Cześć
Fachowa robota
Z takim silnikiem możesz śmiało atakować w konkursie.
Jak młodzież opanuje silnik PCV tak jak Ty - będziemy podziwiać dużo świetnych lotów .
Super praca, założę się że czas spalania zgodny z symulacją w SRM
Co do lontu - coś tam prychało na początku, jak zamienisz zapłon na elektryczny będzie wszystko super.
pzdr
proponuję gwiazdki dla kolegi <span style="font-weight: bold">tygrysa</span>
Silnik z rurki PCV 3/4 cala
Niestety nie wiem czy zdążę na konkurs model a właściwie modelik już jest prawie ukończony
Pracuję teraz nad opóźniaczem pirotechnicznym do tego silniczka i jeszcze kilka testów muszę wykonać . Spalanie prawie zgodne z arkuszem , lont prychał przy przejściu z lontu wolnopalnego na szybkopalny . Odpaliłem kilka takich silniczków klejenie wytrzyma dwukrotnie większe ciśnienie po czym wystrzeli zatyczkę .
Pracuję teraz nad opóźniaczem pirotechnicznym do tego silniczka i jeszcze kilka testów muszę wykonać . Spalanie prawie zgodne z arkuszem , lont prychał przy przejściu z lontu wolnopalnego na szybkopalny . Odpaliłem kilka takich silniczków klejenie wytrzyma dwukrotnie większe ciśnienie po czym wystrzeli zatyczkę .
Ostatnio zmieniony piątek, 9 gru 2011, 01:45 przez tygrys, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystkie podane przez ciebie składy można użyć do budowy zapłonnika elektrycznego . Ważną rolę odgrywa też korek w dyszy zwiększający ciśnienie w komorze spalania co przyspiesza zapłon całego paliwa
Silnik rakietowy z pirotechnicznym opóźniaczem ładunku wyrzucającego spadochron
rura nibco pvc-u 3/4" sch40
długość 26cm , średnica 26,5mm
waga 200g
paliwo KNDX 80g (kno3/glukoza 65/35) , 4 segmenty o wymiarach - długość 45mm , średnica 19,5 , kanał 8mm
opóźniacz 7s
dane z arkusza SRM
zacisk 230
Kn max 292
Kn min 230
Kn avg 276
ciśnienie
Pmax = 6,19 MPa
osiągi
Maksymalny ciąg 156 N.
Impuls całkowity 79 N-sec.
Prędkość spalania 0,598sec.
Klasyfikacja silnika F-133
http://www.youtube.com/watch?v=jxN1LGmvqvo
Rysunek poglądowy
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d123632394 KLIKNIJ na miniaturkę aby powiększyć
Zamiast korka użyłem dyszy stożek wylotowy wypełniłem MP opóźniacza . Po przeciwnej stronie zrobiłem kanał którego długość zapewnia odpowiedni czas opóźnienia . Do wyrzucania spadochronu użyję granulowanego P.Cz (rys. kolor czerwony) jego ilość będzie dobierana w próbie naziemnej indywidualnie dla każdego modelu , silnik uzbrajany dopiero przed startem .
Skład mieszaniny pirotechnicznej opóźniacza
Kno3 80%
C 17%
S 2%
Fe2O3 1%
na 10g MP - 3ml ŻE Epor1 http://www.chemik.terramail.pl/kompozyc ... ydowa.html
Zdjęcia dyszy z cx5 prasowanego na sucho z niewielką ilością wody pozwalającej uformować kształt , niestety nie oddają rzeczywistej głębi i wymiarów .
Stożek wlotowy zerodował w niewielkim stopniu .
Stożek wylotowy i średnica krytyczna dyszy bez zmian nie widać śladów erozji .
Silnik rakietowy z pirotechnicznym opóźniaczem ładunku wyrzucającego spadochron
rura nibco pvc-u 3/4" sch40
długość 26cm , średnica 26,5mm
waga 200g
paliwo KNDX 80g (kno3/glukoza 65/35) , 4 segmenty o wymiarach - długość 45mm , średnica 19,5 , kanał 8mm
opóźniacz 7s
dane z arkusza SRM
zacisk 230
Kn max 292
Kn min 230
Kn avg 276
ciśnienie
Pmax = 6,19 MPa
osiągi
Maksymalny ciąg 156 N.
Impuls całkowity 79 N-sec.
Prędkość spalania 0,598sec.
Klasyfikacja silnika F-133
http://www.youtube.com/watch?v=jxN1LGmvqvo
Rysunek poglądowy
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d123632394 KLIKNIJ na miniaturkę aby powiększyć
Zamiast korka użyłem dyszy stożek wylotowy wypełniłem MP opóźniacza . Po przeciwnej stronie zrobiłem kanał którego długość zapewnia odpowiedni czas opóźnienia . Do wyrzucania spadochronu użyję granulowanego P.Cz (rys. kolor czerwony) jego ilość będzie dobierana w próbie naziemnej indywidualnie dla każdego modelu , silnik uzbrajany dopiero przed startem .
Skład mieszaniny pirotechnicznej opóźniacza
Kno3 80%
C 17%
S 2%
Fe2O3 1%
na 10g MP - 3ml ŻE Epor1 http://www.chemik.terramail.pl/kompozyc ... ydowa.html
Zdjęcia dyszy z cx5 prasowanego na sucho z niewielką ilością wody pozwalającej uformować kształt , niestety nie oddają rzeczywistej głębi i wymiarów .
Stożek wlotowy zerodował w niewielkim stopniu .
Stożek wylotowy i średnica krytyczna dyszy bez zmian nie widać śladów erozji .
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Według mnie silnik pracował bardzo dobrze , w silnikach z opóźniaczem ciężko rozgraniczyć koniec wypalenia paliwa ponieważ opóźniacz daje sporo dymu szczególnie gdy ciśnienie w silniku jest duże . Paliwo było inhibitowane papierem który je chłonie co skutkuje dłuższym dopalaniem . Widoczny płomyk powstał z dopalania S i Fe2O3 . Podczas testów opóźniacza zauważyłem że można uzyskać bardzo widowiskowe efekty dodając do silnika na karmelek dodatkowy mały segment o określonym składzie .
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: