Mikrohybryda MH8g

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
Adam
Supersonic PROFI
Posty: 391
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikrohybryda MH8g

Post autor: Adam » piątek, 4 wrz 2015, 09:31

Papierowa rurka wytrzyma kontakt z mikrohybrydą - aż tak się nie grzeje. Jeśli to szkło z żywicą to już w ogóle nie ma tematu. Z drugiej strony jakąś izolację zawsze warto dawać na silnik.

Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 751
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok, Nowe Miasto

Re: Mikrohybryda MH8g

Post autor: Tofifi » piątek, 4 wrz 2015, 10:32

Jestem po dwóch próbach odpalenia silników MH8g.
Obie zakończyły się fiaskiem - mębrana została przepalona natomiast do zapłonu nie doszło.
Zastosowałem 2 lonty które włożyłem przez dyszę do końca komory.
Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Sw21
***
Posty: 126
Rejestracja: piątek, 6 gru 2013, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikrohybryda MH8g

Post autor: Sw21 » sobota, 5 wrz 2015, 09:38

Pech,albo złe złożenie lub wadliwa konstrukcja.Mi odpaliło z pierwszym razem i rakieta wyleciała pięknie w górę.
Pozdrawiam!Aleksander

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 695
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikrohybryda MH8g

Post autor: Kacper » poniedziałek, 7 wrz 2015, 14:39

Ciężko powiedzieć co mogło być nie tak. Podczas naszych testów mieliśmy taki przypadek tylko raz przy próbie odpalania zapłonnikiem elektrycznym. Przepalenie nastąpiło natychmiast po pojawieniu się płomienia i nie było czasu na nagrzanie się paliwa. Natomiast w przypadku lontu jedynie pojawiał się problem z przepaleniem membrany za pierwszym razem. Pewnym czynnikiem zwiększającym ryzyko nieodpalenia może być wysoka temperatura zbiorniczka. Wtedy membrana jest obciążona większym ciśnieniem i może zbyt wcześnie puścić. Możesz oszacować jaka była temperatura podczas testu?

Pewnym rozwiązaniem może być przejście na paliwo zwijane z papieru. Jest łatwiej zapalne. Przyklejenie krótszego lontu klejem na ciepło do ścianki paliwa też zwiększy pewność działania. Niestety nie wolno nam zastosować żadnej masy zapłonowej, stąd takie kłopoty.

Awatar użytkownika
Adam
Supersonic PROFI
Posty: 391
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikrohybryda MH8g

Post autor: Adam » poniedziałek, 7 wrz 2015, 15:08

Jest jeszcze jedna rzecz, która mogła zaszkodzić. Jeśli podczas przebijania naboju silnik "nie chce" się uszczelnić i syczy chwilę, albo wkręcanie śrubki wykona się zbyt wolno (ten sam efekt), podtlenek rozprężający się w komorze mocno wyziębi paliwo. To też utrudni zapłon.
Papier zdecydowanie lepiej zapala (ale jest nieco gorszy energetycznie).
Naszła mnie jeszcze taka myśl, że można spróbować nakapać nieco parafiny do wnętrza ziarna (byle nie na membranę!) - parafina łatwo odpala a potem już ruszy i reszta.
Kacper nie wspomniał, że naszych testów było około 200, więc powinien to być bardzo rzadki przypadek. Może jednak coś było dla nas oczywiste a nie jest dla innych i stąd różnice. Musimy ustalić w czym rzecz... :???:

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2192
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mikrohybryda MH8g

Post autor: jaskiniowiec » poniedziałek, 7 wrz 2015, 15:09

Kacper, nie można mieć masy zapłonowej w sensie komercyjnym. Ale jak ktoś osobiście i na własne życzenie przyklei sobie na membranę trochę siarki z zapałek, to chyba jego wola, prawda?

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 695
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Mikrohybryda MH8g

Post autor: Kacper » poniedziałek, 7 wrz 2015, 15:55

Dlatego napisałem, że nie wolno a nie, że się nie da :wink:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość