Cześć
Zawsze fascynowały mnie siniki modelarskie w klasie "O" osiągające impuls całkowity w zakresie 20480 - 40960 [Ns]. Tak właśnie bawią się Amerykanie!
Parafinowy Silnik SF1 mieścił się w niższej klasie N osiągając do 20 [kNs]. Niniejszym przedstawiam następcę silnika SF4, który napędzał rakietę BIGOS3 i jako paliwo spalał wodociągową rurę polipropylenową. Silnik SF5 także wykorzystuje rurę polipropylenową ale o rozmiar większą.
Technologia hybrydowego ziarna "rod and tube" okazuje się być dobrze skalowalna - jak na razie w zakresie od 1.5 do 22 [kNs].
W następnym teście po wymianie na większe zbiorników na stanowisku badawczym powinniśmy zarejestrować impuls całkowity na poziomie 30 [kNs]. Mamy także nadzieję nie wypluć pręta paliwa .
Filmy:
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.kac.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.and.mp4
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.tom.mp4
pzdr
Silnik w klasie O do zadań specjalnych PTR
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silnik w klasie O do zadań specjalnych PTR
Cześć
w zeszłym tygodniu próba odpalenia silnika SF5 nie powiodła się. Podpałka okazała się zbyt szybka i silnik nie zaskoczył. Podczas testu zrzuciliśmy 2 kg podtlenku a ciąg na zimno wniósł około 20 [kG].
Dzisiaj dzięki nowej formule masy podgrzewającej silnik zapalił bez kłopotu, prawidłowo zadziałał też układ chłodzenia dyszy.
Test wykazał potrzebę poprawy kilku newralgicznych elementów komory spalania, które zostaną przerobione do następnego testu.
Poniżej materiały video:
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... 3by.ad.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.and.MTS
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.kac.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.tom.mp4
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... komora.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... t3slow.mp4
pzdr
w zeszłym tygodniu próba odpalenia silnika SF5 nie powiodła się. Podpałka okazała się zbyt szybka i silnik nie zaskoczył. Podczas testu zrzuciliśmy 2 kg podtlenku a ciąg na zimno wniósł około 20 [kG].
Dzisiaj dzięki nowej formule masy podgrzewającej silnik zapalił bez kłopotu, prawidłowo zadziałał też układ chłodzenia dyszy.
Test wykazał potrzebę poprawy kilku newralgicznych elementów komory spalania, które zostaną przerobione do następnego testu.
Poniżej materiały video:
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... 3by.ad.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.and.MTS
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.kac.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.tom.mp4
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... komora.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... t3slow.mp4
pzdr
Re: Silnik w klasie O do zadań specjalnych PTR
Rewelacja Panowie
To już potwór, a te 12s palenia to nie w kij dmuchał
Pod koniec, na dole, rozumiem, że to nie przedmuch a para z chłodziwa sobie uszła?
gratulacje i pozdrawiam
To już potwór, a te 12s palenia to nie w kij dmuchał
Pod koniec, na dole, rozumiem, że to nie przedmuch a para z chłodziwa sobie uszła?
gratulacje i pozdrawiam
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silnik w klasie O do zadań specjalnych PTR
Cześć
Silnik ma potencjał na 12 sekund pracy na samej cieczy. Tu pracował tylko 9.3 sekundy. Obecnie po prostu stanowisko ma dwie butle, które mieszczą w sumie 10 [kg] podtlenku. Dopracowany silnik powinien dać radę skonsumować jeszcze kilka kilo podtlenku.
Podczas tego testu niestety dysza grafitowa nie wytrzymała stresu i pękła, stąd przedmuch spalin i pary wodnej. Nowa dysza jest planowana do wykonania w tym tygodniu.
pzdr
Silnik ma potencjał na 12 sekund pracy na samej cieczy. Tu pracował tylko 9.3 sekundy. Obecnie po prostu stanowisko ma dwie butle, które mieszczą w sumie 10 [kg] podtlenku. Dopracowany silnik powinien dać radę skonsumować jeszcze kilka kilo podtlenku.
Podczas tego testu niestety dysza grafitowa nie wytrzymała stresu i pękła, stąd przedmuch spalin i pary wodnej. Nowa dysza jest planowana do wykonania w tym tygodniu.
pzdr
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silnik w klasie O do zadań specjalnych PTR
Cześć
Dysza została wykonana od nowa, oprawa dyszy naprawiona i dołożone dwa dodatkowe punkty zasilania wodą do chłodzenia.
Silnik zaskoczył elegancko i przez 5 sekund pracował bardzo stabilnie:
Niestety w piątej sekundzie nastąpiło wzbudzenie, po którym zawiodło uszczelnienie silnika na wejściu do dyszy, a potem przepalenie korpusu i awaryjne zamknięcie zaworu:
FILM: http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... y.adam.mov
Film z bunkra: http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... unkier.mov
Jak widać ze strugi naddźwiękowej wypadł jeden diament... Straty są duże, trzeba wykonać nową dyszę i korpus. Poniżej wykres pracy:
c.d.n.
pzdr
Dysza została wykonana od nowa, oprawa dyszy naprawiona i dołożone dwa dodatkowe punkty zasilania wodą do chłodzenia.
Silnik zaskoczył elegancko i przez 5 sekund pracował bardzo stabilnie:
Niestety w piątej sekundzie nastąpiło wzbudzenie, po którym zawiodło uszczelnienie silnika na wejściu do dyszy, a potem przepalenie korpusu i awaryjne zamknięcie zaworu:
FILM: http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... y.adam.mov
Film z bunkra: http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... unkier.mov
Jak widać ze strugi naddźwiękowej wypadł jeden diament... Straty są duże, trzeba wykonać nową dyszę i korpus. Poniżej wykres pracy:
c.d.n.
pzdr