Cieszę się że podoba się Wam koncepcja dystrybucji N2O. Być może namówimy Zarząd żeby także przeznaczył jakieś pieniądze na ten cel?
Tymczasem przyjrzałem się tym moim butlom, niszcząc jedną z nich:
Butla ma 89 mm średnicy i dosyć nierównomiernie wyciśniętą grubość ścianki między 2,1 - 1,8 mm.
Aluminium jest miękkie, przyjmując wytrzymałość PA38 butla powinna wytrzymać między 74 - 86 barów.
Zawór wykonany z chromowanego mosiądzu waży aż 120 g. To nie jedyna wada, po demontażu widać że przepływ ograniczony jest dwoma otworkami średnicy milimetra.
Nie ma więc mowy o wypuszczaniu podtlenku lub nawet sprawnym napełnianiu. Taki zawór nadawałby się co najwyżej jako odpowietrznik.
Kolejną wadą jest fakt, że gwint 1" jest amerykańskim standardem o średnicy 25,4 mm i nie pasuje do znormalizowanych gwintów rurowych gdzie 1" to 26,1 - 26,4 mm.
Udało mi się zdemontować te zawory bez szkody dla butli (były wkręcone na klej), zwykły gwint hydrauliczny 1" nie wchodzi.
Może jednak zawory butlowe mają właśnie standard amerykański ?
Sama butla bez oryginalnego zaworu waży 613 g, w zasadzie więc nadawałaby się do lotu .
Podsumowując, jeśli uda się wymienić zawór, butla może się nadać zarówno do latania jak i przechowywania podtlenku.
Ja myślę, że zawsze można dobrze zaizolować butlę testową, lub nawet ogrzewać z zewnątrz kocem elektrycznym z termostatem, więc testy zimowe są możliwe.KSard pisze:Szkoda, że teraz zacznie się zima i testy z hybrydami trzeba odłożyć do wiosny.
pzdr