Pierwszy silnik PCW 3/4" - pierwsze problemy, pytania

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
PolishHammer
*
Posty: 14
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 21:45

Pierwszy silnik PCW 3/4" - pierwsze problemy, pytania

Post autor: PolishHammer » czwartek, 14 lis 2013, 21:18

Witam wszystkich!

W ostatnich dniach postanowiłem zbudować swój pierwszy silnik rakietowy oparty na rurze PCW 3/4" SCH40. Skoczyłem więc do sklepu i zakupiłem potrzebne mi materiały. Jak na razie odlałem 2 bloki paliwa KNO3/Gluk. 65/35, oraz dyszę z CX 5 (która aktualnie się suszy razem z korpusem).

Dane mojego silnika (na razie teoretyczne, praktyczne będą się pojawiać w miarę postępu prac):
1.Wymiary silnika:
- śr. zew, wew, grubość ścianki, wytrzymałość itp. jak dla klasycznej rurki NIBCO 3/4"
- długość - 16,5 cm
- śr. krytyczna - 5,5
a)kat stożka wlotowego - 90o
b)kąt stożka wylotowego - 30o
-zacisk:
a) początkowy - 100
b) maksymalny - 154

2.Wymiary ziarna paliwa:
-typ KNO3/Gluk. 65/35
- średnica zew. - 19 mm
- średnica kanału - 4 mm
- długość - 5 cm
- inhibitacja - pow. zewnętrzna (jedna warstwa rolki po pap. toaletowym)
- ilość segmentów - 2

3.Dane z SRM:
- zacisk:
a) początkowy - 100
b) maksymalny - 154
- ciśnienie max. - 2,15 MPa
- rozszerzenie dyszy - 12 (śred. wylotowa = śred. wew. rurki PCW)
- czas pracy - 1,008 s
- ciąg:
a) średni - 49 N
b) maksymalny - 58 N
- impuls:
a) całkowity - 49,7 Ns
b) właściwy - 103,7 s
- klasa silnika - F 49

Tak więc prezentują się dane mojego przyszłego silnika. W związku z jego budową zrodziło się u mnie kilka pytań:
1. Już raz odlałem dyszę, jednak zrobiłem to na gładkiej rurce, bez potraktowania jej papierem ściernym. Po wyschnięciu niestety wystarczyło włożyć do środka mniejszą rurkę z wzorcem do tworzenia stożka 90o (klej na gorąco odpowiednio uformowany) i mocno postukać jej końcem o ziemię, żeby wybić dyszę :roll: . Dziś więc postanowiłem odlać tą dyszę ponownie. Wnętrze rurki potraktowałem papierem ściernym o gradacji 180, oraz porobiłem drobne, chaotyczne nacięcia nożykiem introligatorskim. Czy to pomoże? Czy koniecznie muszę zagiąć koniec rurki, tak jak jest to w poradniku Robercika?
2.Czy przekładki między ziarnami są niezbędne? I czy dużo zmieniają?
3.Co może się stać, jeśli otwór w dyszy (dokładnie średnica krytyczna) nie będą idealnie na środku?

Jak na razie to tyle, jak pojawią się nowe pytania/problemy, to będę je poruszał.
Jeśli coś jest dla Was niejasne w mojej wypowiedzi, to będę się starał to łatwiej napisać.

Pozdrawiam! Michał
"Nie zamierzam dać satysfakcji owym, ograniczonym, zazdrosnym indywiduom, które próbują udaremnić me wysiłki. Nie są oni dla mnie niczym więcej, niż zarazkami jakiejś obrzydliwej choroby. " ~ Nicol Tesla

Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Pierwszy silnik PCW 3/4" - pierwsze problemy, pytania

Post autor: robercik » piątek, 15 lis 2013, 21:40

Cześć
PolishHammer pisze: 1.(...) Wnętrze rurki potraktowałem papierem ściernym o gradacji 180, oraz porobiłem drobne, chaotyczne nacięcia nożykiem introligatorskim. Czy to pomoże? Czy koniecznie muszę zagiąć koniec rurki, tak jak jest to w poradniku Robercika?

2.Czy przekładki między ziarnami są niezbędne? I czy dużo zmieniają?
3.Co może się stać, jeśli otwór w dyszy (dokładnie średnica krytyczna) nie będą idealnie na środku?
ad1. koniecznie
ad2. pomagają w odpaleniu czół ziaren, choćby o grubości 1mm, przy blokach karmelkowych o nieregularnych czołach niekonieczne, w silnikach Aerotecha na blokach na bazie AP nie są stosowane - bloki z minimalnym luzem latają w silniku.
ad3. ważne żeby oś dyszy była w osi rakiety, inaczej rakieta poleci w bok

pzdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości