Witam wszystkich!
W ostatnich dniach postanowiłem zbudować swój pierwszy silnik rakietowy oparty na rurze PCW 3/4" SCH40. Skoczyłem więc do sklepu i zakupiłem potrzebne mi materiały. Jak na razie odlałem 2 bloki paliwa KNO3/Gluk. 65/35, oraz dyszę z CX 5 (która aktualnie się suszy razem z korpusem).
Dane mojego silnika (na razie teoretyczne, praktyczne będą się pojawiać w miarę postępu prac):
1.Wymiary silnika:
- śr. zew, wew, grubość ścianki, wytrzymałość itp. jak dla klasycznej rurki NIBCO 3/4"
- długość - 16,5 cm
- śr. krytyczna - 5,5
a)kat stożka wlotowego - 90o
b)kąt stożka wylotowego - 30o
-zacisk:
a) początkowy - 100
b) maksymalny - 154
2.Wymiary ziarna paliwa:
-typ KNO3/Gluk. 65/35
- średnica zew. - 19 mm
- średnica kanału - 4 mm
- długość - 5 cm
- inhibitacja - pow. zewnętrzna (jedna warstwa rolki po pap. toaletowym)
- ilość segmentów - 2
3.Dane z SRM:
- zacisk:
a) początkowy - 100
b) maksymalny - 154
- ciśnienie max. - 2,15 MPa
- rozszerzenie dyszy - 12 (śred. wylotowa = śred. wew. rurki PCW)
- czas pracy - 1,008 s
- ciąg:
a) średni - 49 N
b) maksymalny - 58 N
- impuls:
a) całkowity - 49,7 Ns
b) właściwy - 103,7 s
- klasa silnika - F 49
Tak więc prezentują się dane mojego przyszłego silnika. W związku z jego budową zrodziło się u mnie kilka pytań:
1. Już raz odlałem dyszę, jednak zrobiłem to na gładkiej rurce, bez potraktowania jej papierem ściernym. Po wyschnięciu niestety wystarczyło włożyć do środka mniejszą rurkę z wzorcem do tworzenia stożka 90o (klej na gorąco odpowiednio uformowany) i mocno postukać jej końcem o ziemię, żeby wybić dyszę . Dziś więc postanowiłem odlać tą dyszę ponownie. Wnętrze rurki potraktowałem papierem ściernym o gradacji 180, oraz porobiłem drobne, chaotyczne nacięcia nożykiem introligatorskim. Czy to pomoże? Czy koniecznie muszę zagiąć koniec rurki, tak jak jest to w poradniku Robercika?
2.Czy przekładki między ziarnami są niezbędne? I czy dużo zmieniają?
3.Co może się stać, jeśli otwór w dyszy (dokładnie średnica krytyczna) nie będą idealnie na środku?
Jak na razie to tyle, jak pojawią się nowe pytania/problemy, to będę je poruszał.
Jeśli coś jest dla Was niejasne w mojej wypowiedzi, to będę się starał to łatwiej napisać.
Pozdrawiam! Michał
Pierwszy silnik PCW 3/4" - pierwsze problemy, pytania
-
- *
- Posty: 14
- Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 21:45
Pierwszy silnik PCW 3/4" - pierwsze problemy, pytania
"Nie zamierzam dać satysfakcji owym, ograniczonym, zazdrosnym indywiduom, które próbują udaremnić me wysiłki. Nie są oni dla mnie niczym więcej, niż zarazkami jakiejś obrzydliwej choroby. " ~ Nicol Tesla
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Pierwszy silnik PCW 3/4" - pierwsze problemy, pytania
Cześć
ad2. pomagają w odpaleniu czół ziaren, choćby o grubości 1mm, przy blokach karmelkowych o nieregularnych czołach niekonieczne, w silnikach Aerotecha na blokach na bazie AP nie są stosowane - bloki z minimalnym luzem latają w silniku.
ad3. ważne żeby oś dyszy była w osi rakiety, inaczej rakieta poleci w bok
pzdr
ad1. konieczniePolishHammer pisze: 1.(...) Wnętrze rurki potraktowałem papierem ściernym o gradacji 180, oraz porobiłem drobne, chaotyczne nacięcia nożykiem introligatorskim. Czy to pomoże? Czy koniecznie muszę zagiąć koniec rurki, tak jak jest to w poradniku Robercika?
2.Czy przekładki między ziarnami są niezbędne? I czy dużo zmieniają?
3.Co może się stać, jeśli otwór w dyszy (dokładnie średnica krytyczna) nie będą idealnie na środku?
ad2. pomagają w odpaleniu czół ziaren, choćby o grubości 1mm, przy blokach karmelkowych o nieregularnych czołach niekonieczne, w silnikach Aerotecha na blokach na bazie AP nie są stosowane - bloki z minimalnym luzem latają w silniku.
ad3. ważne żeby oś dyszy była w osi rakiety, inaczej rakieta poleci w bok
pzdr