Karmelek klasy G lub H do TVC

Czyli serca naszych niebolotów !
Hornet
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 27 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Hornet » środa, 13 sty 2021, 10:37

Konrad pisze:
wtorek, 12 sty 2021, 22:26
Rowek wytacza się tylko w rurze, a dysza opiera się o segera. Jeśli chodzi o montaż to jest to bardzo proste. Wystarczy kupić specjalne szczypce, którymi ściskamy segera i wkładamy do rury. Dokładne informacje dotyczące wyboru i montażu segera znajdziesz bez większego problemu w internecie.
Dzięki za pomoc :)
Jak testowałem karmelki w rurkach aluminiowych (z i bez preszpanu) to po wypaleniu w środku zostaje bardzo duży nie porządek tzn. zwęglone kawałki wszystkiego, oleiste substancje itp. Wspominam o tym, bo nie wiem czy w swoim silniku już to zauważyłeś. Za każdym razem taki silnik w środku trzeba czyścić wyciorem (najłatwiej wycior na wiertarkę nałożyć :D )

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » środa, 13 sty 2021, 11:45

Ja z powodu nie dostępności w okolicy preszpanu, nawijam grubą rurę z cienkiej tektury i wszystko smaruje solidną warstwą wikolu. Po wypaleniu się paliwa wyjmuje tekturową izolację termiczną, a silnik jest w środku czysty.
IMG_20210113_114355.jpg
IMG_20210113_114355.jpg (398.53 KiB) Przejrzano 86 razy

Awatar użytkownika
U.S. air force
***
Posty: 134
Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
Lokalizacja: Lauterhagen

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: U.S. air force » środa, 13 sty 2021, 12:23

Jak tam twój silnik pracował?
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » środa, 13 sty 2021, 13:39

Silnik jeszcze nie pracował ponieważ sorbitol dopiero co doszedł. Prawdopodobnie jeżeli wszystko pójdzie po mojej myśli to silnik powinien zagadać w weekend.

Hornet
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 27 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Hornet » środa, 13 sty 2021, 17:10

Konrad pisze:
środa, 13 sty 2021, 13:39
Silnik jeszcze nie pracował ponieważ sorbitol dopiero co doszedł. Prawdopodobnie jeżeli wszystko pójdzie po mojej myśli to silnik powinien zagadać w weekend.
Jak będziesz miał wyniki z testów to daj koniecznie znać jak poszło.
Masz hamownię to pomiaru ciągu?

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » środa, 13 sty 2021, 17:20

Mówiąc "test silnika" miałem na myśli to żeby silnik nie wybuchł i nikogo przy tym nie pozabijał :). Jeśli silnik nie wybuchnie mam w planach skorzystać z chamowni udostępnionej wszystkim PTR-owiczom.

Hornet
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 27 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Hornet » środa, 13 sty 2021, 17:37

Konrad pisze:
środa, 13 sty 2021, 17:20
Mówiąc "test silnika" miałem na myśli to żeby silnik nie wybuchł i nikogo przy tym nie pozabijał :). Jeśli silnik nie wybuchnie mam w planach skorzystać z chamowni udostępnionej wszystkim PTR-owiczom.
Jeżeli by wybuchło, to to byłby pierwszy wybuch karmelka z aluminium o którym kiedykolwiek słyszałem. Także tak czy inaczej jest na co czekać :D
Powodzenia!

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » środa, 13 sty 2021, 17:43

A tak już wracając do tematu twojego silnika to nie jestem pewien czy przy tak długim czasie pracy (a co za tym idzie temperaturze) rura aluminiowa wytrzyma. Obawiam się, że będzie trzeba zastosować rurę ze stali.

Hornet
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 27 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Hornet » środa, 13 sty 2021, 19:07

Konrad pisze:
środa, 13 sty 2021, 17:43
A tak już wracając do tematu twojego silnika to nie jestem pewien czy przy tak długim czasie pracy (a co za tym idzie temperaturze) rura aluminiowa wytrzyma. Obawiam się, że będzie trzeba zastosować rurę ze stali.
Zanim dopracuję silnik tak, aby utrzymać ciąg minimum 2kg przez minimum 6s to trochę wody w Wiśle upłynie :( Dlatego póki aluminium będzie dawało radę, to będę z niego korzystał, tańsze jest :)

Co by się stało, gdyby do KN/SB + azotan amonu (który spowalnia reakcję :?: czy zwiększa ciąg :?: ) dodać tlenek (III) żelaza, który przyspiesza reakcję?
Czy całościowo ciąg by się zwiększył i wydłużyłby się czas pracy silnika? Czy to jednak tak nie działa? :?

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » środa, 13 sty 2021, 19:38

Osobiście nigdy nie robiłem silnika o spalaniu papierosowym, więc nie wiem jak to dokładnie działa. Ale ogulna zasada jest taka, że im większy ciąg tym krótszy czas pracy ((i na odwrót) oczywiście przy tym samym paliwie).
PS. Główną wadą stali nie jest jej cena ale masa :wink:.

ODPOWIEDZ