Silniki hybrydowe by Wiśnia

Czyli serca naszych niebolotów !
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

Panowie!!! Dziś doszło!!! Jest jeszcze z tego co zważyłem 6kg N2O!!:). Ma radość jest ogromna lecz zakłócił ją jeden mały problem. Jeden z elektrozaworów jest uszkodzony i właśnie ten od podtlenku :sad:. Jutro dzwonie do kolesia od którego to kupiłem w tej sprawie. Mam jeszcze nadzieje że uda się go naprawić bo nowy jest makabrycznie drogi i nie opłaca się go kupować. W zestawie jest jeszcze jeden sprawny elektrozawór. Wygląda identycznie lecz jest na mim wyraźnie napisane że do paliwa. Nie wiem czy spróbować go podłączać pod podtlenek. Jak myślicie?

http://allegro.pl/nx-nitrous-express-po ... 52434.html
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: robercik »

Cześć
No to się wykosztowałeś, znać że jesteś zdeterminowany Obrazek
Dla otuchy powiem, że N2O zamówiłem hurtem i w trakcie prowadzonych negocjacji wygrała firma Linde. Cena brutto za kg wyjdzie trochę ponad 20zł.
Dostawa planowana w tym tygodniu nie dotarła, ale jest szansa na przyszły tydzień.
Zawodową butlę już masz, używaj N2O śmiało jak się skończy wal na pw.

pzdr
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: Wisnia »

To rewelacyjna wiadomość :). jak się skończy na pewno skorzystam. A to z dziś:)
https://picasaweb.google.com/piotrwisni ... 7763597042
paliwem było pcv. Ślepy test bez ustalania czegokolwiek. Jedynie po to by zobaczyć czy zagrzmi :). Mam w planach instalacji do testów hybryd. Mam nadzieje że w lutym będę miał wszystko gotowe do testowania silników. Pomiar ciśnienia, i ciągu.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: robercik »

Cześć
No to mamy już dwa niezależne uruchomienia amatorskiego silnika hybrydowego w Polsce. Najpierw Ksard teraz Ty.

Gratulacje !

Czy możesz wstawić filmik z pierwszej próby ?

pzdr
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

Powoli szykuje się do kolejnej próby. Po niej zacznę testy już na hamowni. Mam nadzieje że uda mi wie to zrealizować jak najszybciej. Troszkę się wypstrykałem z pieniędzy więc na to by do hamowni dodać czujnik ciśnienia poczekam do lutego.
A o to link:
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... HFReVNkNlU
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: robercik »

Cześć
Kapitalnie! Pierwszy strzał trochę marszowy ale elegancko.
Mimo że brakuje danych pomiarowych ciągu i ciśnienia, są parametry dla wszystkich konstruktorów hybryd niezwykle istotne.

Jaki zastosowałeś stosunek przekroju wtrysku do przekroju krytycznego?
Jakie było ciśnienie N2O lub temperatura butli na początku testu?
Jaki wyszedł stosunek masowy N2O do PCV?
Jaki jest dokładnie (poklatkowo) czas pracy silnika w tym teście?
Jaka jest prędkość spalania PCV w tych warunkach, czyli jak grubą warstwę rurki PCV wypaliło?

Osobiście chcemy sprawdzić parafinę, PE, PP, PA oraz PMMA, w szczególności jeśli chodzi właśnie o prędkość spalania.

pzdr
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: KSard »


Dla mnie bomba! :smile:
Fajnie masz, bo jest pomieszczenie do testowania, co nie jest bez znaczenia dla testów w zimie.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

Marszowy start to tylko zapłon.
-Średnica dyszy 4,7mm
-Średnica dyszy wtryskowej 0,2-0,3mm około
-Ciśnienie w butli 600-650psi
Jeśli chodzi o resztę nie wiem :). Gaz był puszczony bezpośrednio z butli przez elektrozawór.
Test miał sprawdzić jedynie zapłon.
następny test jest z dyszą 3mm o 60% mniejszym przekrojem. Bo na ucho małe ciśnienie było.
Jeśli chodzi o PA, PE, POM, i PCV służę pomocą mogę mieć wszystko minimalna ilość 1mb
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

A to jeszcze kilka fotek:
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... WhfdVpEWkk
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... ElzeTRzZVk
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... nA0bzhISW8
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... zZUOWcycXc
to silnik przygotowany na nową próbę:
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... ExEUm9MZFE

Jutro ważny dzień dla mojego projektu. Pracodawca umożliwił mi korzystanie z parku maszynowego. Będę miał osiem godzin na wykonanie kilku detali, między innymi zbiornik na gaz. Mam również pewien pomysł na zapłon i automatyczny wtrysk gazu a nie jak dotąd z rek. I oczywiście jak starczy czasu zacznę projektowanie hamowni.
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

Nowe testy z mniejszą dyszą. Pierwszy na PCV drugi PE. W jednym jak i drugim przypadku wkręcana dysza po nagrzaniu została wyrwana. By testować silniki o dłuższej pracy potrzebuje nowej koncepcji dyszy.
https://docs.google.com/open?id=0B5ZmJK ... nlVa2hGa3M
ODPOWIEDZ