Strona 1 z 2

Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: niedziela, 17 gru 2017, 02:03
autor: mateuszw106
Witam,
Planuję zrobić silnik wielokrotnego użytku na paliwo stałe i przyszło mi do głowy kilka pytań podczas procesu projektowania owego silnika. Przede wszystkim chciałbym go zrobić ze stalowej rurki o średnicy zew. 70mm i gr. ścianki 2mm. Tylko teraz pytanie jak zamocować dyszę i zatyczkę do korpusu silnika? Widziałem w wątku z silnikami hybrydowymi, że oba te elementy są mocowane na śrubki, jednak zastanawiam się nad kwestią sił ścinających te śrubki, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy są jeszcze inne metody mocowania tych elementów w korpusie?
Pozdrawiam
M.W.

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: niedziela, 17 gru 2017, 16:28
autor: jaskiniowiec
Pierścienie Segera

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: niedziela, 17 gru 2017, 18:12
autor: Kacper
Albo nagwintować końce rury na tokarce.

Polecam korpus wykonać z rury aluminiowej, będzie lżejszy, łatwiejszy do wykonania, bezpieczniejszy i odporniejszy na korozję. Wystarczy popularny stop PA38, który i tak jest mocniejszy przy tej samej masie niż zwykła stal konstrukcyjna.

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: niedziela, 17 gru 2017, 22:18
autor: mateuszw106
Kacper pisze:
niedziela, 17 gru 2017, 18:12
Albo nagwintować końce rury na tokarce.
Przy 2mm gr ścianki, gwint byłby symboliczny. No chyba, że bardzo drobne zwoje.
jaskiniowiec pisze:
niedziela, 17 gru 2017, 16:28
Pierścienie Segera
Były stosowane w jakichś konstrukcjach już? Wytrzymają tak duże ciśnienie?

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: niedziela, 17 gru 2017, 22:40
autor: verex
W zasadzie wszystkie wyżej wymienione metody były już stosowane w bardzo szerokim zakresie ciśnień. Nie wiem, dlaczego się zastanawiasz nad siłami ścinającymi, skoro je bardzo łatwo można policzyć i dobrać odpowiednią ilość śrub odpowiedniej klasy.

Tak jak Kacper wspomniał, odpuść sobie tą rurę ze stali i zrób korpus z alu. CATO stalowego silnika do najbezpieczniejszych nie należy...

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: sobota, 6 sty 2018, 22:00
autor: mateuszw106
Mam zagwozdkę z dyszą, a konkretniej z materiałem na nią. Czy lepiej zrobić dyszę miedzianą pokrytą np. grafitem lub molibdenem czy może całą dyszę zrobić z jednego kawałka grafitu? Tylko obawiam się o mocną erozję w przypadku dyszy całej z grafitu. A może w ogóle coś innego, np molibden czy wolfram?

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: niedziela, 7 sty 2018, 02:27
autor: jaskiniowiec
Jakbyś poczytał więcej choćby to forum, to wiedziałbyś, ze przy ujemnym bilansie tlenowym dysze grafitowe wytrzymują

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: wtorek, 9 sty 2018, 11:48
autor: mateuszw106
W jaki sposób mocujecie dyszę zrobioną z grafitu? I w jaki sposób ją uszczelniacie?

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: wtorek, 9 sty 2018, 21:17
autor: Kacper
Jest wiele rozwiązań opisanych na forum.
Najprostsze to bezpośrednie oparcie grafitu o pierścień segera, uszczelnienie to o-ring w rowku w graficie :arrow: viewtopic.php?f=5&t=2431
Tutaj zamiast segera aluminiowy pierścień przykręcany śrubami: :arrow: viewtopic.php?f=5&t=1921
Grafit może też być osadzony w aluminiowej oprawie na wcisk (tu z dodatkową izolacją) a sama oprawa uszczelniana oringiem, mocowanie na segera (lub gwint albo śruby) :arrow: viewtopic.php?f=5&t=2428&start=10#p28406

Re: Silnik wielokrotnego użytku - pytań kilka

: czwartek, 18 sty 2018, 13:58
autor: mateuszw106
Skąd bierzecie grafit do dyszy? Z tego co znalazłem na polskim rynku, maksymalne średnice nie są większe niż 20mm, a mnie interesuje 70mm, co znalazłem tylko za granicą.