety od silnika.



Wolałbym klasycznie zrobić kanał i odpalać silnik od góry w stronę dyszy.

Jednak standardowo to wychodzi raptem kilka sek. a ja potrzebuję paręnaście sek. ciągu.
zgubilembulke
*
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32

Post autor: zgubilembulke »

x
Ostatnio zmieniony sobota, 19 maja 2018, 21:17 przez zgubilembulke, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Jeśli koniecznie chcesz mieć system spalania paliwa w kanale, to musisz karmelek spowolnić. Robi się to bodajże kwaśnm węglanem sodu (sodą do pieczenia ciasta). Dodatek soby dobierz tak, aby paliwo paliło się tak szybko jak chcesz. Mowimy tu o dodatkach około 5%, które spowalniają karmelka 2-3 krotnie
Gandziorz
**
Posty: 40
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Gandziorz »

To dobre rozwiązanie.



Co do izolacji można zrobić rusztowanie.

|-|S|-|

|-|S|-|

|-|S|-|

|-|S|-|

|-|S|-|

|-|S|-|



Gdzie S to silnik a "-" rusztowanie.
ODPOWIEDZ