Silniki hybrydowe by Pomorze
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Robert, jak myślisz, czy wpływ na zniszczenie grafitu może mieć to że jest on porowaty, i gazy wylatując "powiększają" pory?
Może pokusisz się o mały eksperyment w następnym teście i w dyszy wypełnisz pory jakąś masą?
Chodzi mi o to, by przekonać się, czy idealnie gładka powierzchnia dyszy (bez porów) będzie niszczyć się tak samo czy słabiej.
EDIT: lub zamiast wypełnienia porów dokładny szlif ?
Sugestia według mnie nie jest głupia, bo nie wiadomo, jak tak wyszczerbiona dysza zachowa się przy 3-5 teście/locie, a możliwe jest że będzie znosiła to coraz gorzej, a robienie nowej jest problematyczne.
Może pokusisz się o mały eksperyment w następnym teście i w dyszy wypełnisz pory jakąś masą?
Chodzi mi o to, by przekonać się, czy idealnie gładka powierzchnia dyszy (bez porów) będzie niszczyć się tak samo czy słabiej.
EDIT: lub zamiast wypełnienia porów dokładny szlif ?
Sugestia według mnie nie jest głupia, bo nie wiadomo, jak tak wyszczerbiona dysza zachowa się przy 3-5 teście/locie, a możliwe jest że będzie znosiła to coraz gorzej, a robienie nowej jest problematyczne.
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Cześć
Skompletowałem zestaw liczb dotyczący testu
3,28 [kg] ubytek N2O
0,38 [kg] ubytek ziarna
3,66 [kg] zużyte paliwo w sumie
89,7 [%] udział N2O
8,63 [ ] współczynnik utleniacz/paliwo
6572 [Ns] impuls całkowity
1797 [Ns/kg] impuls jednostkowy
183,2 impuls jednostkowy
Osiągi silnika okazały się nadspodziewanie dobre, dlatego sprawdziłem kalibrację hamowni jeszcze dwukrotnie po teście.
Mogę teraz spokojnie zademonstrować wyniki
Okazuje się że impuls jednostkowy jest nieco lepszy niż zakładany, natomiast ciąg jest co najmniej o połowę za niski, wymagane będzie więc rozwiercenie wtrysku.
Mieszanka paliwowa okazała się zbyt uboga, 90% utleniacza to zbyt wiele, część tlenu nie przereagowała z paliwem, co mogło być przyczyną podjadania grafitu.
Prawdopodobnie po podniesieniu ciśnienia w zbiorniku do 60 [bar] sytuacja się poprawi, jak nie to trzeba będzie przy tym paliwie formować ładunek w gwiazdę.
Widoczne na filmach kichnięcia silnika okazały się poważniejsze niż na oko. Sekcja silnika po teście powinna dać odpowiedź co było nie tak z ziarnem.
pzdr
Skompletowałem zestaw liczb dotyczący testu
3,28 [kg] ubytek N2O
0,38 [kg] ubytek ziarna
3,66 [kg] zużyte paliwo w sumie
89,7 [%] udział N2O
8,63 [ ] współczynnik utleniacz/paliwo
6572 [Ns] impuls całkowity
1797 [Ns/kg] impuls jednostkowy
183,2
Osiągi silnika okazały się nadspodziewanie dobre, dlatego sprawdziłem kalibrację hamowni jeszcze dwukrotnie po teście.
Mogę teraz spokojnie zademonstrować wyniki
Okazuje się że impuls jednostkowy jest nieco lepszy niż zakładany, natomiast ciąg jest co najmniej o połowę za niski, wymagane będzie więc rozwiercenie wtrysku.
Mieszanka paliwowa okazała się zbyt uboga, 90% utleniacza to zbyt wiele, część tlenu nie przereagowała z paliwem, co mogło być przyczyną podjadania grafitu.
Prawdopodobnie po podniesieniu ciśnienia w zbiorniku do 60 [bar] sytuacja się poprawi, jak nie to trzeba będzie przy tym paliwie formować ładunek w gwiazdę.
Widoczne na filmach kichnięcia silnika okazały się poważniejsze niż na oko. Sekcja silnika po teście powinna dać odpowiedź co było nie tak z ziarnem.
pzdr
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Gratulacje! Jak na pierwszy test to na prawdę rewelacyjne wyniki. Ciekawe jakie było ciśnienie w komorze spalania. Może by przed następnym testem domontować jeszcze jeden manometr?
Ciekawe jaki impuls uda się wycisnąć skoro już jest na tyle duży mimo niepełnego wykorzystania utleniacza i pewnie ze dwa razy mniejszego ciśnienia w komorze spalania niż by mogło być.
Ciekawe jaki impuls uda się wycisnąć skoro już jest na tyle duży mimo niepełnego wykorzystania utleniacza i pewnie ze dwa razy mniejszego ciśnienia w komorze spalania niż by mogło być.
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Cześć
nie zastosowano komory wstępnej (zaraz za wtryskiem)
nie zastosowano komory dopalania (przed dyszą)
współczynnik przekrój krytyczny/przekrój wtrysku spadł poniżej 4 po rozwierceniu wtrysku (planowane 10)
Jeśli dołożyć do tego planowane podgrzanie utleniacza (poprawę współczynnika N2O/paliwo) możemy spodziewać się dalszej poprawy wyników.
Ciśnienie można oszacować starym chwytem - dzieląc zmierzony ciąg przez przekrój, w którym porusza się struga gazowa:
przekrój portu (kanału w paliwie) na starcie - 30[mm]
przekrój początkowy portu - 707 [mm^2]
ciąg startowy - 2359 [N]
ciśnienie w komorze spalania - 3,34 [MPa]
Oczywiście manometr to manometr, spróbujemy go jakoś zamontować.
pzdr
Muszę teraz dodać, że w samej konstrukcji silnika można poprawić kilka spraw:Kacper pisze:Gratulacje! Jak na pierwszy test to na prawdę rewelacyjne wyniki. Ciekawe jakie było ciśnienie w komorze spalania. Może by przed następnym testem domontować jeszcze jeden manometr?
Ciekawe jaki impuls uda się wycisnąć skoro już jest na tyle duży mimo niepełnego wykorzystania utleniacza i pewnie ze dwa razy mniejszego ciśnienia w komorze spalania niż by mogło być.
nie zastosowano komory wstępnej (zaraz za wtryskiem)
nie zastosowano komory dopalania (przed dyszą)
współczynnik przekrój krytyczny/przekrój wtrysku spadł poniżej 4 po rozwierceniu wtrysku (planowane 10)
Jeśli dołożyć do tego planowane podgrzanie utleniacza (poprawę współczynnika N2O/paliwo) możemy spodziewać się dalszej poprawy wyników.
Ciśnienie można oszacować starym chwytem - dzieląc zmierzony ciąg przez przekrój, w którym porusza się struga gazowa:
przekrój portu (kanału w paliwie) na starcie - 30[mm]
przekrój początkowy portu - 707 [mm^2]
ciąg startowy - 2359 [N]
ciśnienie w komorze spalania - 3,34 [MPa]
Oczywiście manometr to manometr, spróbujemy go jakoś zamontować.
pzdr
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Cześć!
I tak bramy kosmosu stanęły przed nami otworem.Moje GRATULACJE!
Pozdrawiam.tadeusz
I tak bramy kosmosu stanęły przed nami otworem.Moje GRATULACJE!
Pozdrawiam.tadeusz
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Wow ! Panowie ! czapki z głów !
Super test i super wykonanie.
Możliwości techniczne to widzę, że macie niemałe
GRATY !
P.S. I z niecierpliwością czekamy na jeszcze
Super test i super wykonanie.
Możliwości techniczne to widzę, że macie niemałe
GRATY !
P.S. I z niecierpliwością czekamy na jeszcze
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
SUPER, SUPER, SUPER !
Gratulacje dopiero dzisiaj, bo nie miałem dostępu do kompa.
Gratulacje dopiero dzisiaj, bo nie miałem dostępu do kompa.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Witam,
Ja to moge jedynie pozazdroscic W Niemczech jest prawie nie mozliwe dostac N2O2 dla osoby prywatnej, dlatego hybrydy przestaly byc tutaj popularne.
Moje gratulacje za te wstepne sukcesy i za ta szybka realizacje waszego projektu Zgodzicie sie chyba wszyscy ze mna, ze czeka was jeszcze dluga droga
do tego PRAWDZIWEGO sukcesu,ale pierwsze udane kroki sa juz zrobione - SUPER !!!
Pozdrawiam
Paul
Ja to moge jedynie pozazdroscic W Niemczech jest prawie nie mozliwe dostac N2O2 dla osoby prywatnej, dlatego hybrydy przestaly byc tutaj popularne.
Moje gratulacje za te wstepne sukcesy i za ta szybka realizacje waszego projektu Zgodzicie sie chyba wszyscy ze mna, ze czeka was jeszcze dluga droga
do tego PRAWDZIWEGO sukcesu,ale pierwsze udane kroki sa juz zrobione - SUPER !!!
Pozdrawiam
Paul
- Piotrek
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 235
- Rejestracja: poniedziałek, 26 gru 2011, 15:28
- Lokalizacja: Rzeszów, Chotyłów
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Paul pisze:Witam,
Ja to moge jedynie pozazdroscic W Niemczech jest prawie nie mozliwe dostac N2O2 dla osoby prywatnej, dlatego hybrydy przestaly byc tutaj popularne
Ciekawie jest tam u Was w Niemczech... Nitroceluloze i proch czarny można normalnie kupic (z tego co kiedys pisales wystarczy mies koncesje czy cos podobnego) a N2O2 jest niemożliwe do zdobycia przez zwyklego czlowieka.
. Prawdopodobnie ciężkie jest do zdobycia z powodów narkotycznych jakie wykazuje.
Mimo to moim zdaniem lepiej jest smiać sie jak głupi przez 10minut niż wysadzić komuś samochód rurabombą z prochu czarnego. Z tego co wiem to jeśli nie zażywa sie tego codziennie a sporadycznie to niemożliwe jest tym sobie zaszkdzić...(O tym samochodzie to oczywiście nie do Pana, tylko o ludziach typu brevik... albo innych szaleńcach )
Ale tak jak wspomnialem to jest tylko moje skromne zdanie.
Paul, jeśli bywasz w polsce na FM to zawsze można zakupić sobie tego zapas i zawieść do Niemiec xd
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co do samej konstrukcji hybrydy, jakie paliwo zastało zastosowane? PCV czy coś innego ?
Pozdrawiam Piotr
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by Pomorze
Cześć
Dziękuję za miłe słowa, w sobotę kolejny test o ile pogoda pozwoli. Spróbujemy nadać transmisję na żywo poprzez stronę PTR w zakładce "PTR na żywo"
pzdr
Może przyczyna tkwi w czystości N2O. W Polsce także jest niemożliwe nabycie podtlenku w czystości medycznej, jeśli się nie ma działalności medycznej (szpital, apteka, gabinet stomatologiczny). Natomiast z podtlenkiem technicznym nie było żadnego problemu, w dodatku otwarcie mówiłem że chodzi o silnik rakietowy.Paul pisze: W Niemczech jest prawie nie mozliwe dostac N2O2 dla osoby prywatnej, dlatego hybrydy przestaly byc tutaj popularne.Paul
Zastosowaliśmy parafinę techniczną bezbarwną przetapiając wkłady do zniczy. W markecie wychodzi dość tanio bo około 10 zł / kg. Gdyby kupować hurtem w pastylkach będzie jeszcze taniej, ale na początek niech będą znicze. Parafina ma słabe właściwości mechaniczne, dlatego aby uformować ziarno nasączyliśmy palny porowaty materiał. Jaki? na razie nie zdradzę, do puki kolejne testy nie potwierdzą słuszności koncepcji.rrzepkaa pisze: Co do samej konstrukcji hybrydy, jakie paliwo zastało zastosowane? PCV czy coś innego ? Pozdrawiam Piotr
Dziękuję za miłe słowa, w sobotę kolejny test o ile pogoda pozwoli. Spróbujemy nadać transmisję na żywo poprzez stronę PTR w zakładce "PTR na żywo"
pzdr