Parametry paliwa na Na2NO3

Skład wykonanie itp...
Zbych
*
Posty: 13
Rejestracja: sobota, 14 kwie 2018, 21:40

Parametry paliwa na Na2NO3

Post autor: Zbych » piątek, 8 lut 2019, 11:45

Witam.
Przejrzałem sporo w necie ale nie znalazłem parametrów paliwa opartego na azotanie sodu i cukru(pudru).
Ze strzępków informacji sporządziłem poniższe dane: (część z nich jest wzięta z prochu czarnego, część moje nieudolne obliczenia a część z uśrednienia kilku wartości)
Ro = 1.3; //GĘSTOŚĆ PALIWA [g/cm3]
fo = 234.51; //SIŁA PALIWA [kGcm/g]
Uo = 1.72; //LINIOWA SZYBKOŚĆ SPALANIA [cm/sek]
np = 0.2;(*0.172;*) //WYKŁADNIK RÓWNANIA SPALANIA 0.164+/-0.017
ka = 1.25; //WYKŁADNIK ADIABATY 1.2--1.3
Jeśli ktoś znalazł bardziej wiarygodne dane lub lepiej wykonał takie badania proszę o kontakt.
Zapytacie dlaczego azotan sodu a nie potasu. Z obliczeń wynika, że ten związek zawiera największą zawartość tlenu aktywnego.
Badania pokazały, że silnik osiąga lepsze parametry wtedy gdy masa cząsteczkowa produktów spalania jest jak najniższa a Na ma mniejszą masę atomową niż K. Nie wiem jakie są ceny KNO3 ale kupiłem bez problemu chemicznie czysty NaNO3 za 13 PLN/kG.

Teraz z innej beczki:
W necie znalazłem tylko schematyczne rysunki przyrządu manometrycznego (niektórzy nazywają to bombą ale dla mnie źle się kojarzy).
Najstarszy z rysunków pochodzi z encyklopedii BRYTANICA 1911. Jestem w stanie we własnym warsztaciku zbudować taki przyrząd.
Jeśli masz rysunki a lepiej zbudowałeś daj znać.

Pozdrawiam Zbych

Zbych
*
Posty: 13
Rejestracja: sobota, 14 kwie 2018, 21:40

Re: Parametry paliwa na Na2NO3

Post autor: Zbych » sobota, 9 lut 2019, 11:44

Witam.
Wprawdzie minęło tylko 2 dni a post przeczytało 24 kolegów. Chyba większość wytwarza silniki, paliwo, korpusy itp z głowy i mieszają paliwo na łyżeczkę??? Przejrzałem forum a znalazłem literaturę Dla początkujących Elsteina czy Amatorskie rakiety doświadczalne Węgrzyna oraz trochę literatury angielskiej. Nie znalazłem książki która ukazała się w 1984 a jest to książka Stanisława Toreckiego pt. "Silniki rakietowe" (ISBN 83-206-0470-2) o nakładzie 2800 egz. Gorąco polecam. Jest tam teoria spalania i budowy lasek paliwa,obliczanie ciśnienia, ciągu dla różnych wartości rozmaitych współczynników. Jest też sporo o silnikach hybrydowych. Obliczanie rozkładu temperatur w ściankach komory silnika, obliczenia wytrzymałości i bardzo wiele innych spraw których w skrócie nie sposób wymienić. Na mój gust jest trochę za dużo o silnikach na paliwo ciekłe.
Ponieważ jestem z wykształcenia, zawodu i zamiłowania elektronikiem to muszę mieć wszystko obliczone a nie dobrane na oko i ucho. Tak robiłem mając 15-16 lat a było to w 1969-70-71 roku.
Raczej nie liczcie koledzy na scan tej książki bo jest to ponad 460 stron formatu B4

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości