Silniki bezdyszowe.
: piątek, 4 maja 2012, 17:18
Witam!
W ostatnim czasie wykonałem kilka silników bezdyszowych 3 generacji o masie paliwa ok.100g/1 generacja do 10g paliwa;
2 generacja do 40g paliwa/.
Jeden z silników poleciał w rakiecie REX /22.04.12/,drugi przeszedł pomyślnie test na hamowni a trzeci niestety spalił się na
hamowni /27.04.12/.
Opis silnika:
Korpus - łuska bez dna naboju sygnałowego ze spadochronem fi26,5/24x150mm lub rurka zwinięta z preszpanu 0,2mm.
Zamknięcie/zatyczka/silnika - 3g żywicy E5+PAC/1+1/ o grubości ok 6mm.
Ziarno paliwa - fi24x123mm z komorą spalania w postaci kanału fi6,1x115,7mm.
Masa silnika - 116,49g Masa paliwa - 98,65g
Paliwo P1: 68,92%PP;11,95%C;3,19%PbO;15,93%E5+Z1
Zacisk początkowy 77 malejący w trakcie pracy do 21.
Testowany silnik wyposażony był w dyszę E5/PAC fi6,1 o grubości ok.3,5mm ale odpadła w czasie pracy/słabo związana
z paliwem przez warstwę wosku/.
Silnik wygenerował impuls całkowity Ic-90,39Ns /klasa G/ przy impulsie właściwym Iw-90s.
Maksymalny ciąg silnika - 36,652N.
Czas pracy ok.3,2s.
Parametry szacowane:
Ciśnienie początkowe ok.12,5at
Ciśnienie końcowe ok.1,8at
Średnia prędkość spalania ok.2,78mm/s.
Zapłon od własnego zapłonnika 100mm od wylotu dyszy. Tutaj film:http://www.youtube.com/watch?v=mfsF4rZomNI
Pozdrawiam.tadeusz
W ostatnim czasie wykonałem kilka silników bezdyszowych 3 generacji o masie paliwa ok.100g/1 generacja do 10g paliwa;
2 generacja do 40g paliwa/.
Jeden z silników poleciał w rakiecie REX /22.04.12/,drugi przeszedł pomyślnie test na hamowni a trzeci niestety spalił się na
hamowni /27.04.12/.
Opis silnika:
Korpus - łuska bez dna naboju sygnałowego ze spadochronem fi26,5/24x150mm lub rurka zwinięta z preszpanu 0,2mm.
Zamknięcie/zatyczka/silnika - 3g żywicy E5+PAC/1+1/ o grubości ok 6mm.
Ziarno paliwa - fi24x123mm z komorą spalania w postaci kanału fi6,1x115,7mm.
Masa silnika - 116,49g Masa paliwa - 98,65g
Paliwo P1: 68,92%PP;11,95%C;3,19%PbO;15,93%E5+Z1
Zacisk początkowy 77 malejący w trakcie pracy do 21.
Testowany silnik wyposażony był w dyszę E5/PAC fi6,1 o grubości ok.3,5mm ale odpadła w czasie pracy/słabo związana
z paliwem przez warstwę wosku/.
Silnik wygenerował impuls całkowity Ic-90,39Ns /klasa G/ przy impulsie właściwym Iw-90s.
Maksymalny ciąg silnika - 36,652N.
Czas pracy ok.3,2s.
Parametry szacowane:
Ciśnienie początkowe ok.12,5at
Ciśnienie końcowe ok.1,8at
Średnia prędkość spalania ok.2,78mm/s.
Zapłon od własnego zapłonnika 100mm od wylotu dyszy. Tutaj film:http://www.youtube.com/watch?v=mfsF4rZomNI
Pozdrawiam.tadeusz