Silniki hybrydowe by Poznań

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
Adam
Supersonic PROFI
Posty: 392
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: Adam » poniedziałek, 7 lip 2014, 18:58

Witam!
Miło popatrzeć jak działacie Panowie, tak trzymać!
przemo pisze:a ciśnienie wcisnęło fragmenty oringu do otworów zamykając zrzut N2O.
My mieliśmy ciekawy przypadek z teflonem. Zawór butli z N2O miał najwyraźniej kiepski gwint więc został wkręcony na absurdalną ilość taśmy teflonowej. Po otwarciu zaworu okazało się, że wypływający gaz porywał ten teflon ze sobą (ze środka przez zawór na zewnątrz butli!). Jego kawałki utknęły w samym zaworze utrudniając zakręcenie butli oraz poszły w linię do tankowania zbiornika i szybkozłączkę.
Uczulam na takie butle, bo może się okazać, że po odkręceniu już się jej nie zakręci jak teflon wpadnie do wnętrza zaworu.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 195
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: przemo » niedziela, 24 maja 2015, 15:31

przemo pisze:......Na potrzeby silników, a przyszłościowo zbiorników gazu "spłodziłem" mały kalkulatorek ciśnieniowy dla różnych rur.
LINK ......
Jako że wyszedł kiedyś już temat, że ciśnienie z zewnątrz na rurkę to zupełnie inna bajka (o czym w wątku tutaj), zmodyfikowałem kalkulatorek.
Dla tych co myślą o "rurze w rurze" może się przydać. Nie było tak łatwo jak z rozrywaniem i sporo musiałem się nakombinować :wink:
Ale jest myślę w miarę rzetelnie. (Obowiązkowo czytać treść na dole)
KALKULATOR v2
Sugestie/krytyka mile widziane. :mrgreen: Zawsze można poprawić lub zmodyfikować.

pozdrawiam
Przemo

Awatar użytkownika
Sarius
*
Posty: 24
Rejestracja: piątek, 2 sty 2015, 23:37
Lokalizacja: Łódź

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: Sarius » niedziela, 24 maja 2015, 20:53

Wszystko ładnie pięknie, ale gdy grubość ścianki podaje 1.5 (1kropka5) to kalkulator nie liczy. Gdy podaje grubość ścianki 1 wszystko jest ok. Próbowałem odświeżać, ale to nic nie daje.
Pozdrawiam
Maciek

Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 195
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: przemo » niedziela, 24 maja 2015, 21:09

faktycznie coś się sypie w kalkulacjach......

Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 195
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: przemo » poniedziałek, 25 maja 2015, 17:42

Poprawione - powinno być ok
KALKULATOR v2

Nadal sugestie/krytyka mile widziane. :mrgreen:

pozdrawiam
Przemo[/quote]

Awatar użytkownika
tadeusz
PROFI
Posty: 259
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz » poniedziałek, 22 cze 2015, 15:09

Witam!

Z okazji otrzymania nowej butli przeprowadziliśmy z Przemem wczoraj próby napełniania gazem 3 pierwszych silników
hybrydowych typu "rura wydechowa z tłumikiem"/RWzT/.
2 pierwsze zbiorniki fi30x2 i fi30x1 spawane,3 zbiornik fi40x1 skręcany.
Na górze zbiorników 3 wtyki miniaturowego szybkozłącza z gwintem zewnętrznym M5 uszczelnione taśmą PTFE.
Na dole łączniki Al fi20x25xM20x1 i fi18x25xM18x1 wkręcane w dna zbiorników i uszczelnione klejem anaerobowym
zielonym/zbiorniki 1 i 3/ i niebieskim /zbiornik środkowy 2/.W łączniki od dołu wkręcone 3 korki nierdzewne 1/4"
/1 i 3 uszczelnione taśmą teflonową,2 silikonem neutralnym/.
Najpierw zbiorniki testowane były przy pomocy kompresora/8bar/ i zbiornika z wodą.Uszczelnienia klejone,silikonowe
i teflonowe wtyków szybkozłączy dobre,natomiast korki 1/4"/imitujące pirozawory/ uszczelniane taśmą teflonową wykazły małą nieszczelność
/2pęcherzyki na 10s/.Podobnie uszczelnienia zachowywały się przy 42 i 44bar.
Przy temperaturze powietrza 15 st.C 1 i 2 zbiornik napełnione do 42 a 3 do 44bar.
Zbiorniki zostały odłączone przy ciśnieniu 35,42 i 44bar.
Rozłączanie miniaturowego szybkozłącza dwustronnie odcinającego okazało się bardzo łatwe i nie wymagało użycia
siły jak przy szybkozłączach normalnych.
Po zważeniu zbiorników po napełnieniu i opróżnieniu w zbiornikach było 8,13 i 30g gazu.
Do spuszczenia gazu ze zbiorników trzeba było użyć trochę siły.Niestety po próbach wszystkie wtyki szybkozłączy
okazały się otwarte zamiast zamknięte.Przyczyn na razie nie znamy/1wtyk ok.40zł,ciśnienie robocze 35bar/.

Na zdjęciu widać też układ do badania szczelności silikonu/mufa ikorek nierdzewny 1/4" i wtyk szybkozłącza/.

W załączeniu zdjęcie.
IMG_0094.JPG
Silniki hybrydowe RWzT i układ do badania szczelności.
IMG_0094.JPG (89.37 KiB) Przejrzano 2044 razy
Pozdrawiam.tadeusz

Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 195
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: przemo » poniedziałek, 6 lip 2015, 10:16

Witamy po dłuższej przerwie....

W upalną sobotę rozbiliśmy obozowisko :

Obrazek

Obrazek


I przeprowadziliśmy testy.......



Test 008

ziarno : PP
ubytek : 1,5g
ilość N2O : <250g (zatankowano 250g ale sporo zwiało małą nieszczelnością instalacji. Niestety problemy z zapłonem przedłużały się i szacuję że zostało ok 100g)
W momencie przepalenia pirozaworu podtlenek skutecznie zdmuchnął palenie i uwolnił się dyszą nie zużyty. Prawdopodobnie niewystarczające podgrzanie przez anemiczny pirozawór.
Tadeusz podejrzewa zanieczyszczenie niepalnym środkiem do badania szczelności
Wtrysk : 4mm z rozpylaczem. Wytarty do stożkowego 5,6/8,5 !!

film ________(7,4 MB)
film 240fps___(12,2 MB)
wykres008.png
wykres008.png (20.77 KiB) Przejrzano 2027 razy

Test 009

ziarno : PP
ubytek : 21,5g
ilość N2O : 250g
Wtrysk : 4mm

film ________(6,5 MB)
film 240fps___(12,6 MB)
wykres009.png
wykres009.png (14.13 KiB) Przejrzano 2027 razy

Test 010

ziarno : PP
ubytek : 50g
ilość N2O : <250g (mały wyciek na pirozaworze. Mogło być ciut mniej podtlenku niż 250g)
Wtrysk : 4mm

film _____(6,8 MB)
film 240fps___(10 MB)
wykres010.png
wykres010.png (14.35 KiB) Przejrzano 2027 razy

Test 011

ziarno : zmiękczone PVC
ubytek : 7g AL z dyszy + 38g = 45g (tym razem docisnęliśmy trochę komorę. Pokazały się diamenty ale niestety, jak się obawialiśmy, w tej sytuacji dysza z AL to nieporozumienie.)
ilość N2O : <250g (znów mały wyciek na szybkozłączu i kilkukrotna próba podpalenia pirozaworu. Szacuję z czasu pracy, że zużyte ok 150g)
Wtrysk : 4mm

film_________(8,5 MB)
film 240fps___(13,8 MB)
wykres011.png
wykres011.png (13.61 KiB) Przejrzano 2027 razy
kilka ciekawych klatek filmu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 195
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: przemo » poniedziałek, 13 lip 2015, 09:07

Cześć
Kolejny weekend testowy.
Tym razem zaplanowaliśmy:
1. Przyjrzeć się z bliska pracy pirozaworu
2. Zobaczyć jak w komorze dystrybuuje się podtlenek z wtrysku prostego
3. Jak faktycznie działają rozpylacze na podtlenku i jak bardzo ich zachowanie różni się od pracy z wodą.
4. Test naziemny t012
5. Test naziemny t013


1. Pirozawór

Film .............. 3 MB
Film 240fps ..3,7 MB


2. Podtlenek w komorze

Film ..............780 KB
Film 240fps ..400 KB


3. Rozpylacze

Film1 ..............1,1 MB
Film1 240fps ..1,2 MB
Film2 ..............1,2 MB
Film2 240fps ..1,7 MB


4. Test naziemny t012

Ziarno : PP
wtrysk : 5mm
ilość N2O : 250g

Film .............. 20,3 MB
Film 240fps .. 32 MB

Mimo większego wtrysku - kosmicznie długi czas pracy. Jedna z hipotez to wtrysk zblokowany przez resztkę zgaszonego podtlenkiem piro.
t012.png
t012.png (64.62 KiB) Przejrzano 2009 razy

5. Test naziemny t013

ziarno : PP
wtrysk : 3,5mm
ilość N2O : 195g

Film .............. 6,8 MB
Film 240fps .. 9,4 MB
t013.png
t013.png (35.33 KiB) Przejrzano 2009 razy

WNIOSEK : Już myślimy nad "odwróconym" pirozaworem. Z kilku powodów. Między innymi możliwością przytykania wtrysku. Ale również chodzi o łatwość i pewność odpalenia. Szczególnie dla małych wtrysków - koszmar.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2228
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: jaskiniowiec » poniedziałek, 13 lip 2015, 17:52

w "4" dlaczego taki krzywy wypływ z dyszy? Pirozawór świetny

Awatar użytkownika
tadeusz
PROFI
Posty: 259
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz » poniedziałek, 13 lip 2015, 20:55

Zbyt długi czas pracy spowodował stopienie części PP,który spłynął na dół kanału i mógł się dodatkowo poruszać
pod wpływem wypływających gazów/Jak fale na wietrze/.Inne wytłumaczenie nie przychodzi mi do głowy.
Z reguły kanał po pracy ziarna PP jest bardzo gładki i okrągły.W tym przypadku kanał był zdeformowany prawie jak
PVC.To samo ziarno było używane w testach 007 008 i 012.Przyczyną wadliwej pracy silnika mogło być zatkanie
lub uszkodzenie szybkozłącza/w teście 008 również/.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości