Silniki hybrydowe by KSard
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Wow, Krzysztof gratulacje.
Czekamy na dane.
Silnik pracował dość krótko, czy mi się wydawało?
Zresztą wszystko pewnie niedługo opiszesz
Jeszcze raz gratulacje.
Mam nadzieję, że na FM pokażesz nam start na żywo .
Czekamy na dane.
Silnik pracował dość krótko, czy mi się wydawało?
Zresztą wszystko pewnie niedługo opiszesz
Jeszcze raz gratulacje.
Mam nadzieję, że na FM pokażesz nam start na żywo .
Free Your Mind
- michał93
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 31
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
- Lokalizacja: Toruń
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Witam,
gratuluję udanego lotu. Tak jak inni mam nadzieję móc podziwiać podobne loty na FM. Warto zapamiętać tą datę, bo to kolejny wielki skok dla polskiego modelarstwa.
gratuluję udanego lotu. Tak jak inni mam nadzieję móc podziwiać podobne loty na FM. Warto zapamiętać tą datę, bo to kolejny wielki skok dla polskiego modelarstwa.
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Witam,
Pierwszy lot na hybrydzie w naszym gronie stał się faktem. Gratulacje za w pełni udany start.
Myślę że to idealny temat na newsa na stronie PTR. Czekamy na szczegóły .
Pozdrawiam,
Andrzej
Pierwszy lot na hybrydzie w naszym gronie stał się faktem. Gratulacje za w pełni udany start.
Myślę że to idealny temat na newsa na stronie PTR. Czekamy na szczegóły .
Pozdrawiam,
Andrzej
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Gratulacje za udany start i lądowanie. Piękny kop na starcie i spokojna praca w locie. A tu przygotowania:
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Kawał dobrej roboty, gratulacje!
Na filmie z kamery Jaskiniowca moment startu wygląda jak wystrzał z armaty
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Gratulacje! Udany lot, udane lądowanie, no i hybryda.... cudnie! Efekt przy starcie moim zdaniem niesamowity, mam nadzieję że na FM także poleci coś na silniku hybrydowym.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Witam!
Moje gratulacje.Jako pierwszy zająłeś się hybrydami i jako pierwszy wystartowałeś.
Pozdrawiam.tadeusz
Moje gratulacje.Jako pierwszy zająłeś się hybrydami i jako pierwszy wystartowałeś.
Pozdrawiam.tadeusz
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Witam
Gratulacje Krzysiu !!! Cieszę się że mogłem uczestniczyć w tym wydarzeniu i go upamiętnić
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9gNjvKq_Hg4[/youtube]
pzdr.
Gratulacje Krzysiu !!! Cieszę się że mogłem uczestniczyć w tym wydarzeniu i go upamiętnić
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9gNjvKq_Hg4[/youtube]
pzdr.
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Super wiadomość, gratuluję Krzysztof
Hip hip, huraaa \o/
Hip hip, huraaa \o/
to the open space
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Witam
Dziękuję wszystkim kolegom za słowa uznania
Cieszę się, że testy z napędem hybrydowym są pomyślnie realizowane i że silniczki hybrydowe będą mogły być już niebawem stosowane przez modelarzy RDM.
Co do samego lotu, to może podam tutaj kilka wartości czasowych zwiazanych z lotem BOS-1:
Dla przypomnienia dodam, iż paliwem była celuloza (rurka papierowa).
Szkoda, że silnik daje mało dymu
Masa startowa BOS-1 wyniosła 2,3 kg - trochę dużo jak na silnik tej klasy.
Wysokość lotu nie została jednoznacznie zmierzona, natomiast symulacja wskazuje, że mogło to być 517 metrów.
W takim wypadku model musiałby dolecieć do tego pułapu w ciągu 10,9 sekundy, a w rzeczywistości ten czas wyniósł 8,61 sekundy.
A więc oszacować można z dużym przybliżeniem, że rakieta była na wysokości około 400 metrów. Przy okazji chciałbym podziękować Paulowi, bowiem wykorzystałem jego korpus silnika do zbudowania mojej hybrydy oraz Kacprowi za wykonanie podzespołów, czyli grodzi z rozpylaczem i odpowietrznika.
Co prawda silnik ten przeznaczony jest do lotu Hipersonala z moim paliwem wysokoenergetycznym, ale dostałem zgodę na przeróbkę
Jeśli Paul się zgodzi, to może Hipersonal-B poleci własnie na silniku hybrydowym, tylko trzeba będzie wykonać otwór w korpusie na odpowietrzenie.
Hipersonal-B jest już w Polsce - u mnie w domu!
Czekamy na Festiwal Meteora na jego uruchomienie.
A tak się prezentuje: Więcej na temat tej rakiety napiszę w odrębnym wątku.
Dziękuję wszystkim kolegom za słowa uznania
Cieszę się, że testy z napędem hybrydowym są pomyślnie realizowane i że silniczki hybrydowe będą mogły być już niebawem stosowane przez modelarzy RDM.
Co do samego lotu, to może podam tutaj kilka wartości czasowych zwiazanych z lotem BOS-1:
- napełnianie zbiornika o pojemności 250 cm3 zajęło 23 sekundy, ale zostało przedłużone do 35 sekund dla pewności,że zbiorniczek jest pełny.
- zapłon ładunku inicjującego trwał 1 sekundę
- czas pracy silnika zaplanowany był na 2 sekundy, ale na podstawie analizy filmu OSZ przyjąłem, ze trwał 2,5 sekund.
- całkowity czas dolotu na pułap 8,61 sekundy
- czas opadania na spadochronie wyniósł 42 sekundy.
Dla przypomnienia dodam, iż paliwem była celuloza (rurka papierowa).
- Zużycie paliwa 15,5 g
- Zużycie utleniacza 155 g
Szkoda, że silnik daje mało dymu
Masa startowa BOS-1 wyniosła 2,3 kg - trochę dużo jak na silnik tej klasy.
Wysokość lotu nie została jednoznacznie zmierzona, natomiast symulacja wskazuje, że mogło to być 517 metrów.
W takim wypadku model musiałby dolecieć do tego pułapu w ciągu 10,9 sekundy, a w rzeczywistości ten czas wyniósł 8,61 sekundy.
A więc oszacować można z dużym przybliżeniem, że rakieta była na wysokości około 400 metrów. Przy okazji chciałbym podziękować Paulowi, bowiem wykorzystałem jego korpus silnika do zbudowania mojej hybrydy oraz Kacprowi za wykonanie podzespołów, czyli grodzi z rozpylaczem i odpowietrznika.
Co prawda silnik ten przeznaczony jest do lotu Hipersonala z moim paliwem wysokoenergetycznym, ale dostałem zgodę na przeróbkę
Jeśli Paul się zgodzi, to może Hipersonal-B poleci własnie na silniku hybrydowym, tylko trzeba będzie wykonać otwór w korpusie na odpowietrzenie.
Hipersonal-B jest już w Polsce - u mnie w domu!
Czekamy na Festiwal Meteora na jego uruchomienie.
A tak się prezentuje: Więcej na temat tej rakiety napiszę w odrębnym wątku.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin