Silnik z rurki PCV 3/4 cala

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Fachowa robota :!:

Z takim silnikiem możesz śmiało atakować w konkursie.

Jak młodzież opanuje silnik PCV tak jak Ty - będziemy podziwiać dużo świetnych lotów :P .

Super praca, założę się że czas spalania zgodny z symulacją w SRM :?:

Co do lontu - coś tam prychało na początku, jak zamienisz zapłon na elektryczny będzie wszystko super.



pzdr



proponuję gwiazdki dla kolegi <span style="font-weight: bold">tygrysa</span>
tygrys
**
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Trondheim , Szczecin

Post autor: tygrys »

Niestety nie wiem czy zdążę na konkurs model a właściwie modelik już jest prawie ukończony
Obrazek


Pracuję teraz nad opóźniaczem pirotechnicznym do tego silniczka i jeszcze kilka testów muszę wykonać . Spalanie prawie zgodne z arkuszem , lont prychał przy przejściu z lontu wolnopalnego na szybkopalny . Odpaliłem kilka takich silniczków klejenie wytrzyma dwukrotnie większe ciśnienie po czym wystrzeli zatyczkę .
Ostatnio zmieniony piątek, 9 gru 2011, 01:45 przez tygrys, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
michał93
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michał93 »

Witam.

Do tej pory zawsze robiłem silniki odpalane lontem własnej produkcji,ale chciałbym przejść na zapalniki elektryczne. Jaki zapalnik (karmelka węglowa 4 %C,proch czarny

z lakierem nitro, czy zwykły karmelek będzie najodpowiedniejszy do silników tej klasy?

pzdr
tygrys
**
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Trondheim , Szczecin

Post autor: tygrys »

:roll: Wszystkie podane przez ciebie składy można użyć do budowy zapłonnika elektrycznego . Ważną rolę odgrywa też korek w dyszy zwiększający ciśnienie w komorze spalania co przyspiesza zapłon całego paliwa





Silnik rakietowy z pirotechnicznym opóźniaczem ładunku wyrzucającego spadochron

rura nibco pvc-u 3/4" sch40

długość 26cm , średnica 26,5mm

waga 200g

paliwo KNDX 80g (kno3/glukoza 65/35) , 4 segmenty o wymiarach - długość 45mm , średnica 19,5 , kanał 8mm

opóźniacz 7s



Obrazek



dane z arkusza SRM



zacisk 230

Kn max 292

Kn min 230

Kn avg 276



ciśnienie

Pmax = 6,19 MPa



osiągi

Maksymalny ciąg 156 N.

Impuls całkowity 79 N-sec.

Prędkość spalania 0,598sec.



Klasyfikacja silnika F-133



http://www.youtube.com/watch?v=jxN1LGmvqvo





Rysunek poglądowy

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d123632394 KLIKNIJ na miniaturkę aby powiększyć



Zamiast korka użyłem dyszy stożek wylotowy wypełniłem MP opóźniacza . Po przeciwnej stronie zrobiłem kanał którego długość zapewnia odpowiedni czas opóźnienia . Do wyrzucania spadochronu użyję granulowanego P.Cz (rys. kolor czerwony) jego ilość będzie dobierana w próbie naziemnej indywidualnie dla każdego modelu , silnik uzbrajany dopiero przed startem .



Skład mieszaniny pirotechnicznej opóźniacza

Kno3 80%

C 17%

S 2%

Fe2O3 1%

na 10g MP - 3ml ŻE Epor1 http://www.chemik.terramail.pl/kompozyc ... ydowa.html





Zdjęcia dyszy z cx5 prasowanego na sucho z niewielką ilością wody pozwalającej uformować kształt , niestety nie oddają rzeczywistej głębi i wymiarów .



Stożek wlotowy zerodował w niewielkim stopniu .

Obrazek





Stożek wylotowy i średnica krytyczna dyszy bez zmian nie widać śladów erozji .

ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

No pięknie. opóźnienie zagadało super. Tym niemniej zapłon chyba coś nie tak. Silnik z podanych przez Ciebie wyliczeń powinien pracować 0,6s. Na filmik patrząc, to na pewno pracował dłużej. Oczywiście rakieta na tym poleci, tylko silnik będzie miał dłuższy, ale słabszy ciąg.
tygrys
**
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Trondheim , Szczecin

Post autor: tygrys »

Według mnie silnik pracował bardzo dobrze , w silnikach z opóźniaczem ciężko rozgraniczyć koniec wypalenia paliwa ponieważ opóźniacz daje sporo dymu szczególnie gdy ciśnienie w silniku jest duże . Paliwo było inhibitowane papierem który je chłonie co skutkuje dłuższym dopalaniem . Widoczny płomyk powstał z dopalania S i Fe2O3 . Podczas testów opóźniacza zauważyłem że można uzyskać bardzo widowiskowe efekty dodając do silnika na karmelek dodatkowy mały segment o określonym składzie .
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Cóż, ostateczną weryfikację dała by hamownia.
tygrys
**
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Trondheim , Szczecin

Post autor: tygrys »

Zgadzam się że mogą być różnice miedzy pracą silnika a wyliczeniami w arkuszu i na pewno zawsze będą . Hamowni nie posiadam więc muszę się wspierać obliczeniami . Testów przeprowadziłem już za dużo :) czas na loty.
ODPOWIEDZ