Chciałbym przedstawić mój silnik rakietowy H185. Wykonany z rury aluminiowej PA38 35mm. Dysza i zatyczka z PA6, dysza zaś z wkładką grafitową. Silnik ten rok temu wytoczył dla mnie Kacper, a ja przez ten czas mordowałem się z formą do paliwa, która była na tyle ciasna, że nie zmieścił się tam inhibitor. Dzięki Stefanowi, który roztoczył mi formę (jeszcze raz wielkie dzięki!), dzisiaj udało mi się w końcu doprowadzić do testu tego silnika.
Trochę szczegółów:
- Dane z SRM:
Silnik gotowy do lotu waży równe 430g. Wraz z zapłonnikiem i zaślepką z taśmy izolacyjnej, na wadze widnieje ok. 432g.
- Paliwo
dł. 60mm, średnica 25mm, kanał 10mm.
Jako pastylka zapłonowa (masa 7,5g) posłużył kawałek balistytu z ROSa, z karmelkiem w kanale, do którego był przyczepiony zapłonnik.
- Silnik
1. Zatyczka:
2. Całość (jakieś nieudane paliwka w tle):
3. Dysza:
Cały silnik, już zmontowany do testu prezentuje się następująco:
Jeśli chodzi o osłonę termiczną, była to tekturowa rurka po folii aluminiowej, która po owinięciu preszpanem 0,15mm idealnie pasowała wewnątrz korpusu. Masa osłony termicznej wynosiła 50g. Wewnątrz osłony umiejscowiłem rurkę z kartki A4, do której wsunąłem ziarna. Takie a'la rusztowanie .
Dzisiaj około godziny 17:00 odbył się suchy (bez hamowni) test silnika. Ku mojemu zdziwieniu (hah ) wszystko poszło OK. Silnik pracował nieco ponad sekundę - jak znajdę więcej czasu żeby zrobić analizę poklatkową, to się dowiem ile dokładnie pracował.
Osłona termiczna wytrzymała, choć w jednym miejscu gdyby nie dodatkowa warstwa preszpanu, mogłoby ją przepalić na wylot. Rurkę troszkę osmoliło w środku od strony zatyczki, może to wina tego, że osłona była w tym miejscu mniej dociśnięta do korpusu?
FILM #1: http://youtu.be/xZIrxBu-_9A
FILM #2: http://youtu.be/SrGfgQ6RBJw
Silnik po teście wyglądał tak:
A oto jak prezentuje się silnik po rozebraniu go:
Silnik w tej chwili leży sobie w misce z wodą z proszkiem do prania.
Cała galeria zdjęć tutaj: https://picasaweb.google.com/1025089917 ... ka35mmH185#
Pozdrawiam,
Damian