Silniki hybrydowe by Kraków

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 696
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: Kacper » czwartek, 9 maja 2013, 08:26

Test koło godziny 18 ale nie robimy streama, nie ma sprzętu do tego. Może następnym razem coś zorganizuję.

Awatar użytkownika
placydo
PROFI
Posty: 593
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: placydo » czwartek, 9 maja 2013, 08:35

Pamiętaj - najważniejsze, żebyś wrzucił materiały jak najszybciej na forum. Są tu tacy co doczekać się nie mogą!

Awatar użytkownika
Adam
Supersonic PROFI
Posty: 391
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: Adam » czwartek, 9 maja 2013, 20:17

It's ALIVE!!!!!!!
Już po teście. Udany ale ja materiałów nie mam więc tylko potrolluję :mrgreen:
Chłopaki pewnie zaraz coś wrzucą. Potem komentarz.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1505
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: KSard » czwartek, 9 maja 2013, 21:33

Klatka z filmu Małego.


Silnik zgadał miodzio ! :smile:
Paw1.jpg
Paw1.jpg (77.38 KiB) Przejrzano 866 razy
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2192
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: jaskiniowiec » czwartek, 9 maja 2013, 21:39


Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 696
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: Kacper » czwartek, 9 maja 2013, 21:39

Sukces! :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9xp3y33- ... e=youtu.be[/youtube]

Silnik odpaliła bardzo ładnie, pracował stabilnie. Po teście nie ma żadnych uszkodzeń.
Jak widać silnik działał dość długo a docelowy zbiornik ma być jeszcze 5x większy dlatego będzie trzeba zwiększyć średnicę wtrysku oraz pomyśleć nad ogrzewaniem butli. W tym teście była dość zimna, ciśnienie w zbiorniku w okolicach 3MPa.

Dźwięk jest potężny mimo, że tutaj zużycie paliwa w jednostce czasu było niewielkie. Będzie trzeba poprawić geometrię dyszy, ten gwizd na koniec jest bardzo fajny ale chyba nie o to chodzi. :wink:
Niestety danych liczbowych wiele nie będzie, test odbył się bez pomiaru na hamowni.

Awatar użytkownika
malyro
PROFI
Posty: 139
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: malyro » czwartek, 9 maja 2013, 22:24

Witam
I jeszcze jedno ujęcie
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J9-enauU ... e=youtu.be[/youtube]
W Dzień Zwycięstwa -zwycięstwo !!! Jeszcze raz gratulacje :grin:
pzdr.

Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1207
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: rafciodz » piątek, 10 maja 2013, 05:59

Gratulacje!

Jestem pod wrażeniem. Chyba Robert miał rację - prace nad silnikami na paliwo stałe w Polsce były zmarnowaniem czasu :-) i układu nerwowego ;-).
Świetna robota chłopaki !
Free Your Mind

Awatar użytkownika
norteno
*
Posty: 21
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 15:04

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: norteno » piątek, 10 maja 2013, 06:16

Super, gratulacje.
Końcówka jak krzyk pawia :)

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 696
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silniki hybrydowe by Kraków

Post autor: Kacper » piątek, 10 maja 2013, 08:05

Rafał, według mnie zupełnie przeciwnie. Robiąc silniki na paliwo stałe zebraliśmy masę doświadczeń i umiejętności. Bez tego wątpię żeby zbudowanie działającej hybrydy było kwestią kilkunastu popołudni. Po za tym konfiguracja długo działającej hybrydy z silnikiem startowym o dużym ciągu na paliwo stałe wydaje się najlepszym rozwiązaniem.

A wracając do samego testu to jest kilka rzeczy do poprawy.
Serwo od odpinania węża do tankowania okazało się minimalnie za słabe, przez to koncepcja zdalnego tankowani puki co wygląda komicznie, i tak stoję pół metra od silnika i patrzę co się dzieje :mrgreen:
Trzeba wymienić manometr na dokładniejszy i dołożyć drugi w komorze spalania.
Będzie też do zrobienia takie mocowanie zbiornika żeby można było go ważyć podczas tankowania.
Oczywiście w następnym teście hamownia obowiązkowo.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości