Silniki hybrydowe by Wiśnia
Silniki hybrydowe by Wiśnia
Panowie!!! Dziś doszło!!! Jest jeszcze z tego co zważyłem 6kg N2O!!:). Ma radość jest ogromna lecz zakłócił ją jeden mały problem. Jeden z elektrozaworów jest uszkodzony i właśnie ten od podtlenku . Jutro dzwonie do kolesia od którego to kupiłem w tej sprawie. Mam jeszcze nadzieje że uda się go naprawić bo nowy jest makabrycznie drogi i nie opłaca się go kupować. W zestawie jest jeszcze jeden sprawny elektrozawór. Wygląda identycznie lecz jest na mim wyraźnie napisane że do paliwa. Nie wiem czy spróbować go podłączać pod podtlenek. Jak myślicie?
http://allegro.pl/nx-nitrous-express-po ... 52434.html
http://allegro.pl/nx-nitrous-express-po ... 52434.html
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Cześć
No to się wykosztowałeś, znać że jesteś zdeterminowany
Dla otuchy powiem, że N2O zamówiłem hurtem i w trakcie prowadzonych negocjacji wygrała firma Linde. Cena brutto za kg wyjdzie trochę ponad 20zł.
Dostawa planowana w tym tygodniu nie dotarła, ale jest szansa na przyszły tydzień.
Zawodową butlę już masz, używaj N2O śmiało jak się skończy wal na pw.
pzdr
No to się wykosztowałeś, znać że jesteś zdeterminowany
Dla otuchy powiem, że N2O zamówiłem hurtem i w trakcie prowadzonych negocjacji wygrała firma Linde. Cena brutto za kg wyjdzie trochę ponad 20zł.
Dostawa planowana w tym tygodniu nie dotarła, ale jest szansa na przyszły tydzień.
Zawodową butlę już masz, używaj N2O śmiało jak się skończy wal na pw.
pzdr
Re: Silniki hybrydowe by KSard
To rewelacyjna wiadomość . jak się skończy na pewno skorzystam. A to z dziś:)
https://picasaweb.google.com/piotrwisni ... 7763597042
paliwem było pcv. Ślepy test bez ustalania czegokolwiek. Jedynie po to by zobaczyć czy zagrzmi . Mam w planach instalacji do testów hybryd. Mam nadzieje że w lutym będę miał wszystko gotowe do testowania silników. Pomiar ciśnienia, i ciągu.
https://picasaweb.google.com/piotrwisni ... 7763597042
paliwem było pcv. Ślepy test bez ustalania czegokolwiek. Jedynie po to by zobaczyć czy zagrzmi . Mam w planach instalacji do testów hybryd. Mam nadzieje że w lutym będę miał wszystko gotowe do testowania silników. Pomiar ciśnienia, i ciągu.
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia
Cześć
No to mamy już dwa niezależne uruchomienia amatorskiego silnika hybrydowego w Polsce. Najpierw Ksard teraz Ty.
Gratulacje !
Czy możesz wstawić filmik z pierwszej próby ?
pzdr
No to mamy już dwa niezależne uruchomienia amatorskiego silnika hybrydowego w Polsce. Najpierw Ksard teraz Ty.
Gratulacje !
Czy możesz wstawić filmik z pierwszej próby ?
pzdr
Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia
Powoli szykuje się do kolejnej próby. Po niej zacznę testy już na hamowni. Mam nadzieje że uda mi wie to zrealizować jak najszybciej. Troszkę się wypstrykałem z pieniędzy więc na to by do hamowni dodać czujnik ciśnienia poczekam do lutego.
A o to link:
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... HFReVNkNlU
A o to link:
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... HFReVNkNlU
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia
Cześć
Kapitalnie! Pierwszy strzał trochę marszowy ale elegancko.
Mimo że brakuje danych pomiarowych ciągu i ciśnienia, są parametry dla wszystkich konstruktorów hybryd niezwykle istotne.
Jaki zastosowałeś stosunek przekroju wtrysku do przekroju krytycznego?
Jakie było ciśnienie N2O lub temperatura butli na początku testu?
Jaki wyszedł stosunek masowy N2O do PCV?
Jaki jest dokładnie (poklatkowo) czas pracy silnika w tym teście?
Jaka jest prędkość spalania PCV w tych warunkach, czyli jak grubą warstwę rurki PCV wypaliło?
Osobiście chcemy sprawdzić parafinę, PE, PP, PA oraz PMMA, w szczególności jeśli chodzi właśnie o prędkość spalania.
pzdr
Kapitalnie! Pierwszy strzał trochę marszowy ale elegancko.
Mimo że brakuje danych pomiarowych ciągu i ciśnienia, są parametry dla wszystkich konstruktorów hybryd niezwykle istotne.
Jaki zastosowałeś stosunek przekroju wtrysku do przekroju krytycznego?
Jakie było ciśnienie N2O lub temperatura butli na początku testu?
Jaki wyszedł stosunek masowy N2O do PCV?
Jaki jest dokładnie (poklatkowo) czas pracy silnika w tym teście?
Jaka jest prędkość spalania PCV w tych warunkach, czyli jak grubą warstwę rurki PCV wypaliło?
Osobiście chcemy sprawdzić parafinę, PE, PP, PA oraz PMMA, w szczególności jeśli chodzi właśnie o prędkość spalania.
pzdr
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia
Wisnia pisze:A o to link: https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... HFReVNkNlU
Dla mnie bomba!
Fajnie masz, bo jest pomieszczenie do testowania, co nie jest bez znaczenia dla testów w zimie.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia
Marszowy start to tylko zapłon.
-Średnica dyszy 4,7mm
-Średnica dyszy wtryskowej 0,2-0,3mm około
-Ciśnienie w butli 600-650psi
Jeśli chodzi o resztę nie wiem . Gaz był puszczony bezpośrednio z butli przez elektrozawór.
Test miał sprawdzić jedynie zapłon.
następny test jest z dyszą 3mm o 60% mniejszym przekrojem. Bo na ucho małe ciśnienie było.
Jeśli chodzi o PA, PE, POM, i PCV służę pomocą mogę mieć wszystko minimalna ilość 1mb
-Średnica dyszy 4,7mm
-Średnica dyszy wtryskowej 0,2-0,3mm około
-Ciśnienie w butli 600-650psi
Jeśli chodzi o resztę nie wiem . Gaz był puszczony bezpośrednio z butli przez elektrozawór.
Test miał sprawdzić jedynie zapłon.
następny test jest z dyszą 3mm o 60% mniejszym przekrojem. Bo na ucho małe ciśnienie było.
Jeśli chodzi o PA, PE, POM, i PCV służę pomocą mogę mieć wszystko minimalna ilość 1mb
Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia
A to jeszcze kilka fotek:
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... WhfdVpEWkk
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... ElzeTRzZVk
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... nA0bzhISW8
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... zZUOWcycXc
to silnik przygotowany na nową próbę:
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... ExEUm9MZFE
Jutro ważny dzień dla mojego projektu. Pracodawca umożliwił mi korzystanie z parku maszynowego. Będę miał osiem godzin na wykonanie kilku detali, między innymi zbiornik na gaz. Mam również pewien pomysł na zapłon i automatyczny wtrysk gazu a nie jak dotąd z rek. I oczywiście jak starczy czasu zacznę projektowanie hamowni.
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... WhfdVpEWkk
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... ElzeTRzZVk
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... nA0bzhISW8
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... zZUOWcycXc
to silnik przygotowany na nową próbę:
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... ExEUm9MZFE
Jutro ważny dzień dla mojego projektu. Pracodawca umożliwił mi korzystanie z parku maszynowego. Będę miał osiem godzin na wykonanie kilku detali, między innymi zbiornik na gaz. Mam również pewien pomysł na zapłon i automatyczny wtrysk gazu a nie jak dotąd z rek. I oczywiście jak starczy czasu zacznę projektowanie hamowni.
Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia
Nowe testy z mniejszą dyszą. Pierwszy na PCV drugi PE. W jednym jak i drugim przypadku wkręcana dysza po nagrzaniu została wyrwana. By testować silniki o dłuższej pracy potrzebuje nowej koncepcji dyszy.
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... nlVa2hGa3M
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... nlVa2hGa3M