Piotr Sornowski to od ponad ćwierć wieku producent silników rakietowych.W połowie sierpnia w jego pracowni zdarzył się mały wypadek,niestety nie obyło się bez straży pożarnej i policji.
Jasne,że duża większość na tym forum poradzi sobie karmelkami,hybrydami,ROS-ami (do puki się nie skończą) itd.
Jednocześnie każdemu początkującemu jest zalecane aby zbudował model i strzelił go na fabrycznym paliwie,fabrycznym opóźniaczu,fabrycznym miotającym,fabrycznej dyszy i fabrycznej obudowie.A tego ogniwa właśnie może brakować.
No to teraz chyba już wiadomo o co chodzi.Myślałem,że większość zna silniki "PSN" lub "PS".
Pewnie dlatego takie zamieszanie,no i teraz już każdy może coś napisać co myśli o silnikach Piotra Sornowskiego,albo o nim samym,albo ogólnie o producentach silników rakietowych,silnikach fabrycznych.
Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie.
Piotr Sornowski i jego silniki
Re: Piotr Sornowski i jego silniki
[quote="sław"]Piotr Sornowski to od ponad ćwierć wieku producent silników rakietowych.W połowie sierpnia w jego pracowni zdarzył się mały wypadek, niestety nie obyło się bez straży pożarnej i policji ....Myślałem,że większość zna silniki "PSN" lub "PS" ... [/quote]
Dobrze że poruszyłeś ten temat. Wszyscy znają silniki P.Sornowskiego i różne są opinie na ich temat jak różni ludzie się o nich wypowiadają.Ja uważam, że są super a właściwie toBYŁYbo nie wiadomo czy wrócą po tym wypadku. Tu niestety zaczyna się gorzka prawda: człowiekowi który od 30 lat robił zawodnikom silniki do modeli kosmicznych zawalił się świat, stracił pracownię w pożarze. I co się stało dalej: NIC. Nikt z AP nie pomógł poza pojedynczymi wyjątkami! Większość głupio dopytuje: co słychać? A co może być słychać u skromnego człowieka który stracił pracę i honorowo nie poprosił o pomoc? Reszta udaje, że nic się nie stało i jakoś to będzie? Teraz policja chodzi po modelarzach i dopytuje czy silniki są bezpieczne - to dopiero abstrakcja. Są oczywiście modelarze uczciwi i trzymający pion ale są też tacy, którzy mają o to pretensję do PS. Niechaj zaczną pomagać PS może się zrehabilitują.
Mam 1 licencję PTR i jestem z tego dumny. Natomiast na łące puszczałem małe modele bo mam do nich sentyment, właśnie na PSNach. No więc podsumowując: silniki PS są super i stały się historią sukcesów polskiego modelarstwa kosmicznego.
Dobrze że poruszyłeś ten temat. Wszyscy znają silniki P.Sornowskiego i różne są opinie na ich temat jak różni ludzie się o nich wypowiadają.Ja uważam, że są super a właściwie toBYŁYbo nie wiadomo czy wrócą po tym wypadku. Tu niestety zaczyna się gorzka prawda: człowiekowi który od 30 lat robił zawodnikom silniki do modeli kosmicznych zawalił się świat, stracił pracownię w pożarze. I co się stało dalej: NIC. Nikt z AP nie pomógł poza pojedynczymi wyjątkami! Większość głupio dopytuje: co słychać? A co może być słychać u skromnego człowieka który stracił pracę i honorowo nie poprosił o pomoc? Reszta udaje, że nic się nie stało i jakoś to będzie? Teraz policja chodzi po modelarzach i dopytuje czy silniki są bezpieczne - to dopiero abstrakcja. Są oczywiście modelarze uczciwi i trzymający pion ale są też tacy, którzy mają o to pretensję do PS. Niechaj zaczną pomagać PS może się zrehabilitują.
Mam 1 licencję PTR i jestem z tego dumny. Natomiast na łące puszczałem małe modele bo mam do nich sentyment, właśnie na PSNach. No więc podsumowując: silniki PS są super i stały się historią sukcesów polskiego modelarstwa kosmicznego.
to the open space
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 22 gru 2013, 12:46
Re: Piotr Sornowski i jego silniki
nie bylo tematu juz znalazlem co chcialem . pozdrawiam
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Piotr Sornowski i jego silniki
Cześć
Dostałem korespondencję od Piotra Sornowskiego, jakże optymistyczną!
Piotr wraca do gry - dopracował modelarski silnik o wdzięcznej nazwie PSn F 80-1-5 (mniejszy) i PSn G 80-2-5 (większy)
PSn F 80-1-5 i G 80-2-5 mają następujące parametry:
FILM: http://rakiety.pomorze.pl/foty/Sornowski_F_80-1-5.MOV
No i wykres mniejszego silnika:
Zachęcam do wypróbowania silników od Piotra. Może zrobić jakieś zawody na tych silnikach?
Dodam jeszcze, że Piotr szykuje spory silnik wielorazowy 200 Ns, ale o tym w krótce
pzdr
Dostałem korespondencję od Piotra Sornowskiego, jakże optymistyczną!
Piotr wraca do gry - dopracował modelarski silnik o wdzięcznej nazwie PSn F 80-1-5 (mniejszy) i PSn G 80-2-5 (większy)
PSn F 80-1-5 i G 80-2-5 mają następujące parametry:
- impuls całkowity: 60Ns lub 120NS
- obudowa: aluminiowo-papierowa fi 30 mm
- długość: 83 mm lub 123 mm
- masa silnika: 105g lub 160g
- masa paliwa: 38g lub 76g
- czas opóźnienia: 5s (możliwe 1-15s)
- aktualna cena: 35 zł lub 45 zł
FILM: http://rakiety.pomorze.pl/foty/Sornowski_F_80-1-5.MOV
No i wykres mniejszego silnika:
Zachęcam do wypróbowania silników od Piotra. Może zrobić jakieś zawody na tych silnikach?
Dodam jeszcze, że Piotr szykuje spory silnik wielorazowy 200 Ns, ale o tym w krótce
pzdr
Re: Piotr Sornowski i jego silniki
To wspaniała wiadomość dla naszego "półświatka". Silnik wielorazowy będzie hitem!robercik pisze:Cześć
Dostałem korespondencję od Piotra Sornowskiego, jakże optymistyczną!
Piotr wraca do gry - dopracował modelarski silnik o wdzięcznej nazwie PSn F 80-1-5 (mniejszy) i PSn G 80-2-5 (większy)
Dodam jeszcze, że Piotr szykuje spory silnik wielorazowy 200 Ns, ale o tym w krótce
pzdr
PSn F 80-1-5 naszykowany mam do drugiego stopnia nowej rakiety, szkoda, że pogoda jest kiepska.
Silnik wielorazowy od P. Piotra powinien wejść do służby w PTR, tani silnik na wszelkiego rodzaju pokazy itd. itp.
"Przemkną dni zatroskanym rojem, niebo przeszyją nowych statków trasy..."
(_[__]=====/////=====[__]_)
(_[__]=====/////=====[__]_)
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Piotr Sornowski i jego silniki
Cześć
Otrzymałem materiały od Piotra Sornowskiego, na temat silnika wielorazowego ALU 35 x 250 mm.
wersja podstawowa:
dysza ceramiczna fi 8,5mm - 9,0 mm.
izolator papierowy preszpan 0,5 mm.
zatyczka ze szpachlówki samochodowej łatwo demontowalna.
paliwa typu karmelek max 190 g.
cena samego silnika bez paliwa 30,00 PLN
zdjęcia konstrukcji z ziarnem walcowym:
zapłonnik elektryczny i kostka zapłonowa 3g
dodatkowe opcje:
dysze ceramiczne cena tymczasowa 8,00PLN
opóźniacz fi 16mm który się pali równolegle z silnikiem, o zakresie 4,6,8 s.
Silnik w wersji podstawowej jest już produkowany. W przygotowaniu wersja na paliwo żywiczne z dyszą fi 4mm.
Do silnika załączona jest instrukcja i wykresy pracy przy różnych geometriach ziarna - bez kanału, rurowe, typu "beates" na 1,2,3 ziarna.
Poniżej .pdf z rysunkiem silnika:
http://rakiety.pomorze.pl/foty/Sornowsk ... zekroj.pdf
"Wielu modelarzom którzy sami konstruują silniki na paliwo karmelkowe wiele trudności sprawia wykonanie dyszy o odpowiednich parametrach. Postanowiłem wyjść na przeciw tym potrzebom i rozpocząłem produkcję dysz z wypalonej ceramiki. Dysze pomyślnie zdały testy,wytrzymują wielokrotne użycie. W chwili obecnej dysze są wykonane z ceramiki odpornej do 1250 st. C. Krótkotrwale wytrzymują 1750st.C. W przyszłości planuję poszerzenie asortymentu i wprowadzenie nowych materiałówceramicznych. W tej chwili są dostępne dysze o średnicy krytycznej 9mm.
Pozdrawiam serdecznie całą załogę.Piotr Aureliusz Sornowski"
pzdr
Otrzymałem materiały od Piotra Sornowskiego, na temat silnika wielorazowego ALU 35 x 250 mm.
wersja podstawowa:
dysza ceramiczna fi 8,5mm - 9,0 mm.
izolator papierowy preszpan 0,5 mm.
zatyczka ze szpachlówki samochodowej łatwo demontowalna.
paliwa typu karmelek max 190 g.
cena samego silnika bez paliwa 30,00 PLN
zdjęcia konstrukcji z ziarnem walcowym:
zapłonnik elektryczny i kostka zapłonowa 3g
dodatkowe opcje:
dysze ceramiczne cena tymczasowa 8,00PLN
opóźniacz fi 16mm który się pali równolegle z silnikiem, o zakresie 4,6,8 s.
Silnik w wersji podstawowej jest już produkowany. W przygotowaniu wersja na paliwo żywiczne z dyszą fi 4mm.
Do silnika załączona jest instrukcja i wykresy pracy przy różnych geometriach ziarna - bez kanału, rurowe, typu "beates" na 1,2,3 ziarna.
Poniżej .pdf z rysunkiem silnika:
http://rakiety.pomorze.pl/foty/Sornowsk ... zekroj.pdf
"Wielu modelarzom którzy sami konstruują silniki na paliwo karmelkowe wiele trudności sprawia wykonanie dyszy o odpowiednich parametrach. Postanowiłem wyjść na przeciw tym potrzebom i rozpocząłem produkcję dysz z wypalonej ceramiki. Dysze pomyślnie zdały testy,wytrzymują wielokrotne użycie. W chwili obecnej dysze są wykonane z ceramiki odpornej do 1250 st. C. Krótkotrwale wytrzymują 1750st.C. W przyszłości planuję poszerzenie asortymentu i wprowadzenie nowych materiałówceramicznych. W tej chwili są dostępne dysze o średnicy krytycznej 9mm.
Pozdrawiam serdecznie całą załogę.Piotr Aureliusz Sornowski"
pzdr