Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
filipberet
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
Lokalizacja: Białystok, Choroszcz

Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Post autor: filipberet » piątek, 9 maja 2014, 11:23

Witam
Nadszedł czas na opracowanie wstępnej koncepcji silnika hybrydowego do rakiety Pająk Mini ( http://forum.rakiety.org.pl/rakieta-paj ... t2161.html ). Ze względu na bardzo małe gabaryty rakietki oraz moje niewielkie (zerowe) doświadczenie w budowie silników hybrydowych jest to wielkie wyzwanie, tym bardziej nie mogę się już doczekać pierwszych testów silnika (nie mówiąc o próbnych lotach rakiety). Ze względu na gabaryty korpusu rakiety (rura PVC 26,6 mm x 2 mm)silnik umieszczony będzie w rurce aluminiowej 22 mm x 1 mm. Jako paliwo posłuży rura PP 20 mm x 3,4 mm, utleniacz podtlenek azotu ( nabój 16g stosowany w urządzeniach do ubijania śmietany). Do opracowania zostaje elektrozawór (elektromagnes) oraz rozpylacz wtryskowy. Poniżej zamieszczam wstępną koncepcję budowy silnika hybrydowego.
Pozdrawiam
Załączniki
pająk mini rakieta - silnik.jpg
pająk mini rakieta - silnik.jpg (23.53 KiB) Przejrzano 1992 razy
Up Up and Away

Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 752
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok, Nowe Miasto

Re: Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Post autor: Tofifi » piątek, 9 maja 2014, 13:07

Szczerze mówiąc ja również rozważałem nad takim silnikiem, i w mojej głowie zrodził się projekt pdobnego maleństwa lecz lżejszego i to na prawdę dużo lżejszego - całość ważyłaby tyle co nabój n2o plus około 30g, na resztę.

Nie zdecydowałem się jendak na budowę, ponieważ wstepne obliczenia wskazują na około 25-30Ns, czyli gerealnie bardzo mało.
Jesli jednak chcesz mogę podzielić się z Tobą moim projetem, gdy się jakoś uda spotkać, bo w końcu mieszkamy blisko siebie.

Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1209
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Re: Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Post autor: rafciodz » sobota, 10 maja 2014, 08:45

Cześć
Kiedyś przy okazji spotkania w Warszawie rozmawialiśmy z Adamem o silniku hybrydowym E/F, który mógłby zastąpić ROS-a jako nowocześniejsza, wielokrotnego użytku konstrukcja.
Pomysł z nabojem jest bardzo ciekawy, może teraz gdy Adam ma więcej czasu i wy macie pomysły coś ruszy? Ja w modelarni chętnie wprowadziłbym taką konstrukcję do użytku.
Rafał
Free Your Mind

Awatar użytkownika
Adam
Supersonic PROFI
Posty: 392
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Post autor: Adam » sobota, 10 maja 2014, 09:52

Witam!
Już ruszyło. Koncepcja praktycznie opracowana, prototyp kilka razy odpalony. Wczoraj powstał drugi prototyp z nieco inną koncepcją i sporo lżejszy od pierwszego. Chcemy jeszcze poprawić kilka niedociągnięć (niewielkich) i myślę, że w ciągu miesiąca silnik będzie dostępny komercyjnie :grin: Cudów nie ma bo rzeczywiście około 25Ns ale za to sporo lżejszy od ROSa no i bezdyskusyjny z punktu widzenie prawa...
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Sw21
***
Posty: 126
Rejestracja: piątek, 6 gru 2013, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Post autor: Sw21 » sobota, 10 maja 2014, 14:58

Na razie nie mam zamiaru pracy z silnikami hybrydowymi,ale jeżeli w Polsce będzie dostępna taka hybrydusia to hętnie się skusze na jej zakup.Mam na stanie dwie butle z tlenem(spawanie gazowe), czy tlen mógłby być zamiast N2O.

Zastanawia mnie jeszcze odzysk rakiety na taką małą hybrydę(raczej nie ma opóżniacza) a UWS i bateria to~50g.

Pozdrawiam!Aleksander
Pozdrawiam!Aleksander

Awatar użytkownika
filipberet
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
Lokalizacja: Białystok, Choroszcz

Re: Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Post autor: filipberet » sobota, 10 maja 2014, 19:45

Witam
Tofifi pisze: Jesli jednak chcesz mogę podzielić się z Tobą moim projetem, gdy się jakoś uda spotkać, bo w końcu mieszkamy blisko siebie.
Bardzo chętnie - niebawem będę testować wyrzutnie, to może być dobra okazja.
Adam pisze:Witam!
Już ruszyło. Koncepcja praktycznie opracowana, prototyp kilka razy odpalony. Wczoraj powstał drugi prototyp z nieco inną koncepcją i sporo lżejszy od pierwszego. Chcemy jeszcze poprawić kilka niedociągnięć (niewielkich) i myślę, że w ciągu miesiąca silnik będzie dostępny komercyjnie :grin: Cudów nie ma bo rzeczywiście około 25Ns ale za to sporo lżejszy od ROSa no i bezdyskusyjny z punktu widzenie prawa...
Pozdrawiam!

Ciekawi mnie jak wygląda wasza hybryda, mam nadzieję że wkrótce uchylisz rąbka tajemnicy.


Bez przerwy myślę o tym silniczku, jak można go zmodyfikować by był (przynajmniej w teorii) mocniejszy i lżejszy zarazem. Wpadł mi do głowy pewien pomysł, skoro jeden nabój podtlenku to za mało, to znaczy że trzeba użyć dwóch :grin:. Postanowiłem również pozbyć się elektrozaworu, rozpylacz szczelnie okleić żywicą zatapiając w niej zapalnik. Dzięki temu wystarczy że Arecoder odpali zapłon, zapalnik podpali żywicę a ta osłabiona zacznie przepuszczać gaz i sprawa załatwiona :grin:. Tak to wygląda w teorii. Poniżej zamieszczam rysunek poglądowy. Zachęcam do dyskusji.
Pozdrawiam
Załączniki
pająk mini rakieta - silnik 11.jpg
pająk mini rakieta - silnik 11.jpg (24.63 KiB) Przejrzano 1958 razy
Up Up and Away

Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 752
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok, Nowe Miasto

Re: Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Post autor: Tofifi » sobota, 10 maja 2014, 22:33

Według mni 1 nabój 16g wystarczy zważywszy, że chcesz aby rakieta startowała z wyrzutni pneumatycznej.
Przepalana błona odzielająca wtrysk od komory spalania to rozwiązanie dobre lekkie i proste - również na to wpadłem w swym projekcie.

Kiedy rozmawiałem z Adamem zaproponowałem rozważenie głowicy z miejscem na 3 takie naboje, która łączy je w jeden wspólny kanał wtryskowy.
Taka głowica to w zasadzie krążek z wyfrezowanymi trzema otworami, - jest to lżejsze i prostrsze rozwiązanie niż Twoje, w ktoym chcesz stosować dodatkowe rurki, zagięcia, zaworki.

Awatar użytkownika
filipberet
***
Posty: 97
Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
Lokalizacja: Białystok, Choroszcz

Re: Silnik hybrydowy rakiety Pająk Mini

Post autor: filipberet » niedziela, 11 maja 2014, 07:41

Witam
Tofifi pisze: Taka głowica to w zasadzie krążek z wyfrezowanymi trzema otworami, - jest to lżejsze i prostrsze rozwiązanie niż Twoje, w ktoym chcesz stosować dodatkowe rurki, zagięcia, zaworki.
Tak, ale rakieta Pająk mini ma jedynie 22,6 mm średnicy w środku i pod tym kątem projektowany jest silnik rakiety. Twój pomysł krążka z wyfrezowanymi otworami sprawdzi się przypadku rakiet o większej średnicy.

Pozdrawiam
Up Up and Away

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości