Karmelek klasy G lub H do TVC

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
U.S. air force
***
Posty: 134
Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
Lokalizacja: Lauterhagen

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: U.S. air force » poniedziałek, 11 sty 2021, 22:37

Możesz próbować samemu robić nadchloran amonu lecz kwas chlorowy (VII) 70% do tego potrzebny kosztuje w warchemie 140zł za 250ml.
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein

Hornet
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 27 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Hornet » poniedziałek, 11 sty 2021, 23:18

U.S. air force pisze:
poniedziałek, 11 sty 2021, 22:37
Możesz próbować samemu robić nadchloran amonu lecz kwas chlorowy (VII) 70% do tego potrzebny kosztuje w warchemie 140zł za 250ml.
Aż tak zaawansowany w chemii nie jestem, nie czułbym się komfortowo z kwasem :)
Dzięki!

Hornet
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 27 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Hornet » wtorek, 12 sty 2021, 17:56

Poniżej wymiary dyszy z wczoraj opisywanego testu silnika (z dyszą o śr. kryt. 5,4mm). Dysza była wklejana na żywicę epoksydową, drukowana z ABS-u. Dysza przepaliła się dokładnie na początku średnicy krytycznej (patrząc od ziarna).
Dysza ABS.png
Dysza ABS.png (35.59 KiB) Przejrzano 516 razy


Nowy silnik

Parametry silnika 4:

silnik 4.png
silnik 4.png (93.53 KiB) Przejrzano 516 razy
silnik 4.2.png
silnik 4.2.png (43.6 KiB) Przejrzano 516 razy
silnik 4.3.png
silnik 4.3.png (55.86 KiB) Przejrzano 516 razy

Poniżej wymiary dyszy do silnika 4 KN/SB/ (tlenek III żelaza?) do wykonania z cx-5:

Dysza cx-5.png
Dysza cx-5.png (32.29 KiB) Przejrzano 516 razy

Poniżej wymiary dyszy do silnika 4 KN/SB/ (tlenek III żelaza?) do wykonania ze stali kwasoodpornej:


Dysza metal.png
Dysza metal.png (31.82 KiB) Przejrzano 516 razy
Dysza metal2.png
Dysza metal2.png (34.43 KiB) Przejrzano 516 razy

Silnik tworzony jest do rakiety o masie ~2kg, zależy mi na długim czasie pracy i w miarę stabilnym ciągu.
Prosiłbym o opinię dot. parametrów silnika z SRM'a oraz parametrów dysz. Czy wkręcana dysza będzie dawała jakieś straty w wynikach silnika, co sądzicie o samym pomyśle?
Wiecie dlaczego polsko i angielskojęzyczna wersja SRM'a różnią się pod względem wyników?


Pozdrawiam
Darek

wojtas_q
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: piątek, 19 cze 2020, 15:25

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: wojtas_q » wtorek, 12 sty 2021, 19:07

lagozaur pisze:
poniedziałek, 11 sty 2021, 21:15
Nie kupisz nadchloranu amonu. Z tego co wiem, jest unijny zakaz. HTPB też chyba nie dostaniesz. Fajnie jakby ktoś zorientowany mógł to jeszcze potwierdzić.
Z tego co mi wiadomo to na nadchloran nie ma, jest na azotan. Aczkolwiek kupienie jest niemalże niemożliwe.

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » wtorek, 12 sty 2021, 19:17

Wkręcana dysza nie ma wpływu na osiągi (chyba, że ją wyrwie :wink: )

Hornet
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 27 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Hornet » wtorek, 12 sty 2021, 20:32

Konrad pisze:
wtorek, 12 sty 2021, 19:17
Wkręcana dysza nie ma wpływu na osiągi (chyba, że ją wyrwie :wink: )
Okey, zastanawiałem się, czy np. pod wpływem temperatury gwinty jak się rozszerzą i w wyniku ostygnięcia skurczą, czy zachowają swoje proporcje i dyszę będzie się dało odkręcić :?:

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » wtorek, 12 sty 2021, 20:43

Myślę, że przy normalnych silnikach to niema znacznia z powodu na kurtki czas pracy. Ale przy silniku o czasie pracy 8s to może mieć wpływ na rozmiary silnika.

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » wtorek, 12 sty 2021, 20:52

Przy takim silniku nie bawiłbym się w dyszę mocowaną na gwint. Głównym minusem takiego rozwiązania jest konieczność zastosowania grubościennej rury aby gwint nie "zerwał się" podczas pracy silnika. Tak jak już wcześniej wspomniałem, lepiej byłoby zastosować pierścienie segera.

Hornet
*
Posty: 28
Rejestracja: środa, 27 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Hornet » wtorek, 12 sty 2021, 21:38

Konrad pisze:
wtorek, 12 sty 2021, 20:52
Przy takim silniku nie bawiłbym się w dyszę mocowaną na gwint. Głównym minusem takiego rozwiązania jest konieczność zastosowania grubościennej rury aby gwint nie "zerwał się" podczas pracy silnika. Tak jak już wcześniej wspomniałem, lepiej byłoby zastosować pierścienie segera.
Dzięki za radę. Słuszna uwaga z grubą rurą.
Spróbuję zrobić dyszę tak jak Ty, z oringami i pierścieniem segera, jednak nie jestem pewien jak taki pierścień się montuje. Frezujemy w rurze i dyszy delikatny rowek, w który wpuszczamy pierścień i tyle? Taką operację na cnc byłoby trzeba :(

Konrad
**
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karmelek klasy G lub H do TVC

Post autor: Konrad » wtorek, 12 sty 2021, 22:26

Rowek wytacza się tylko w rurze, a dysza opiera się o segera. Jeśli chodzi o montaż to jest to bardzo proste. Wystarczy kupić specjalne szczypce, którymi ściskamy segera i wkładamy do rury. Dokładne informacje dotyczące wyboru i montażu segera znajdziesz bez większego problemu w internecie.

ODPOWIEDZ