silnik alu
silnik alu
Jest to rysunek mojego nowego silnika. Korpus i zatyczka będą z alu PA6 a dysza stalowa. Paliwem będzie KNDX65/35. I tu moje pytanie, czy do takiego paliwa nadaje sie grafit? Wtedy otchudziłbym znacznie dyszę. Paliwo nie jest gorące ale czy gazy nie będą utleniać dyszy. Wolę się zapytać niż się narobić i potem rozczarować. Wymiary w mm nie w m . Potem dodam do posta więcej szczegółów.
http://www.fotosik.pl
http://www.fotosik.pl
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: silnik alu
Dysza stalowa znakomicie pracuje z karmelkiem i nie potrzeba babrać się w graficie. Moim zdaniem grafit nie zaszkodzi ale nie próbowałem
Za to dysza z grafitem (przy 3mm ściance korpusu z PA6) nada się do paliw HP, no a w przypadku erozji łatwiej jet wymienić wkładkę grafitową niż toczyć od nowa dyszę.
Moje pytania:
czy zamierzasz spalić taki długi blok paliwa (bardzo progresywny) czy też nie chciało Ci się namalować kilku bloków
czy kanał w paliwie jest mniejszej średnicy od przekroju krytycznego dyszy (duża erozja paliwa) czy tak się namalowało
jakiej grubości i z jakiego materiału bedzie izolacja
jak zamierzasz rozwiązać mocowanie zatyczki i dyszy
no i gdzie dorwałeś rurę alu z PA6
pzdr
Za to dysza z grafitem (przy 3mm ściance korpusu z PA6) nada się do paliw HP, no a w przypadku erozji łatwiej jet wymienić wkładkę grafitową niż toczyć od nowa dyszę.
Moje pytania:
czy zamierzasz spalić taki długi blok paliwa (bardzo progresywny) czy też nie chciało Ci się namalować kilku bloków
czy kanał w paliwie jest mniejszej średnicy od przekroju krytycznego dyszy (duża erozja paliwa) czy tak się namalowało
jakiej grubości i z jakiego materiału bedzie izolacja
jak zamierzasz rozwiązać mocowanie zatyczki i dyszy
no i gdzie dorwałeś rurę alu z PA6
pzdr
Dziś testowałem korpus silnika. Do zamocowania użyłem śrub M4, 4 sztuk na zatyczke. Jak widać są to najsłabsze punkty korpusu. Zatyczki uszczelnione były origami. Do rozwalenia korpusu dałem saletre z cukrem.
http://www.fotosik.pl
http://www.fotosik.pl
Jeśli chodzi o kanał w paliwie: średnica=6mm długość paliwa 110mm, średnica zewnętrzna=29mm, Kn=360, średnica krytyczna dyszy=6,87mm wymiary komory spalania 32,5mm/120mm paliwo palić się będzie na całej powierzchni. A izolacją komory będzie papier.
PA6 kupiłem 27zł/Kg.
http://www.fotosik.pl
http://www.fotosik.pl
Jeśli chodzi o kanał w paliwie: średnica=6mm długość paliwa 110mm, średnica zewnętrzna=29mm, Kn=360, średnica krytyczna dyszy=6,87mm wymiary komory spalania 32,5mm/120mm paliwo palić się będzie na całej powierzchni. A izolacją komory będzie papier.
PA6 kupiłem 27zł/Kg.
Ta rurka na zdjęciu to tylko test . Miał na celu sprawdzenie najsłabszego punktu konstrukcji, szczelność origów i czy przypadkiem w razie awarii nie rozpadnie się na małe kawałki latającego metalu. To nie silnik . Teraz wiem że najsłabszym punktem są śruby a oring jest ok. Saletre z cukrem użyłem do wytworzenia wysokiego ciśnienia. Dla pewności: paliwem będzie KNDX65/35 czyli azotan potasu stopiony z glukozą. .Zgadzam sie co do M6, ale możze zamiast śrub użyć pirścienia zegera? Izolacja papierowa będzie miała grubość 0,7mm
Ps. Skoro grafit jest ok, dysze zamiast stożkową zrobię paraboliczną. wie ktoś coś na temat tego typu dysz? I odpowiem może od razu na pytanie "jak to zamierzasz zrabić ?" mam dostęp do rutera CNC.
Ps. Skoro grafit jest ok, dysze zamiast stożkową zrobię paraboliczną. wie ktoś coś na temat tego typu dysz? I odpowiem może od razu na pytanie "jak to zamierzasz zrabić ?" mam dostęp do rutera CNC.
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Witam,
Moim zdaniem pierscien segera jest lepszy. Ma korzysniejszy rozklad sil, po calym obwodzie korpusu silnika, a nie jak w przypadku srob, sily dzialaja punktowo. Do tego dochodzi jeszcze korzysniejsza, latwiejsza zubudowa w rakiecie. Aluminiowe silniki Ksarda sa wlasnie w ten sposob robione i jak do tej pory to nie slyszalem nic negatywnego. Oczywiscie jeszcze lepsze jest mocowanie dyszy oraz zatyczki na gwint, ale nie wszyscy maja takie mozliwosci.
Paul
Moim zdaniem pierscien segera jest lepszy. Ma korzysniejszy rozklad sil, po calym obwodzie korpusu silnika, a nie jak w przypadku srob, sily dzialaja punktowo. Do tego dochodzi jeszcze korzysniejsza, latwiejsza zubudowa w rakiecie. Aluminiowe silniki Ksarda sa wlasnie w ten sposob robione i jak do tej pory to nie slyszalem nic negatywnego. Oczywiscie jeszcze lepsze jest mocowanie dyszy oraz zatyczki na gwint, ale nie wszyscy maja takie mozliwosci.
Paul
Wiśnia - zadałem ci pytanie, myślę, że kluczowe w rozumieniu twojego rysunku. Brak odpowiedzi.
Co do rozwiązania z pierścieniem seegera, zgadzam się z Paulem. Dodam jeszcze, że pierścień seegera jest pewnego rodzaju bezpiecznikiem ciśnieniowym. Otóż ciśnienie zatyczki/dyszy na pierścień, kiedy przekroczy pewną wartość wygina pierścień seegera w stożek. Po przekroczeniu wartości krytycznej pierścień wyskakuje z rowka. Oczywiście następuje to przy dużych siłach, ale jednak zabezpiecza rurę silnika
Co do rozwiązania z pierścieniem seegera, zgadzam się z Paulem. Dodam jeszcze, że pierścień seegera jest pewnego rodzaju bezpiecznikiem ciśnieniowym. Otóż ciśnienie zatyczki/dyszy na pierścień, kiedy przekroczy pewną wartość wygina pierścień seegera w stożek. Po przekroczeniu wartości krytycznej pierścień wyskakuje z rowka. Oczywiście następuje to przy dużych siłach, ale jednak zabezpiecza rurę silnika
Kupiłem dzisiaj pierścienie segera. Tylko jest mały problem, rozprężony pierscień ma tylko 35,6mm rura ma 34mm a więc rowek będzie miał tylko 0,8mm troche mało, tym bardziej ze korpus jest z alu. W sklepie mówili mi, że jest to seger na rure 33mm, następny rozmiar mieli 36mm ale ten nie wchodzi. Jak myślicie można spróbować z rowkiem 0,8mm
przy ciśnieniu 8Mpa? To jakieś 735Kg nacisku na denko.
przy ciśnieniu 8Mpa? To jakieś 735Kg nacisku na denko.