Witam!
Z okazji otrzymania nowej butli przeprowadziliśmy z Przemem wczoraj próby napełniania gazem 3 pierwszych silników
hybrydowych typu "rura wydechowa z tłumikiem"/RWzT/.
2 pierwsze zbiorniki fi30x2 i fi30x1 spawane,3 zbiornik fi40x1 skręcany.
Na górze zbiorników 3 wtyki miniaturowego szybkozłącza z gwintem zewnętrznym M5 uszczelnione taśmą PTFE.
Na dole łączniki Al fi20x25xM20x1 i fi18x25xM18x1 wkręcane w dna zbiorników i uszczelnione klejem anaerobowym
zielonym/zbiorniki 1 i 3/ i niebieskim /zbiornik środkowy 2/.W łączniki od dołu wkręcone 3 korki nierdzewne 1/4"
/1 i 3 uszczelnione taśmą teflonową,2 silikonem neutralnym/.
Najpierw zbiorniki testowane były przy pomocy kompresora/8bar/ i zbiornika z wodą.Uszczelnienia klejone,silikonowe
i teflonowe wtyków szybkozłączy dobre,natomiast korki 1/4"/imitujące pirozawory/ uszczelniane taśmą teflonową wykazły małą nieszczelność
/2pęcherzyki na 10s/.Podobnie uszczelnienia zachowywały się przy 42 i 44bar.
Przy temperaturze powietrza 15 st.C 1 i 2 zbiornik napełnione do 42 a 3 do 44bar.
Zbiorniki zostały odłączone przy ciśnieniu 35,42 i 44bar.
Rozłączanie miniaturowego szybkozłącza dwustronnie odcinającego okazało się bardzo łatwe i nie wymagało użycia
siły jak przy szybkozłączach normalnych.
Po zważeniu zbiorników po napełnieniu i opróżnieniu w zbiornikach było 8,13 i 30g gazu.
Do spuszczenia gazu ze zbiorników trzeba było użyć trochę siły.Niestety po próbach wszystkie wtyki szybkozłączy
okazały się otwarte zamiast zamknięte.Przyczyn na razie nie znamy/1wtyk ok.40zł,ciśnienie robocze 35bar/.
Na zdjęciu widać też układ do badania szczelności silikonu/mufa ikorek nierdzewny 1/4" i wtyk szybkozłącza/.
W załączeniu zdjęcie.
- Silniki hybrydowe RWzT i układ do badania szczelności.
- IMG_0094.JPG (89.37 KiB) Przejrzano 11924 razy
Pozdrawiam.tadeusz