Obudowa silnika z poliamidu?

Czyli serca naszych niebolotów !
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

Dziś zrobiłem kolejną próbę:





http://www.youtube.com/watch?v=5u1JY8zpq-I



Uprzejmie proszę o porównanie dwóch prób i wnioski, bo jestem nieobiektywny wobec własnych dokonań...A czuję, że jestem o krok od dobrego papierosa.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Oprócz płomienia w strudze wylotowej praca niemal identyczna.

Podaj więcej szczegółów, jak rozumiem R-candy z 1% Fe2O3 ?

Czy użyłeś tej samej dyszy ?



Jeśli zacisk się nie zmienił to dziwnie taki sam czas pracy i ciąg.



Końcówka natomiast znacznie gorzej. Prawdopodobnie pod koniec pracy zajmuje się denna powierzchnia paliwa. Czy posmarowałeś hilti także zatyczkę silnika ? Jeśli tak to przydałby się gwintowany otwór w zatyczce na jakąś małą śróbkę. Być może na dnie tworzy sie jakiś bombel powietrza. Możnaby podczas ugniatania paliwa wykręcić śróbkę żeby powietrze miało ujście a wkręcić na silikon do testu.



No i sugestia. Do pomiarów papierosa wartoby zastosować słabszą sprężynę by poprawić dokładność odczytu.

Można według mnie spokojnie podkręcić zacisk. Tak czy owak lekka rakieta może już lecieć :wink:



pzdr
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

Dysza jest ta sama. Zacisk się nie zmienił. Wg mnie za to niebywale wzrósł impuls właściwy. Przynajmniej o 30-40 %....Czas gdyby nie to przejście ognia pod ziarno byłby dłuższy od normalnej karmelki o przynajmniej 20 %.. Dziwne to bardzo i obala parę "prawd" o FE2O3.

Chyba już wiem co jest do poprawki...Mam chyba drogę do 10000m ...Jestem bardzo podekscytowany tą próbą...

Z Twoimi sugestiami zgadzam sie całkowicie.
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Może spróbować uformować górną powierzchnię paliwa w stożek o kącie 90 stopni. Zwiększyłoby to powierzchnię spalania, dalej zachowując idee papierosa.
Grafit_alpha3
Teoretyk
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Serock

Post autor: Grafit_alpha3 »

Tu się nie zgodzę. Dodatek Fe2O3 nieznacznie zmniejsza impuls (o % dodatku masowego i wpływ cząstek stałych na w spalinach)

Natomiast trzeba pamiętać, że impuls zależy od warunków spalania. Dodatek katalizatora spowodował zwiększenie prędkości spalania i pomógł w ustaleniu większego ciśnienia w silniku. Do zwykłej karmelki masz po prostu za mały zacisk.



ISP paliw można porównywać tylko przy jednakowych ciśnieniach silnika.
ODPOWIEDZ